Te auta sprowadzamy najchętniej - Trends Magazines

Te auta sprowadzamy najchętniej

Statystyki aut sprowadzanych nie napawają optymizmem. Sprowadzamy auta coraz starsze i w gorszym stanie. Przyjeżdża ich także coraz mniej. Ostatnio tak mało aut z importu sprowadzono w 2013 roku. A jakie marki i modele sprowadzamy najchętniej?

Jak czytamy w raporcie SAMAR, w czerwcu zarejestrowano dokładnie 68 162 pojazdów zza granicy – z czego osobówki stanowiły ponad 92 proc. To o 5 tysięcy więcej niż w maju br., ale nadal to bardzo słaby wynik. Notujemy spadek w ciągu roku o 19,5 proc., a patrząc na pierwsze półrocze 2022 r. – łączny import wyniósł 403 251 sztuk – to o 15 proc. mniej niż w ubiegłym roku. 

Auta z importu są również coraz starsze – w ostatnim półroczu średni rok auta wynosił 12,65 roku, a w samym czerwcu 2022 już 12,72 roku. Nie ma co się temu co dziwić, nieoficjalnie mówi się, że w miarę trwała motoryzacja skończyła się w okolicach 2010 roku, kiedy produkowano jeszcze silniki spełniające normę Euro 4. Potem, nowe konstrukcje były bardziej awaryjne, a co istotniejsze, bardziej kosztowne w naprawach. To z pewnością przyczynia się do sięgania po starsze roczniki.

Najchętniej sprowadzane auta w czerwcu 2022

Auta najczęściej przyjeżdżały do Polski z Niemiec, Francji i Belgii – odpowiednio 209 734, 52 667 i 27 288 szt. IBRM Samar pokazał też zestawienie najpopularniejszych samochodów w minionym miesiącu. 

  1. Opel Astra – 11 131 sztuk
  2. Audi A4 – 11 098 sztuk
  3. VW Golf – 10 450 sztuk
  4. BMW 3 – 8 146 sztuk
  5. Audi A3 – 7 239 sztuk

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW M4 CSL ledwo powstało, a już zostało rozbite

BMW M4 CSL nie zdążyło jeszcze się dobrze wyprodukować, a już zostało rozbite. Do zdarzenia doszło prawdopodobnie pod siedzibą BMW w Bawarii.  BMW M4 CSL to limitowana do 1000 egzemplarzy edycja, która powstała w 50. rocznicę urodzin marki BMW M. Na razie produkcja jeszcze trwa, a na świecie istnieje prawdopodobnie tylko jeden egzemplarz, który niedawno…

Tuning-BMW-E39-530d-w trakcie jazdy

Bardzo głośne BMW E39 530d bez typowego bagażnika

BMW, zwłaszcza w większych rozmiarach, kojarzy się przede wszystkim z biznesmenami, tudzież z zamożnymi rodzinami. Rzadko kiedy można spotkać w nich studenta, a co dopiero profesjonalną zabudowę audio. Te utarte schematy łamie Maciek, który zrezygnował z funkcjonalnego bagażnika na rzecz zaawansowanej aparatury dźwiękowej. Fabryczny system audio E39 to za mało Fabryczny system audio, który zastał…