Nawet w fabrycznym wydaniu ostatni z Golfów R32 wygląda dobrze. Niemieckie RFK Tuning postanowiło dodać mu jednak charakteru.
Obłe nadwozie zostało oklejone matową folią. Jej złoty odcień świetnie kontrastuje z przydymionymi kloszami tylnych lamp w technologii LED, granatowymi zaciskami hamulców oraz czerwienią 19-calowych felg eleganceWheels E1 Concave.
O przywiązaniu do detali świadczy polakierowanie na złoto śrub aluminiowej obręczy. Pełnią jedynie funkcję dekoracyjną, gdyż felgi E1 nie składają się z wielu elementów. Na lepszą trakcję pracują opony w rozmiarze 225/35 R19 oraz gwintowane zawieszenie ST X z oferty ST Suspension – submarki KW Automotive.
Rewolucja pod maską nie była konieczna. Sercem Golfa R32 jest potężne 3.2 VR6, które oferuje 250 KM i 320 Nm. Przeprowadzone przez BHP Motorsport modyfikacje elektroniczne wyostrzyły reakcję na gaz, jak również zwiększyły maksymalne wartości do 270 KM i 340 Nm.
RFK Tuning udowodniło, że niewiele zmieniając można osiągnąć spektakularny efekt, który wciąż będzie mieścił się w granicach dobrego smaku. Zmodyfikowany Golf wpisał się w ogólnoświatowy trend.
Fot. RFK
(VW TRENDS 3/2015)