Szpan z gwiazdą - test Mercedesa GLC 300d 4Matic Coupé - Trends Magazines

Szpan z gwiazdą – test Mercedesa GLC 300d 4Matic Coupé

Mercedes_GLC_300d_4Matic

Jeśli chcesz, by zwrócono na ciebie uwagę na drodze wcale nie musisz łamać przepisów. Wystarczy byś poruszał się Mercedesem GLC Coupé.

Mercedes_GLC_300d_4Matic

W praktyce każde Coupé zwraca uwagę. Nie inaczej mogło być w wypadku Mercedesa GLC. Trzeba przyznać, że firma aktualnych mistrzów świata Formuły 1 potrafi tworzyć nie tylko sportowe auta.

Mercedes_GLC_300d_4Matic

Widać, że Mercedes pozazdrościł konkurentowi z Monachium – wszak to oni wymyślili SAC (Sport Activity Coupé) czyli BMW X6 i X4. Nauczeni doświadczeniem Bawarczyków stworzyli samochód, który nie tylko ładnie wygląda i jest nowoczesny, ale też dobrze jeździ. Nie mogło być inaczej – szlachectwo gwiazdy zobowiązuje.

Mercedes_GLC_300d_4Matic

Drapieżnie i elegancko

Jak wspomniałem na wstępie na pewno zwrócimy uwagę drapieżną i jednocześnie elegancką linią auta. Opadająca linia dachu jest dłuższa niż w X6 i dzięki temu auto wydaje się bardziej smukłe.

Mercedes_GLC_300d_4Matic

Drapieżność podkreślają piękne 20-calowe felgi AMG a także masywny przód z dobrze zaprojektowanym grillem i reflektorami. Jedyny drobny minus, to wysoko umieszczony próg bagażnika – po prostu trzeba mieć więcej siły, by załadować walizki lub torby.

Mercedes_GLC_300d_4Matic

Dla kierowcy i pasażerów najważniejsze jest oczywiście odczucie towarzyszące w podróży. O ile ci – szczególnie wysocy – siadający z tyłu doświadczą „ułomności” coupé, to podróżujący z przodu mogą doświadczyć pełni komfortu i elegancji. System multimedialny MBUX  z audio Burmeister zadowoli każdego, a asystent głosowy potrafi naprawdę uzależnić. Sprawdza się szczególnie, gdy musimy skupić się na tym, co się dzieje na drodze nie odrywając rąk od kierownicy.

Mercedes_GLC_300d_4Matic
Mercedes_GLC_300d_4Matic

Jak to jeździ?

Mercedes_GLC_300d_4Matic

GLC Coupé 4Matic napędza czterocylindrowy silnik diesla o mocy 245 KM z momentem obrotowym 500 Nm dostępnym już od 1600 obr/min. Pozwala to rozpędzić się do „setki” w 6,2 sekundy i mknąć tam, gdzie można z prędkością maksymalną 233 km/godz. Mimo pakietu AMG nie oczekujmy sportowych doznać znanych z DTM czy F1 – musimy pamiętać, że nasz wóz waży prawie tony.

Mercedes_GLC_300d_4Matic

Dziewięciostopniowa automatyczna skrzynia pozwoli komfortowo podróżować nie tylko autostradą z prawie stałą prędkością, lecz także w ruchu miejskim i korkach. Nie liczmy tylko na spalanie deklarowane przez producenta (trzeba dodać ok. 1,5 l/100 km), ale to już prawie norma u wszystkich.

Mercedes_GLC_300d_4Matic

Za ile?

Mercedes GLC 300d 4Matic Coupé startuje z progu prawie 200 tysięcy zł. Nasza doposażona testówka doszła do 311.151 złotych. Czy to dużo za zwrócenie na siebie uwagi? Dla jednych tak, dla innych nie.

Ryszard Turski

Fot. Paweł Kaczor

Mercedes_GLC_300d_4Matic

Mercedes GLC 300d 4Matic Coupé

Silnik

4-cylindrowy diesel, 1950 ccm

Maks. moc

245 KM przy 4200 obr./min

Maks. moment obr.

 500 Nm przy 1600 obr./min

Skrzynia biegów

automatyczna

Długość / szerokość / wysokość

4732/ 1890 / 1602 mm

Rozstaw osi

2873 mm

Pojemność bagażnika

500/1400 l

Pojemność zbiornika paliwa

 50 l

0-100 km/h

6,6 s

V-maks.

233 km/h

Średnie zużycie paliwa (katalogowe / test)

5,8/8,2 l/100 km

Cena (bazowa / testowana wersja)

od 189.186,99 / 311.151,00 zł

 

 

Podobne

BMW_2002_ti

Rajdowe BMW 2002 ti to prawdziwa esencja sportowego ducha marki BMW- HISTORIA

Przed laty motorsport wyglądał zupełnie inaczej niż obecnie. Głównie ze względu na regulaminy, które dopuszczały do startów tylko auta blisko spokrewnione z dostępnymi w dilerskich salonach. Debiutujące w 1966 roku BMW 02 stanowiło idealny materiał do budowy auta wyścigowego lub rajdowego – było lekkie, sztywne, idealnie wyważone, a w wersji 2002 także mocne (100 KM, 157…

Mercedes 300 SLR Uhlenhaut: Kupisz za niego pół gminy

Wyjątkowy Mercedes 300 SLR Uhlenhaut z 1955 roku został sprzedany w muzeum marki w Stuttgarcie, na tajemniczej aukcji, którą współorganizował dom aukcyjny RM Sotheby's. Zobacz, ile kosztuje najdroższy samochód na świecie.  Do tej pory miano najdroższego auta świata należało do Ferrari GTO z 1962 roku, którego wylicytowano za 48 mln dolarów (ok. 45 mln euro).…