Szpan z gwiazdą - test Mercedesa GLC 300d 4Matic Coupé - Trends Magazines

Szpan z gwiazdą – test Mercedesa GLC 300d 4Matic Coupé

Mercedes_GLC_300d_4Matic

Jeśli chcesz, by zwrócono na ciebie uwagę na drodze wcale nie musisz łamać przepisów. Wystarczy byś poruszał się Mercedesem GLC Coupé.

Mercedes_GLC_300d_4Matic

W praktyce każde Coupé zwraca uwagę. Nie inaczej mogło być w wypadku Mercedesa GLC. Trzeba przyznać, że firma aktualnych mistrzów świata Formuły 1 potrafi tworzyć nie tylko sportowe auta.

Mercedes_GLC_300d_4Matic

Widać, że Mercedes pozazdrościł konkurentowi z Monachium – wszak to oni wymyślili SAC (Sport Activity Coupé) czyli BMW X6 i X4. Nauczeni doświadczeniem Bawarczyków stworzyli samochód, który nie tylko ładnie wygląda i jest nowoczesny, ale też dobrze jeździ. Nie mogło być inaczej – szlachectwo gwiazdy zobowiązuje.

Mercedes_GLC_300d_4Matic

Drapieżnie i elegancko

Jak wspomniałem na wstępie na pewno zwrócimy uwagę drapieżną i jednocześnie elegancką linią auta. Opadająca linia dachu jest dłuższa niż w X6 i dzięki temu auto wydaje się bardziej smukłe.

Mercedes_GLC_300d_4Matic

Drapieżność podkreślają piękne 20-calowe felgi AMG a także masywny przód z dobrze zaprojektowanym grillem i reflektorami. Jedyny drobny minus, to wysoko umieszczony próg bagażnika – po prostu trzeba mieć więcej siły, by załadować walizki lub torby.

Mercedes_GLC_300d_4Matic

Dla kierowcy i pasażerów najważniejsze jest oczywiście odczucie towarzyszące w podróży. O ile ci – szczególnie wysocy – siadający z tyłu doświadczą „ułomności” coupé, to podróżujący z przodu mogą doświadczyć pełni komfortu i elegancji. System multimedialny MBUX  z audio Burmeister zadowoli każdego, a asystent głosowy potrafi naprawdę uzależnić. Sprawdza się szczególnie, gdy musimy skupić się na tym, co się dzieje na drodze nie odrywając rąk od kierownicy.

Mercedes_GLC_300d_4Matic
Mercedes_GLC_300d_4Matic

Jak to jeździ?

Mercedes_GLC_300d_4Matic

GLC Coupé 4Matic napędza czterocylindrowy silnik diesla o mocy 245 KM z momentem obrotowym 500 Nm dostępnym już od 1600 obr/min. Pozwala to rozpędzić się do „setki” w 6,2 sekundy i mknąć tam, gdzie można z prędkością maksymalną 233 km/godz. Mimo pakietu AMG nie oczekujmy sportowych doznać znanych z DTM czy F1 – musimy pamiętać, że nasz wóz waży prawie tony.

Mercedes_GLC_300d_4Matic

Dziewięciostopniowa automatyczna skrzynia pozwoli komfortowo podróżować nie tylko autostradą z prawie stałą prędkością, lecz także w ruchu miejskim i korkach. Nie liczmy tylko na spalanie deklarowane przez producenta (trzeba dodać ok. 1,5 l/100 km), ale to już prawie norma u wszystkich.

Mercedes_GLC_300d_4Matic

Za ile?

Mercedes GLC 300d 4Matic Coupé startuje z progu prawie 200 tysięcy zł. Nasza doposażona testówka doszła do 311.151 złotych. Czy to dużo za zwrócenie na siebie uwagi? Dla jednych tak, dla innych nie.

Ryszard Turski

Fot. Paweł Kaczor

Mercedes_GLC_300d_4Matic

Mercedes GLC 300d 4Matic Coupé

Silnik

4-cylindrowy diesel, 1950 ccm

Maks. moc

245 KM przy 4200 obr./min

Maks. moment obr.

 500 Nm przy 1600 obr./min

Skrzynia biegów

automatyczna

Długość / szerokość / wysokość

4732/ 1890 / 1602 mm

Rozstaw osi

2873 mm

Pojemność bagażnika

500/1400 l

Pojemność zbiornika paliwa

 50 l

0-100 km/h

6,6 s

V-maks.

233 km/h

Średnie zużycie paliwa (katalogowe / test)

5,8/8,2 l/100 km

Cena (bazowa / testowana wersja)

od 189.186,99 / 311.151,00 zł

 

 

Podobne

VW Golf 8 GTI

Wielki powrót GTI! Znamy ceny dwóch sportowych wersji nowego Golfa

Do 9 wersji silnikowych Golfa ósmej generacji, które były dostępne do tej pory, dołączają dwie kolejne, najmocniejsze z dotychczasowych – 245-konna GTI (od 143 390 PLN) oraz GTE (od 163 890 PLN) z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in o identycznej mocy. Silniki Zaopatrzony w turbosprężarkę silnik osiąga moc 180 kW (245 KM), a nowy system…

Logo na bagażniku BMW M5

BMW M5 – siódme wcielenie legendy także w kombi

Siódma generacja BMW M5 stała się faktem. Legendarna limuzyna High Performance z 40-letnią historią ma teraz po raz pierwszy zelektryfikowany układ napędowy. Specjalnie dostosowana do tego modelu wersja napędu M HYBRID daje nowemu BMW M5 maksymalną moc 727 KM i moment obrotowy 1000 Nm. 4,4-litrowy silnik V8 z technologią M TwinPower Turbo i silnik elektrycznego…