System eSCOR - jak działa i jak sprawdzić historię polisy - Trends Magazines

System eSCOR – jak działa i jak sprawdzić historię polisy

Od lutego zaczął działać system eSCOR, który wystawia kierowcom ocenę, na którą rzekomo mają patrzeć ubezpieczyciele podczas wyliczania składki. Jak działa eSCOR i jak sprawdzić historię szkód? Sprawdzamy.

Skrót eSCOR oznacza Elektroniczny System Centralnej Oceny Ryzyka. Dzięki niemu możemy samemu sprawdzić, jak bardzo atrakcyjni jesteśmy dla towarzystwa ubezpieczeniowego przy zakupie polisy OC na auto. W systemie eSCOR możemy także sprawdzić naszą historię wypadkowości, a także poprzednich polis ubezpieczeniowych. Możemy także sprawdzić, co wpływa korzystnie (lub nie) na wysokość składki. 

Jak zalogować się do systemu eSCOR?

System eSCOR należy do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Aby się do niego zalogować należy wejść na stronę ufg.pl i zalogować się poprzez profil zaufany. Przy pierwszym logowaniu należy podać email oraz podstawowe dane osobowe. Po pozytywnej weryfikacji przenosimy się na główną stronę. 

Na paskach po lewej stronie należy odszukać ocenę eSCOR. Następnie przechodzimy na pole z napisem „Nowy wniosek o ocenę eSCOR”. Z wniosku można dowiedzieć się jaki jest łączny czas ochrony OC dla wszystkich posiadanych pojazdów w ostatnich 5 lat, a także ile mamy uzbieranych lat posiadania OC na auta osobowe w okresie ostatnich 5 lat.

Klikamy „złóż wniosek” i po chwili otrzymujemy naszą ocenę.

Skala w systemie eSCOR jest pięciopunktowa. Dodatkowo system podpowiada, co wpływa na ocenę. Dzięki temu można ten parametr zmienić. 

Co oznaczają oceny w systemie eSCOR?

  • ocena 1-2 oznacza, że inne osoby cechują się lepszym doświadczeniem lub cechami pojazdu,
  • ocena 3 jest oceną neutralną,
  • ocena 4 oznacza znalezienie się pomiędzy 20 proc. a 40 proc. przypadków z najlepszą historią ubezpieczeniową w swojej grupie,
  • ocena 5 opisuje 20 proc. przypadków z najlepszą historią ubezpieczeniową w grupie.

Należy pamiętać, że ocena ma „charakter względny”. Oznacza to, że jesteśmy porównywani do swoje grupy wiekowej i geograficznej. Oprócz tego może okazać się, że osoba z innej grupy ma zupełnie inną ocenę i nie powinniśmy się porównywać.

Oczywiście ocena 5 jest najlepsza, ale jeśli mamy niższą nie powinniśmy się obawiać automatycznego wzrostu składki za polisę. Przykładowo – moja ocena wynosi zaledwie 2, gdzie w ciągu 5 lat miałem jedynie jedną szkodę zgłoszoną z OC. Warto dodać, że od co najmniej 5 lat posiadam polisy nieprzerwanie i to do dwóch pojazdów. Jak widać, na dobrą ocenę trzeba sobie zapracować i osiągnąć najwyższą nie jest łatwo. 

System eSCOR działa bardzo intuicyjnie i szybko i podczas przeglądania nie zauważyliśmy większych problemów. Czas pokaże w jakim stopniu towarzystwa ubezpieczeniowe będą rozpatrywać oceny systemu. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Fabryka BMW w Spartanburgu

Niemcy tracą pozycję lidera motoryzacyjnego. Czy gospodarce grozi załamanie?

Spadek liczby zamówień oraz siły nabywczej sprawia, że statystyki niemieckiej motoryzacji spadają. Na tle światowej produkcji samochodów, Niemcy także wypadają blado, a na motoryzacyjnego giganta rosną Chiny. Czy Niemcom grozi kryzys? "Katastrofa nie jest już nie do pomyślenia". Spójrzmy na liczby - w Europie w zeszłym roku wyprodukowano ok. 16 mln samochodów, z czego 3,67…

Dawny Stig i Bugatti Chiron Super Sport – ależ połączenie!

Ben Collins, czyli dawny Stig zasiada za kierownicę Bugatti Chirona Super Sport. Lepszego wstępu nie potrzeba, po prostu musicie to zobaczyć! Bugatti nie daje poprowadzić najszybszego auta świata byle komu. Ale przecież Ben Collins, znany jako dawny Stig, ale także wytrawny kierowca wyścigowy to nie byle kto. Przy okazji Bugatti Chirona Super Sport warto przypomnieć…