SUPERSUV: CUPRA Ateca 2020 - Trends Magazines

SUPERSUV: CUPRA Ateca 2020

Cupra Ateca 2020
 

Pierwszy samochód z miedzianym logo na masce doczekał się liftingu. CUPRA wprowadza na rynek odświeżoną wersję modelu Ateca. 

Cupra Ateca 2020

Od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy

Priorytetem dla projektantów CUPRY było zapewnienie wyjątkowych wrażeń z jazdy. Z tego powodu Ateca 2020 została wyposażona w 2-litrowy silnik TSI o mocy 300 KM oraz dwusprzęgłową, siedmiobiegową skrzynię DSG. Przekłada się to na maksymalny moment obrotowy równy 400 Nm oraz prędkość maksymalną 247 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie nowej CUPRZE jedynie 4,9 sekundy. 

VW TRENDS 2/2020

Pewność prowadzenia zapewnia napęd 4Drive z zawieszeniem adaptacyjnym. Kierowca ma dodatkowo zapewniony dostęp do sześciu programów jazdy: Normal, Sport, CUPRA, Snow, Off-road lub indywidualny. Kolejnym elementem wpływającym na wysokie właściwości jezdne są hamulce Brembo, które przekładają się na większą kontrolę przy pokonywaniu zakrętów i hamowaniu. 

 Dynamiczna sylwetka

Tegoroczną odsłonę modelu Ateca wydłużono o 10 mm do 4386 mm i obniżono o 2 mm do 1599 mm. Z przodu i z tyłu samochodu są nowe lampy Full LED. W karoserię wtopiono srebrne i miedziane detale, a dyfuzor poniżej grilla i obudowa przednich świateł przeciwmgłowych zyskały aluminiowe wykończenie. Kierowcy mogą wybierać m.in. spomiędzy 6 rodzajów felg, w tym specjalnych wersji Sports Black oraz Copper, a także 6 kolorów karoserii. Fani unikalnych wrażeń dźwiękowych mogą również zamówić układ wydechowy firmy Akrapovič

 

Sportowe wnętrze

Kierowca skorzysta m.in. z nowej kierownicy CUPRA wyposażonej w przyciski zapłonu oraz wyboru trybu jazdy, a także aluminiowych, sportowych pedałów. Dzięki zamontowaniu większych łopatek skrzyni biegów przy kierownicy zmiana biegów stała się łatwiejsza i bardziej płynna. Do jazdy mają zachęcić również przednie fotele kubełkowe dostępne w standardowym wyposażeniu.

Design wnętrza zyskał elementy w kolorze miedzi i ciemnego aluminium, metalowe obudowy nawiewów i radia oraz podświetlane porty USB C z przodu i z tyłu pojazdu. W standardowej wersji znajdziemy fotele kubełkowe z tapicerką Dinamica® z elementami skóry ekologicznej, elementy dekoracyjne deski rozdzielczej w kolorze ciemnego aluminium oraz obicie drzwi ze skóry ekologicznej z przeszyciem w kolorze miedzi. Z kolei osoby, które zdecydują się na opcjonalną tapicerkę, otrzymają fotele kubełkowe z tapicerką z perforowanej skóry naturalnej Nappa w kolorze Petrol Blue i skóry ekologicznej z opcją elektrycznego sterowania fotelem i funkcją pamięci.  

Cupra Ateca 2020

Elektronika

Centrum samochodu jest wirtualny kokpit wysokiej rozdzielczości o przekątnej 10,25 cala, umożliwiający dobór wyświetlanych parametrów jazdy i informacji z systemu multimedialnego.  Ateca została wyposażona również w system Full Link pozwalający na bezprzewodowe połączenie Apple CarPlay lub Android Auto czy usługa eCall, która dzięki wbudowanej karcie eSIM zapewnia połączenie ze służbami ratunkowymi.

CUPRA Ateca 2020 w liczbach:

Silnik

2.0 TSI

Cylindry/Zawory

4-cyl, 16v

Pojemność

1984 cm3

Średnica cylindra, skok tłoka

82,5 x 92,8

Stopień sprężania

9,3:1

Moc maksymalna 

300 KM (221kW)

Maksymalny moment obr.

400Nm

od 0 do 100 km/h

4,9 sek.

Prędkość maksymalna

247km/h

Podobne

Porsche 911 GT2 RS MR i rekord na Nürburgring – VIDEO

Porsche opublikowało na oficjalnym kanale YOUTUBE przejazd modelu 911 GT2 RS MR po północnej pętli Nürburgringu. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, przecież Porsche 911 to jeden z  najbardziej popularnych samochodów na tym torze. Nie jest to jednak zwykły przejazd. Trwające 6:40.3 min okrążenie to rekord przejazdu dla samochodu dopuszczonego do ruchu. Firma tak opisała ten wyczyn: "Porsche…

Swap silnika klasycznego VW Golfa I

Gdyby nie decyzje podjęte w Wolfsburgu pod koniec lat sześćdziesiątych, dzisiaj wielu VW maniaków nie miałoby po prostu czego dopieszczać. (z archiwum TRENDS) Volkswagen Golf pierwszej generacji został oficjalnie zaprezentowany w maju 1974 roku. W nowoczesnej jak na tamte lata bryle hatchbacka konstruktorzy znaleźli miejsce dla trojga lub pięciorga drzwi. Pod maską pracowały czterocylindrowe silniki chłodzone…