"Superjajka". Wesołych Świąt! - Trends Magazines

„Superjajka”. Wesołych Świąt!

Wesołych Świąt! Do życzeń dołączamy „superjajka”. Chodzi oczywiście o auta firmy Koenigsegg. Te megasamochody są pieszczotliwie nazywane „the egg”, czyli jajko.



Koenigsegg Gemera

To pierwsze w historii firmy czteroosobowe auto. Do napędu służy 600-konny silnik spalinowy w technologii Freevalve (brak wałków rozrządu) oraz 3 silniki elektryczne- każdy o mocy 500 KM. Moc systemowa to 1700 KM, a maksymalny moment obrotowy to 11000 Nm. Słownie: jedenaście tysięcy niutonometrów.  To tyle co 4 ciągniki siodłowe- „TIR” ma ok. 2500-3000 Nm.

Koenigsegg Jesko Absolut

To najnowszy dwuosobowy mega-car z turbodoładowanym V8 o mocy 1600 KM o masie 1390 kg. Współczynnik ilości koni mechanicznych na tonę wynosi w Jesko Absolut 1150 KM. Dla porównania Bugatti Chiron na tonę masy dysponuje ok. 750 KM. Ten samochód będzie ostatnim, który podejmie próbę pobicia rekordu najwyższej prędkości maksymalnej dla seryjnego samochodu. Spodziewamy się certyfikowanego wyniku o wartości ponad 500 km/h.

Podobne

BMW 4 AC Schnitzer

Tuning bobra – BMW M440i AC Schnitzer

To, co zaczęło się w Monachium, zostało dalej rozwinięte w Akwizgranie przez specjalistów od tuningu z AC Schnitzer: Oto BMW serii 4 Coupé. w wydaniu AC Schnitzer. Przy projektowaniu akcesoriów do G22 z serii 4 AC Schnitzer pokazuje, co jest możliwe poza standardem. Dzięki modyfikacjom AC Schnitzer zmienia się moc dla różnych wersji silnikowych nowej czwórki:…

Chiptunig BMW. Na co uważać? Jakie błędy są popełniane?

Temat modyfikacji elektroniki sterującej pracą silnika (tzw. chiptuning) w turbodoładowanych silnikach był już wielokrotnie poruszany. Dla przypomnienia, operacja taka pozwala uzyskać lepsze od seryjnych parametry jednostki napędowej (czasem i skrzyni biegów) wykorzystując rezerwy mocy przewidziane przez producenta. Tak jak wiele jest pozytywnych opinii na ten temat, doszukać możemy się również negatywnych. Częściowo spowodowanych przez strach…