Stylowy VW Golf Mk2 - Trends Magazines

Stylowy VW Golf Mk2

Tuning VW Golf Mk2 1.8 tył auta

VW Golf jest w Polsce na tyle znany, że praktycznie każdy jest w stanie go rozpoznać. Starsze modele zaczęły jednak powoli znikać z ulic, przez co stają się coraz bardziej interesujące.

 

Michała, jak większość chłopaków, od dzieciństwa pasjonowała motoryzacja. Z czasem zainteresował się tuningiem, zaczął czytać magazyny poświęcone tej tematyce, jeździć na zloty, zwłaszcza zrzeszające właścicieli youngtimerów. Gdy przystąpił do poszukiwania auta dla siebie, absolutnie nie myślał o Golfie. Aż trafił na tę dwójkę.

Tuning VW Golf Mk2 1.8 widok od przodu

Baza do modyfikacji

Z fabryki wyjechała napędzana benzynowym motorem 1.8 na jednopunktowym wtrysku i tak z grubsza pozostało do dzisiaj, bowiem latem służy jako auto do codziennej jazdy. Modyfikacje jednostki napędowej nie są skomplikowane i przesadne: customowy układ dolotowy zakończony stożkowym filtrem powietrza i skrzynia biegów z wersji GTI, z krótszymi przełożeniami, poprawiająca osiągi w czasie jazdy po mieście.

Wisienką na torcie jest przelotowy tłumik końcowy, również z GTI, bardzo poprawiający brzmienie silnika. Ponieważ jednostka jest zadbana, te niewielkie przeróbki pozwoliły utrzymać seryjną moc i poprawić kulturę pracy.

Niżej i piękniej

Samochód jest bardzo prosty. Oryginalna linia nadwozia została jeszcze bardziej podkreślona znacznym obniżeniem zawieszenia. Wypolerowany lśniący biały lakier dobrze pasuje do pochodzących od firmy in.pro zestawu tylnych lamp i przednich kierunkowskazów.

Tuning VW Golf Mk2 1.8 bok auta

W nadwoziu wprowadzono niewielkie modyfikacje, starając się, by pozostało jak najwierniejsze oryginałowi min. dodając do przedniego zderzaka mały oemowym spojler. Listę zmian zamykają dopasowane poprzez adapter rozstawu śrub felgi z Mercedesa W211 na niskoprofilowych oponach.

Tuning VW Golf Mk2 1.8 tylne koło

Zmiany we wnętrzu

Najwięcej zmieniło się wewnątrz auta. Zasiadając w znacznie wygodniejszych od seryjnych fotelach GTI od razu dostrzegamy piękną drewnianą kierownicę marki Leonard Volanti.

Tuning VW Golf Mk2 1.8 wnętrze auta

Elegancji dodaje czarna podsufitka i podobne boczki drzwi, rygle w drzwiach z logo Wolfsburg Edition czy customowa gałka zmiany biegów. Z tego m.in. powodu z Golfa wysiada się niechętnie. O tym, jak ważne dla Michała są szczegóły, świadczą też przeszycia robionych na zamówienie dywaników.

Japoński styl

Michał ma wiele planów związanych z dalszym modyfikowaniem swojego Golfa. Chce się wzorować na japońskim stylu, dlatego na sezon czekają już felgi Work VS-KF. W przyszłości planuje zmianę silnika na mocniejszy VR6, a gdy samochód już będzie sprawnie jeździł, dodanie mu kilku elektrycznych gadżetów. Tradycyjnie życzymy powodzenia!

Michał Borowski

Fot. autor

 

VW Golf II, 1989 r.

SILNIK/ NAPĘD
Fabryczny: 1.8 o pojemności skokowej 1781 ccm, 90 KM przy 5200 obr./min i 145 Nm przy 3300 obr./min; customowy układ dolotowy zakończony stożkowym filtrem powietrza, końcowy tłumik przelotowy, skrzynia biegów z Golfa GTI, napęd na przednią oś
ZAWIESZENIE/ HAMULCE
Zawieszenie gwintowane firmy KW, hamulce seryjne po kompleksowym remoncie
KOŁA/ OPONY
Felgi o średnicy 16 cali z Mercedesa W211, szerokość felg: 7,5 cala z przodu i z tyłu, opony niskoprofilowe Michelin 165/40/16
NADWOZIE
Auto znacznie obniżone, biały lakier wypolerowany ręcznie, przednia dokładka oem, lampy tylne i kierunkowskazy przednie in.pro, owiewki na lusterka, komplet naklejek ze zlotów
WNĘTRZE
Drewniana kierownica marki Leonard Volanti, fotele i kanapa z wersji GTI, czarna podsufitka i boczki, gałka zmiany biegów robiona na zamówienie z logo Wolfsburg Edition, rygle w drzwiach z logo Wolfsburg Edition, dywaniki wyszywane na zamówienie
AUDIO
Seryjne
STYL
Stance, inspirowany tuningiem japońskim
WŁAŚCICIEL
Michał Szupiluk

(VW TRENDS 1/2020)

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW 750i G11 widok z boku

BMW 750i (G11) prawie jak prywatny odrzutowiec

Oznaczenie 750i w nomenklaturze BMW jest kultowe. Przez wiele lat tak nazywały się topowe limuzyny serii 7 z 12-cylindrowymi silnikami. Tak było w przypadku typoszeregów E32 i E38. Sytuacja uległa zmianie wraz z pojawieniem się modelu E65. Motor V12 otrzymał oznaczenie 760i, a wersja z silnikiem V8 odziedziczyła numer 750i i tak jest do dziś. Tyle że dekadę temu N62B48 dysponowało mocą 362 KM, a prezentowane dziś przez nas…

Z wielkopolskiej fabryki wyjechało już 4 mln Volkswagenów

Fabryka Volkswagena w Wielkopolsce została otwarta 30 lat temu i teraz święci swój jubileusz. VW ma też drugą okazję do świętowania, bowiem z taśmy zjechał tam 4-milionowy samochód.  Początki poznańskiej fabryki sięgają 1993 r., kiedy to uruchomiono montaż w systemie SKD (ang. semi-knocked-down). Początkowo powstawały tu Volkswageny Transportery, później także Skody Octavia i Fabia oraz…