Strach zobaczyć w lusterku to BMW M2! - Trends Magazines

Strach zobaczyć w lusterku to BMW M2!

Z pewnością  jadąc autobahnem nie chciałbyś zobaczyć w lusterku wstecznym tego radiowozu z włączonym kogutem! Chociaż BMW M2 w barwach AC Schnitzera jest tylko prototypem, to wciąż wygląda łudząco podobnie do prawdziwych aut niemieckiej policji.

Jak każdy radiowóz przygotowany przez AC Schnitzera, tak i najnowszy posiada homologację drogową i został zatwierdzony przez niemieckie Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej.


Tuner z Akwizgranu swoimi policyjnymi projektami zachęca miłośników tuningu, aby wybierali modyfikacje zgodne z prawem, jednocześnie promując bezpieczeństwo na drogach. Najnowszym projektem BMW M2 pokazuje, że to nie musi być nudne. BMW M2 AC Schnitzera spełnia wszystkie wymagania dotyczące dynamicznego, mocnego i sportowego wyglądu, a jednocześnie jest zgodne z przepisami.


Pod maską pracuje trzylitrowa jednostka S58, standardowo produkująca 460 KM i 550 Nm, a po kuracji u AC Schnitzera moc wzrosła do 560 KM i 650 Nm. Świadczy o tym chociażby nowa pokrywa silnika, wskazująca, że mamy do czynienia z mocniejszym niż seryjne autem.


Aby podkreślić rasowe brzmienie, zamontowano wydech z aktywnymi zaworami oraz dwie rury wydechowe Carbon Sport. Nowy wydech, oczywiście zgodny z homologacją, zapewnia charakterystyczny donośny dźwięk i doskonale pasuje do szybkiego i agresywnie wyglądającego M2.

Bodykit został tak zaprojektowany, aby zwiększyć siłę docisku i z pewnością sprawi, że serce każdego fana tuningu zabije szybciej. Na przykład przedni spliter sam jest źródłem dodatkowych 60 kg docisku. Do tego dochodzą jeszcze przednie boczne skrzydła i fartuchy, które też poprawiają aerodynamikę.

Z tyłu widzimy sporych rozmiarów spojler dachowy i lotkę z klapą Gurneya wykonaną z włókna węglowego– te elementy zapewniają 80-kilogramową siłę docisku. Te modyfikacje powodują, że tył samochodu mocno trzyma się drogi. W tylnym dyfuzorze znalazło się idealne miejsce na wkomponowanie dwóch podwójnych końcówek wydechu.


Także wnętrze przerobionego przez AC Schnitzera BMW M2 jest tyle stylowe, co funkcjonalne. Aluminiowe łopatki zmiany biegów są zauważalnie większe od standardowych, mamy także aluminiowe pedały i podnóżek, uchwyt na klucze oraz aluminiową osłonę kontrolera iDrive. Nie zabrakło policyjnego „lizaka”, który służy, póki co,  jako ozdoba.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Czy to najdroższe BMW E30 M3 na świecie?

Kosztuje 350 tysięcy dolarów. Skąd tak kosmiczna cena? Po prześwietleniu szczegółów i danych technicznych okazuje się, że samochód jest wart takich pieniędzy.  BMW M3 E30 jest już legendą, a jego ceny sięgają astronomicznych wartości. Nic dziwnego, bo ten samochód wyznaczył kierunek nie tylko dla sportowych BMW, ale także dla pozostałych marek. M3 było lekkie, zwinne…

HPI ‒ efektywna, ale kapryśna technologia

Wszystkie aktualnie produkowane silniki benzynowe BMW mają bezpośredni wtrysk paliwa. System High Precision Injection obniża zużycie paliwa i poprawia parametry jednostek napędowych, idealnie wpisując się w założenia strategii EfficientDynamics. Ma jednak przypadłości, o których powinni wiedzieć zainteresowani zakupem używanego BMW z wtryskiem HPI. Inżynierom BMW technologia bezpośredniego wtrysku paliwa nie jest obca. System stosowano w…