Sprzedaż marek premium 2022 - BMW na czele - Trends Magazines

Sprzedaż marek premium 2022 – BMW na czele

Na rynku samochodów premium kryzysu nie widać. Wszystkie marki z wyższej półki zanotowały wzrost sprzedaży w 2022 roku w porównaniu do roku wcześniejszego. Liderem segmentu premium okazało się BMW. 

Już w zeszłym roku było widać silną tendencję wzrostową w segmencie aut premium. Bogaci wydają pieniądze i tutaj kryzysu nie widać, co dobitnie pokazują statystyki. Trzy najpopularniejsze marki (Audi, BMW, Mercedes-Benz) od dawna znajdują się w dziesiątce najlepiej sprzedających się marek ogółem. Dwie kolejne, a więc Volvo i Lexus znalazły natomiast swoje miejsce w TOP 20.

Sprzedaż marek premium 2022

Według danych PZPM najlepsze w całym roku okazało się jednak BMW (6. miejsce ogółem). 23 806 sprzedanych nowych samochodów pozwoliło na objęcie 5,67% udziału w rynku (o 0,3 p.p. więcej niż w 2021 roku). Na drugim miejscu znalazł się Mercedes (7. miejsce ogółem) z 21 356 sprzedanymi nowymi samochodami osobowymi. Wspomniany wzrost sprzedaży o 6,7% przełożył się na zwiększenie udziału w rynku o 0,61 p.p. – do 5,09%. Trzecie Audi (9. miejsce ogółem) także może być zadowolone, bowiem dzięki 19 323 sprzedanym pojazdom objęło 4,60% udziału rynku (względem 4,25% w 2021 r.).

W pierwszej dwudziestce najlepiej sprzedających się marek ogółem znalazły się jeszcze Volvo (12. miejsce ogółem) i Lexus (19. miejsce ogółem). Szwedzki producent sprzedał w Polsce 10 947 nowych samochodów osobowych, zwiększając swój udział w rynku z 2,47% do 2,61%. Lexus natomiast z 5 657 sprzedanymi pojazdami nieznacznie „zmalał” biorąc pod uwagę cały rynek. Spadek sprzedaży o 8,1% przełożył się na utratę 0,03 p.p. udziału w rynku. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

TEST VW ID.5 Pro Performance – nie taki zły jak go malują

Samochody elektryczne nie mają pochlebnych opinii wśród miłośników motoryzacji, ale chcąc nie chcąc musimy je zaakceptować. Taka jest przyszłość motoryzacji, czy tego chcemy, czy nie. Po tygodniu spędzonym z elektrycznym Volkswagenem możemy powiedzieć jedno – nie jest tak źle. Oto test VW ID.5 Pro Performance. Elektryfikacja nabiera tempa. Dwa lata wystarczyły, by w Polsce potroiła…

To już ostatni taki VW Golf, jakiego znacie

Po 40 latach produkcji i ośmiu generacjach przyszedł czas na fundamentalne zmiany. Z gamy silnikowej VW Golfa zniknie silnik spalinowy.  Szef marki VW - Thomas Schaefer stwierdził, że „Spalinowy Golf będzie z nami na pewno do końca dekady. Potem musimy zobaczyć, jak rozwinie się ten segment. Jeśli świat pójdzie jednak w innym kierunku, niż oczekujemy,…