Sprzedaż marek premium 2022 - BMW na czele - Trends Magazines

Sprzedaż marek premium 2022 – BMW na czele

Na rynku samochodów premium kryzysu nie widać. Wszystkie marki z wyższej półki zanotowały wzrost sprzedaży w 2022 roku w porównaniu do roku wcześniejszego. Liderem segmentu premium okazało się BMW. 

Już w zeszłym roku było widać silną tendencję wzrostową w segmencie aut premium. Bogaci wydają pieniądze i tutaj kryzysu nie widać, co dobitnie pokazują statystyki. Trzy najpopularniejsze marki (Audi, BMW, Mercedes-Benz) od dawna znajdują się w dziesiątce najlepiej sprzedających się marek ogółem. Dwie kolejne, a więc Volvo i Lexus znalazły natomiast swoje miejsce w TOP 20.

Sprzedaż marek premium 2022

Według danych PZPM najlepsze w całym roku okazało się jednak BMW (6. miejsce ogółem). 23 806 sprzedanych nowych samochodów pozwoliło na objęcie 5,67% udziału w rynku (o 0,3 p.p. więcej niż w 2021 roku). Na drugim miejscu znalazł się Mercedes (7. miejsce ogółem) z 21 356 sprzedanymi nowymi samochodami osobowymi. Wspomniany wzrost sprzedaży o 6,7% przełożył się na zwiększenie udziału w rynku o 0,61 p.p. – do 5,09%. Trzecie Audi (9. miejsce ogółem) także może być zadowolone, bowiem dzięki 19 323 sprzedanym pojazdom objęło 4,60% udziału rynku (względem 4,25% w 2021 r.).

W pierwszej dwudziestce najlepiej sprzedających się marek ogółem znalazły się jeszcze Volvo (12. miejsce ogółem) i Lexus (19. miejsce ogółem). Szwedzki producent sprzedał w Polsce 10 947 nowych samochodów osobowych, zwiększając swój udział w rynku z 2,47% do 2,61%. Lexus natomiast z 5 657 sprzedanymi pojazdami nieznacznie „zmalał” biorąc pod uwagę cały rynek. Spadek sprzedaży o 8,1% przełożył się na utratę 0,03 p.p. udziału w rynku. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW E61 545i Touring – prawie M5

To BMW E61 545i Touring zajęło w naszym konkursie „Pokaż swoje BMW” zaszczytne II miejsce. Nic dziwnego, skoro ciekawie zmodyfikowanych Touringów na polskiej scenie BMW jak na lekarstwo. BMW E60/61 jest piątą generacją jednego z najpopularniejszych modeli w ofercie bawarskiej marki – serii 5. Zaprezentowane w 2003 roku auto w wersji sedan (E60) zastąpiło dotychczasowy model E39. Stylistyka nowej piątki…

BMW_N53_HPI_Twin_Turbo

Nowoczesny i problematyczny silnik BMW N53 – TECHNIKA

Oferowana od 2007 roku jednostka N53, czyli ostatnie pozbawione doładowania R6 BMW, ma czystsze spaliny i potrafi być oszczędna, jednak zdarzają się jej trudne do usunięcia awarie. Ostatnim klasycznym sześciocylindrowcem BMW był silnik N52 – wolnossący i z pośrednim wtryskiem paliwa. Spełnienie kolejnych norm emisji spalin, a także walka o niższe zużycie paliwa wymusiło użycie wtrysku bezpośredniego. W 2007 roku BMW…