Seat Leon po raz czwarty. Czy hiszpański kuzyn Golfa powtórzy sukces poprzedników? - PREZENTACJA - Trends Magazines

Seat Leon po raz czwarty. Czy hiszpański kuzyn Golfa powtórzy sukces poprzedników? – PREZENTACJA

SEAT zaprezentował całkowicie nową generację SEATa Leona w zakładach Martorell. Hiszpański producent chwali się, że zainwestował 1,1 miliarda euro, aby wprowadzić na rynek nowy model.
Sprzedaż trzech poprzednich generacji oscylowała na poziomie 2,2 mln sztuk. Czy czwarta odsłona modelu będzie hitem i pozwoli na zwrot inwestycji? Premiera sprzedażowa nowego SEAT-a Leona zaplanowana jest na drugi kwartał 2020 roku.

DESIGN

Nowy model został zaprojektowany i wyprodukowany w zakładach SEAT-a w Martorell pod Barceloną. Podstawę samochodu stanowi zaawansowana platforma MQB Evo. W wersji 5-drzwiowej nowy SEAT Leon ma 4368 mm długości (o 86 mm więcej w stosunku do poprzedniej generacji), 1800 mm szerokości (o 16 mm mniej) i 1456 mm wysokości (o 3 mm mniej). Rozstaw osi wynosi 2686 mm, czyli o 50 mm więcej niż w trzeciej generacji. 

W wersji Sportstourer samochód ma 4642 mm długości (o 93 mm więcej w stosunku do poprzedniej generacji), 1800 mm szerokości (o 16 mm mniej) i 1456 mm wysokości (o 3 mm mniej). Rozstaw osi jest identyczny jak w wersji 5-drzwiowej. Wartość współczynnika oporu aerodynamicznego poprawiła się o około 8% w porównaniu do poprzedniej generacji.

WNĘTRZE

Zupełnie nowe wnętrze SEAT-a Leona jest uosobieniem funkcjonalności, minimalizmu i elegancji.  Wszystko w kabinie zostało zaprojektowane przy ścisłym zachowaniu zasad ergonomii dla zwiększenia komfortu zarówno kierowcy, jak i pasażerów podróżujących z przodu i z tyłu.

Samochód jest nie tylko atrakcyjny wizualnie, ale przede wszystkim praktyczny. Pojemność bagażnika w wersji 5-drzwiowej wynosi 380 litrów (identycznie jak w poprzedniej generacji), a w opcji Sportstourer – aż 617 litrów (czyli aż o 30 litrów więcej niż w poprzedniej generacji).

TECHNOLOGIA

Kluczowym elementem systemu łączności Leona jest 10,5-calowy wirtualny kokpit, czyli w pełni personalizowany zestaw wskaźników zastepujący tradycyjne zegary. Standardowy system multimedialny posiada 8,25-calowy ekran, który można połączyć ze smartfonem. Na bardziej rozbudowany Navi System składa się 10-calowy ekran Retina z nawigacją 3D, funkcją sterowania głosem oraz rozpoznawania gestów, co upraszcza interakcje użytkownika z pojazdem. System Full Link pozwala na korzystanie z Android Auto lub bezprzewodowego Apple CarPlay.

SILNIKI

Leon dostępny jest w wielu wariantach: z silnikiem benzynowym (TSI), Diesla (TDI), napędzanym gazem ziemnym (TGI)* oraz w wersjach mild hybrid (eTSI) i hyprydowej plug-in (eHybrid). 

Benzynowy

Kierowcy mogą wybrać spośród wielu dostępnych silników spalinowych – turbodoładowanych, z bezpośrednim wtryskiem, o mocy od 66 kW/90 KM do 140 kW/190 KM. Po raz pierwszy oferta obejmuje 1-litrowe trzycylindrowe silniki TSI (66 kW/90 KM i 81 kw/110 KM) oraz większe 1,5-litrowe jednostki (96 kW/130 KM i 110 kW/150 KM). Dla najbardziej wymagających dostępny jest 2,0-litrowy silnik TSI o mocy 140 kW/190 KM połączony ze skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem.

Diesel/CNG

Nowy SEAT Leon został dostosowany również do dwóch rodzajów silnika wysokoprężnego – 2-litrowych jednostek o mocy 85 kW/115 KM lub 110 kW/150 KM. Samochód może być również wyposażony w 1,5-litrowy silnik TGI (CNG) o mocy 96 kW/130 KM*.

Hybrydowy

Po raz pierwszy w historii SEAT Leon dostępny będzie także w wersji mild hybrid (eTSI) korzystającej z instalacji 48V, która zapewnia jeszcze wyższą wydajność (1.0 TSI 81 kW/110 KM lub 1.5 TSI 110 kW/150 KM, oba oferowane wyłącznie ze skrzynią biegów DSG). Dzięki współdziałaniu 1,4-litrowego silnika spalinowego TSI połączonego z motorem elektrycznym, akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13 kWh i sześciobiegowej skrzyni biegów DSG, samochód osiąga moc na poziomie 150 kW/204 KM i zasięg elektryczny wynoszący około 60 km (dane na podstawie testów WLTP).

BEZPIECZEŃSTWO

Producent wyposażył SEAT-a Leona w zestaw najbardziej zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, takich jak proaktywny tempomat, Emergency Assist, asystent aktywnego utrzymania pasa ruchu czy asystent wyprzedzania.

Adaptacyjne zawieszenie (DCC) sprawia, że sposób jazdy samochodu zmienia się w zależności od warunków na drodze i wymagań kierowcy. System nieustannie kontroluje otoczenie i dostosowuje zawieszenie, optymalizując tłumienie drgań oraz zwiększając komfort i dynamikę jazdy.

 

Podobne

TEST BMW 330e – wybór nieoczywisty

Oferta silnikowa nowej serii 3 jest nad wyraz bogata. Wybierać możemy spośród kilku jednostek benzynowych oraz kilku wysokoprężnych. Na szczycie jest mocarne M3, a po drugiej, najbardziej ekologicznej stronie barykady hybrydy plug-in 320e oraz 330e. Jeżdżąc kilka dni BMW 330e szukałem odpowiedzi na fundamentalne pytanie – dla kogo jest to auto? BMW serii 3 to model,…

3200 CS – jeden z najrzadszych modeli BMW

3200 CS jest jednym z najrzadszych modeli BMW. Gdyby ekskluzywność auta określano na podstawie liczby wyprodukowanych egzemplarzy, 3200 CS stanąłby w jednym szeregu z legendarnymi M1, 503, 507 i 2002 Turbo... Dokładnie 50 lat temu podczas Internationale Automobil-Ausstellung we Frankfurcie BMW zaprezentowało dwie nowości, które z perspektywy czasu można uznać za protoplastów współczesnych samochodów z…