Ryk silnika BMW z ITB. Posłuchajcie - ciarki gwarantowane - Trends Magazines

Ryk silnika BMW z ITB. Posłuchajcie – ciarki gwarantowane

Posłuchajcie wyjątkowego ryku silnika BMW z ITB w E30. Motor M20 otrzymał 6 indywidualnych przepustnic. Soundtrack jednostki z tak rozwiązanym układem dolotowym jest nie do podrobienia! 

Co to jest ITB?

ITB to skrót od Individual Throttle Bodies. Oznacza to, że każdy cylinder dysponuje indywidualnym zaworem motylkowym determinującym ilość powietrza, która się przedostaje do komory spalania. Takie rozwiązania znane są z silników BMW serii M. Począwszy od E30 M3 (silnik 4-cylindowy), aż do BMW E46 M3 (motor R6). W standardzie silniki BMW mają długie układy dolotowe dostarczające powietrze do przepustnic. Tunerzy budując silnik z ITB często montują „trąbki”, czyli bardzo krótkie, proste elementy do zasysania powietrza. Tak zbudowany silnik generuje niesamowity dźwięk!

M20 z ITB

Silnik w prezentowanym E30 to 6-cylindrowe M20 zbudowane od podstaw do tego projektu. Motor seryjnie był 2,5-litrowy, ale dzięki użyciu części marki Alpina legitymuje się teraz pojemnością wynoszącą 2,7-litra. W głowicy pracują tytanowe zawory, a za chłodzenie odpowiada chłodnica Mishimoto E36 M3. Auto otrzymało również lekkie koło zamachowe. Najciekawszy jest układ dolotowy: 6 trąbek i 6 przepustnic sprawia, że ten silnik  świetnie wkręca się na obroty oraz generuje niesamowity klang. Posłuchajcie!

Nagranie – Press Play!

źródło: MONKY LONDON

Podobne

Promocje na tańsze paliwo nie tylko na Orlenie

W odpowiedzi na zniżki na paliwo, które wprowadził Orlen także inne stacje postanowiły przyciągnąć do siebie klientów. Gdzie jeszcze możemy kupić tańsze paliwo? Bądźmy szczerzy, że w przypadku obecnych cen paliw, tańsze nie oznacza tanie. Rabaty 30, czy 40 gr na litrze, przy dodatkowo obowiązujących limitach nie pomogą nam wiele zaoszczędzić. Mimo to przyjrzyjmy się,…

Dwa niezwykłe BMW E30: cabrio i coupé

Model E30, choć interpretowany różnie przez swoich właścicieli, zawsze budził zachwyt wśród oglądających. Prezentujemy dwa niezwykłe egzemplarze zrealizowane według odmiennych założeń dwóch przyjaciół z Zielonej Góry. KLASYCZNE COUPÉ Maciej „Ciechan”, właściciel białej E30, mimo 40. na karku nadal jest zakochany w tym modelu. Pierwszy egzemplarz nabył jeszcze w latach 90. W tamtych czasach 316i było…