Ryk silnika BMW z ITB. Posłuchajcie - ciarki gwarantowane - Trends Magazines

Ryk silnika BMW z ITB. Posłuchajcie – ciarki gwarantowane

Posłuchajcie wyjątkowego ryku silnika BMW z ITB w E30. Motor M20 otrzymał 6 indywidualnych przepustnic. Soundtrack jednostki z tak rozwiązanym układem dolotowym jest nie do podrobienia! 

Co to jest ITB?

ITB to skrót od Individual Throttle Bodies. Oznacza to, że każdy cylinder dysponuje indywidualnym zaworem motylkowym determinującym ilość powietrza, która się przedostaje do komory spalania. Takie rozwiązania znane są z silników BMW serii M. Począwszy od E30 M3 (silnik 4-cylindowy), aż do BMW E46 M3 (motor R6). W standardzie silniki BMW mają długie układy dolotowe dostarczające powietrze do przepustnic. Tunerzy budując silnik z ITB często montują „trąbki”, czyli bardzo krótkie, proste elementy do zasysania powietrza. Tak zbudowany silnik generuje niesamowity dźwięk!

M20 z ITB

Silnik w prezentowanym E30 to 6-cylindrowe M20 zbudowane od podstaw do tego projektu. Motor seryjnie był 2,5-litrowy, ale dzięki użyciu części marki Alpina legitymuje się teraz pojemnością wynoszącą 2,7-litra. W głowicy pracują tytanowe zawory, a za chłodzenie odpowiada chłodnica Mishimoto E36 M3. Auto otrzymało również lekkie koło zamachowe. Najciekawszy jest układ dolotowy: 6 trąbek i 6 przepustnic sprawia, że ten silnik  świetnie wkręca się na obroty oraz generuje niesamowity klang. Posłuchajcie!

Nagranie – Press Play!

źródło: MONKY LONDON

Podobne

Jacht Lexus według Omotenashi, czyli japońskiej sztuki gościnności

Lexus zaprezentował superluksusowy jacht, który napędzany jest silnikami... Volvo Penta. Klasyczne V8 1UZ z pierwszego Lexusa LS400 jako jedyny silnik samochodowy został certyfikowany do użycia w lotnictwie. Dlaczego więc Lexus nie zdecydował się na montaż jednego ze swoich napędów? Być może tym razem inny silnik z portfolio Lexusa zostałby certyfikowany do jachtów... Tutaj jednak istotą…

Dzieje się! 1200-konna Supra na Autobahnie

Po angielsku mówi się "pull", po polsku "z rolki'. Chodzi o jedno- w rozpędzonym aucie wciska się gaz w podłogę. Zobaczcie co się dzieje, gdy tym autem jest Toyota Supra MkIV z 1200-konnym silnikiem 2JZ.   Power of Power Ta Supra przy 100 km/h na suchej autostradzie traci przyczepność niczym E36 na ośnieżonym parkingu.  Zwróćcie…