Ryk silnika BMW z ITB. Posłuchajcie - ciarki gwarantowane - Trends Magazines

Ryk silnika BMW z ITB. Posłuchajcie – ciarki gwarantowane

Posłuchajcie wyjątkowego ryku silnika BMW z ITB w E30. Motor M20 otrzymał 6 indywidualnych przepustnic. Soundtrack jednostki z tak rozwiązanym układem dolotowym jest nie do podrobienia! 

Co to jest ITB?

ITB to skrót od Individual Throttle Bodies. Oznacza to, że każdy cylinder dysponuje indywidualnym zaworem motylkowym determinującym ilość powietrza, która się przedostaje do komory spalania. Takie rozwiązania znane są z silników BMW serii M. Począwszy od E30 M3 (silnik 4-cylindowy), aż do BMW E46 M3 (motor R6). W standardzie silniki BMW mają długie układy dolotowe dostarczające powietrze do przepustnic. Tunerzy budując silnik z ITB często montują „trąbki”, czyli bardzo krótkie, proste elementy do zasysania powietrza. Tak zbudowany silnik generuje niesamowity dźwięk!

M20 z ITB

Silnik w prezentowanym E30 to 6-cylindrowe M20 zbudowane od podstaw do tego projektu. Motor seryjnie był 2,5-litrowy, ale dzięki użyciu części marki Alpina legitymuje się teraz pojemnością wynoszącą 2,7-litra. W głowicy pracują tytanowe zawory, a za chłodzenie odpowiada chłodnica Mishimoto E36 M3. Auto otrzymało również lekkie koło zamachowe. Najciekawszy jest układ dolotowy: 6 trąbek i 6 przepustnic sprawia, że ten silnik  świetnie wkręca się na obroty oraz generuje niesamowity klang. Posłuchajcie!

Nagranie – Press Play!

źródło: MONKY LONDON

Podobne

TEST BMW X6 30d: wbrew fizyce

2,1-tonowe BMW X6 30d za nic ma prawa fizyki. Zakręty pokonuje w tempie godnym rasowego coupé, pierwszą setkę osiąga w 6,7 s, a w cyklu mieszanym zużywa niecałe 10 l/100 km. Korzenie BMW X6 sięgają 2007 roku, kiedy na frankfurckim salonie IAA odsłonięto przedprodukcyjny Concept X6 ActiveHybrid. Kilka miesięcy później rozpoczęła się sprzedaż modelu E71.…