Rusza sezon Mazda MX-5 Cup Poland - Trends Magazines

Rusza sezon Mazda MX-5 Cup Poland

Nowy puchar wyścigowy Mazda MX-5 Cup Poland jest gotów do startu.

Dziesięć wyczynowych roadsterów zostało zaprezentowanych mediom i partnerom podczas imprezy na Autodromie Słomczyn pod Warszawą, ogłoszono też nazwiska części kierowców, którzy wystartują w pierwszych rundach na Torze Poznań w dniach 11-13 czerwca.

Za inicjatywą powstania nowego, jednomarkowego pucharu wyścigowego stoi firma UNITEL Motorsport, której współwłaściciele są aktywnymi zawodnikami. – Po latach udanej działalności jako UNITEL Siadkowscy w dziedzinie budownictwa telekomunikacyjnego, zgromadziliśmy spory potencjał organizacyjny i finansowy, który pozwolił zmienić nasze marzenia i pasję w głęboko przemyślane przedsięwzięcie biznesowe. Pomysł na puchar zrodził się w trakcie wielogodzinnych rozmów z Pawłem Skuchą z TG Auto o naszym nowym hobby – motorsporcie, gdzieś między jedną a drugą kawą. W naszej działalności jesteśmy przekonani, że najważniejsze jest dążenie do doskonałości i bycie najlepszym. Jako UNITEL Motorsport nie chcieliśmy angażować się w tworzenie kolejnego wyścigu jednomarkowego, pragniemy stworzyć najlepszy tego typu puchar w Polsce i Europie Środkowej. Stąd wybór Mazdy MX-5, stąd wybór TG Auto oraz pozostałych partnerów. Plany na kolejne lata są co najmniej równie ambitne mówi Marcin Siadkowski z UNITEL Siadkowscy. Potwierdzeniem tych słów jest dobór części i podzespołów, które zostały wykorzystane do przygotowania 10 fabrycznie nowych Mazd MX-5 do startów.

Seryjny, dwulitrowy silnik Skyactiv-G, dzięki zmianom w dolocie i wydechu, został wzmocniony ze 184 do ok 200 KM. Za skuteczne hamowanie odpowiadają hamulce StopTech z dodatkowymi kanałami chłodzącymi, a w zawieszeniu zastosowane zostały amortyzatory i sprężyny Öhlins, a także regulowane wahacze Hardrace. Osprzęt wyścigowy, czyli fotele, kierownica, pasy i system gaśniczy pochodzą z renomowanych firm OMP, Sabelt i Sparco, klatkę bezpieczeństwa przygotowano na zamówienie zgodnie z wytycznymi Polskiego Związku Motorowego. Koszt części i przeróbek drogowego samochodu podnosi jego wartość o niemal 100%. Mimo to koszt startów jest konkurencyjny – Mazda MX-5 Cup Poland jest idealnym uzupełnieniem areny wyścigowej w naszym kraju. Jako jedyny puchar dysponujemy fabrycznie nowym samochodem, którego budowa jest wysoce zaawansowana przy zachowaniu niskich kosztów uczestnictwa. To 15-22 tys. zł za weekend zawierający dwie rundy wyścigowe, a koszt uzależniony jest od liczby treningów i zużytych opon. Uruchomiliśmy też formułę Arrive and Drive, która wychodzi naprzeciw oczekiwaniom kierowców i jest najczęściej spotykanym rozwiązaniem poza granicami naszego kraju. W ramach tej koncepcji kierowca przyjeżdża na tor, gdzie ma podstawiony, gotowy do startów samochód z obsługą i niezbędnymi częściami, więc może się skupić tylko na rywalizacji. Model opierający się na skali: budowa, transport, obsługa wszystkich pojazdów przez jednego podwykonawcę, pozwala na szybkie rozwinięcie naszej serii wyścigowej i zgromadzenie odpowiednich partnerów technicznych z wysokiej półki. Wspólnie z nimi przygotowaliśmy nowoczesną i szybką platformę do wchodzenia na poważnie w sport samochodowy – podkreśla Paweł Skucha, dyrektor pucharu i szef warszawskiej firmy TG Auto przygotowującej Mazdy do startów.

Mimo wykorzystania zagranicznych podzespołów, dopracowanie samochodu leżało po stronie polskich inżynierów i mechaników, bo nawet najlepsze komponenty na rynku trzeba umiejętnie dobrać i dostroić. Swój wkład w rozwój samochodu miał też Nikodem Wiśniewski, kierowca wyścigowy wywodzący się z e-sportu, na co dzień kierowca zespołu Williams Esports, który jesienią 2020 r. brał udział w udoskonalaniu konstrukcji wyścigowej Mazdy MX-5 na Torze Poznań. – Od początku byłem zaangażowany w projekt jako kierowca testowy i rozwojowy. Przez kilkanaście tygodni samochód zmieniał swoją charakterystykę, a moim zadaniem było dopasować najlepsze ustawienia zarówno zawieszenia jak i stabilizatorów czy opon. Finalna wersja to Mazda MX-5, która jest w stanie kręcić naprawdę solidne czasy, przy czym jest przewidywalna i stosunkowo łatwa w prowadzeniu, co jest ważne zwłaszcza dla kierowców z mniejszym doświadczeniempodsumowuje Wiśniewski. Nikodem jest też jednym z kierowców, którzy wystartują w pucharze. Oprócz niego w cyklu wezmą udział m.in. Marcin Fedder i Jakub Wyszomirski.

Samochody do Pucharu Mazda MX-5 Cup Poland dostarczyła Mazda Motor Poland, która patronuje cyklowi. Seryjna Mazda MX-5 to świetna baza dla samochodu wyścigowego, co potwierdzają ponad trzy dekady startów tego modelu na torach całego świata. Bardzo się cieszymy, że teraz puchar Mazdy MX-5 rusza w naszym kraju i kultowe roadstery będą startować w jednomarkowym cyklu w ramach Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Jestem przekonany, że kierowcy startujący w MX-5 będą mieli ogromną frajdę z jazdy i poczują nasze słynne Jinba-Ittai, czyli jedność z samochodem, która jest znakiem rozpoznawczym wszystkich modeli Mazdy – mówi Szymon Sołtysik, PR Manager Mazda Motor Poland.

W tym sezonie przewidziano osiem rund wyścigowych cyklu Mazda MX-5 Cup Poland, które zostaną rozegrane na Torze Poznań podczas czterech weekendów, pierwszy już 11-13 czerwca. Organizator pucharu przewiduje też pojedyncze starty samochodach na innych imprezach wyścigowych dla zawodników, którzy chcą wystartować poza granicami kraju.

inf. pras. 

Podobne

Plak i papieros – oto dlaczego nie wolno ich łączyć

Sobotnie popołudnie, ot zwykły kierowca czyści kokpit swojego samochodu. Podczas używaniu kosmetyku do deski rozdzielczej postanawia zapalić papierosa. Takiego finału raczej się nie spodziewał. Jak czytamy w serwisie 24jgora.pl, w sobotę na jednej z myjni samochodowych doszło do groźnego wydarzenia. Jeden z klientów myjni postanowił spryskać kokpit aerozolem, a przy okazji zapalić sobie papierosa. Kierowca…

Klasyczny Garbus na prąd

Volkswagen Group Components przedstawia koncepcję elektrycznego klasyka ze swoim partnerem firmą eClassics. Jest to Volkswagen Garbus o napędzie elektrycznym. W konwersji wykorzystano wyłącznie nowe części, które są seryjnie produkowane przez grupę Volkswagen. Napęd elektryczny, 1-biegowa skrzynia biegów i układ akumulatorowy oparte są na nowym VW e-up! Konwersji klasycznego Garbusa dokonała specjalistyczna firma eClassics. Jego premiera…