Rimac pokazuje, jak pobić 23 rekordy w jeden dzień - Trends Magazines

Rimac pokazuje, jak pobić 23 rekordy w jeden dzień

Jeśli ktoś nie lubi pojazdów elektrycznych będzie musiał przyznać, że auta takie jak Rimac robią kolosalne wrażenie. Nie tylko ze względu na wygląd, ale także osiągi, którym nie jest w stanie dorównać żaden samochód spalinowy. 

Rimac Automobili to chorwackie przedsiębiorstwo założone w 2009 roku przez Mate’a Rimaca. Swoją przygodę z elektrycznością Mate zaczynał od konwersji BMW E30 na pojazd elektryczny. Nie był zadowolony z projektu, bo auto było wolne i ciężkie. Dlatego rozpoczął tworzenie auta elektrycznego od podstaw.

Concept One – prototyp elektrycznego superauta pojawił się w 2011 roku we Frankfurcie, ale jego produkcyjna wersja powstała dopiero pięć lat później. Miała mocny debiut, bowiem została rozbita przez Richarda Hammonda podczas kręcenia jednego z odcinków The Grand Tour w Szwajcarii. Dziś Rimac Automobili to firma, która posiada 55% akcji firmy Bugatti, przez co stała się jego większościową własnością (45% zachowało Porsche). 

Rimac bije 23 rekordy prędkości w jeden dzień

Firma rozwija skrzydła i właśnie chwali się 23 rekordami, które pobił Rimac Nevera. Poniższe liczby mówią chyba wszystko…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Lamando 5XL – to nie photoshop, a jeżdżąca płaszczka

Ten przedziwny stwór to dzieło jednego z motoryzacyjnych tiktokerów. Przerobiony Volkswagen wygląda jak za duże dżinsy, ale to nie przeróbka cyfrowa, a jeżdżący samochód. Oto VW Lamando 5XL. Właściciel kanału na tiktoku @justinbuildcars przerobił popularny w Azji model Volkswagena na ultra szeroki pojazd. Lamando L to w Chinach usportowiony sedan, oparty na VW Jetta (w…

VW Golf Mk2 10 Milionen napis 10 milionen na boku auta

VW Golf II „10 Millionen” – to auto może być warte majątek

Nie można nie znać Golfa. To stosunkowo tani w zakupie i  eksploatacji, a do tego bezawaryjny miejski hatchback, do którego nie brak części zamiennych na rynku wtórnym. Pierwsza generacja należy już do klasyków, powoli staje się poszukiwanym youngtimerem. Jej śladem podąża Golf II. Są jednak takie wersje dwójki, które przykuwają wzrok fanów klasyków już dzisiaj i za…