Rimac pokazuje, jak pobić 23 rekordy w jeden dzień - Trends Magazines

Rimac pokazuje, jak pobić 23 rekordy w jeden dzień

Jeśli ktoś nie lubi pojazdów elektrycznych będzie musiał przyznać, że auta takie jak Rimac robią kolosalne wrażenie. Nie tylko ze względu na wygląd, ale także osiągi, którym nie jest w stanie dorównać żaden samochód spalinowy. 

Rimac Automobili to chorwackie przedsiębiorstwo założone w 2009 roku przez Mate’a Rimaca. Swoją przygodę z elektrycznością Mate zaczynał od konwersji BMW E30 na pojazd elektryczny. Nie był zadowolony z projektu, bo auto było wolne i ciężkie. Dlatego rozpoczął tworzenie auta elektrycznego od podstaw.

Concept One – prototyp elektrycznego superauta pojawił się w 2011 roku we Frankfurcie, ale jego produkcyjna wersja powstała dopiero pięć lat później. Miała mocny debiut, bowiem została rozbita przez Richarda Hammonda podczas kręcenia jednego z odcinków The Grand Tour w Szwajcarii. Dziś Rimac Automobili to firma, która posiada 55% akcji firmy Bugatti, przez co stała się jego większościową własnością (45% zachowało Porsche). 

Rimac bije 23 rekordy prędkości w jeden dzień

Firma rozwija skrzydła i właśnie chwali się 23 rekordami, które pobił Rimac Nevera. Poniższe liczby mówią chyba wszystko…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning BMW E36 Touring widok z tyłu

Swap na dwukrotnie większy silnik w touringu E36 – jak to zrobić?

Właściciel prezentowanego E36, Dawid, wcześniej był posiadaczem trzech E30 oraz dwóch E36. Tym razem postanowił nabyć BMW serii 3 w wersji kombi i zmienić w nim silnik na widlastą jednostkę o ponad dwa razy większej pojemności, a przy tym zachować typową dla kombi funkcjonalność. Zakupiony egzemplarz to 318i z 1998 roku. Dawidowi udało się pozyskać…

VW Scirocco 1 po tuningu i swapie silnika, widok z boku

78′ VW Scirocco- dopieszczony youngtimer

W 1998 roku Adrian miał 16 lat. Pewnego letniego dnia pod jego dom przyjechało trzech mężczyzn z pytaniem, czy nie chciałby kupić od nich VW Scirocco. Chłopak był znany w okolicy z tego, że od 12 roku życia jeździł maluchami. Adrian, choć nie miał pieniędzy, postanowił, że kupi samochód. Nim auto, które oglądacie na zdjęciach, zaczęło wyglądać jak dziś, przeszło długą…