Retrofity LED legalne w Niemczech? Kiedy w Polsce? - Trends Magazines

Retrofity LED legalne w Niemczech? Kiedy w Polsce?

Posiadacze 29 modeli samochodów osobowych mogą już zamienić użytkowane dotychczas żarówki halogenowe H7 na retrofity LED marki Philips. Jest jedno „ale” . Jest to możliwie tylko w Niemczech, które są pierwszym krajem w Europie, który dopuścił je do użytku na drogach publicznych.

Wprowadzone w latach 60. XX wieku do seryjnej produkcji żarówki halogenowe mają już swojego rynkowego następcę. To ultranowoczesne retrofity LED, w których żarnik w szklanej bańce zastąpiono wysoce wydajnymi diodami. Pozostawienie identycznego mocowania pozwala na ich bezpośredni montaż (zasada plug and play) w gnieździe fabrycznego reflektora samochodu.

Philips zaprezentował pierwszą generację retrofitów X-tremeUltinon LED w 2017 roku. Od tego czasu rozpoczęto żmudny proces badań dopuszczający je do ruchu na drogach publicznych. Jako pierwszy, w lipcu 2020 roku, pozytywną ocenę wydał Korea Automobile Testing & Research Institute.

Retrofity Philipsa legalne w Niemczech

Podobną procedurę zakończył właśnie Niemiecki Federalny Urząd Transportu Samochodowego (KBA) we współpracy z TÜV Rheinland. Wydany certyfikat (na bazie krajowego przepisu §22a StVZO) dopuszcza montaż najnowszych retrofitów Philips Ultinon Pro6000 H7 LED w 29 modelach samochodów. Podstawowym warunkiem jest zarejestrowanie auta na terenie RFN i samodzielne wydrukowanie certyfikatu, którego przedstawienia może wymagać policja podczas kontroli drogowej.

 retrofit-led-h7-philips

– Jako producent oświetlenia pojazdów z ponad stuletnim doświadczeniem w tej dziedzinie zbliżamy się do technicznej bariery rozwoju żarówek halogenowych. Mamy więc pełne przekonanie, że potrzebne jest nowe rozwiązanie, a takie mogą zapewnić współczesne technologie. Włożenie diod LED do użytkowanych już reflektorów samochodu jest na tyle nowatorską propozycją, że wymaga przejścia skomplikowanego procesu badawczego i prawnego. Efekty już są, liczymy, że po pierwszych dopuszczeniach na drogi publiczne w Korei i Niemczech wkrótce dołączą kolejne kraje – komentuje Wioletta Pasionek , Marketing Manager Central Europe z Lumileds Poland, producenta i dystrybutora oświetlenia samochodowego marki Philips.

Czym się wyróżnia retrofit LED

Retrofity Philips Ultinon Pro6000 H7 LED wyróżniają się kompaktową budową, w której zintegrowano niezbędną elektronikę oraz wydajny system odprowadzania ciepła AirBoost. Autorskie chipy LED mają te same parametry, co dostarczane na rynek OEM. W połączeniu z technologią SafeBeam – w odniesieniu do wymaganego prawem minimum dla żarówki halogenowej – zapewniają jaśniejsze o 230 proc. światło, chroniąc jednocześnie pozostałych kierowców przed efektem oślepiania. Temperatura barwowa rzędu 5800 K zwiększa pole i kontrast widzenia, a tym samym pozwala dostrzec więcej szczegółów na drodze.

 retrofit-led-h7-philips

Ich żywotność jest sześciokrotnie wyższa od standardowej żarówki. Nowe retrofity Philips Ultinon Pro6000 H7 LED można legalnie montować w określonych modelach samochodów (patrz załącznik). Są one dopuszczone do użytku na drogach publicznych w Niemczech.

Pytanie, kiedy będą legalnie dopuszczone do użytku w Polsce.

Podobne

baza cepik

Zaczęło się wielkie czyszczenie CEPiK. Sprawdź, czy Twoje auto zniknie z bazy

10 czerwca 2024 roku rozpoczęto wielkie czyszczenie bazy CEPiK. Z centralnej ewidencji ma zniknąć aż 7 mln samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto również zniknie z bazy i należy wówczas zrobić. Jak podaje Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, 10 czerwca 2024 roku ruszyła akcja automatycznego wygaszania rejestracji milionów pojazdów. Chodzi o takie auta, których właściciele przynajmniej przez ostatnie…

Audi S2 o mocy 1500 KM pobiło rekord świata!

Niejaki Konstantin Dinev z Bułgarii może pochwalić się najszybszym, czteronapędowym Audi na świecie. Auto ma 1500 KM i właśnie pokonało 1/4 mili w rekordowym czasie 7,47 sekundy! Przypomnijmy, że Audi już wcześniej pobiło rekord najszybszego hot hatcha na Nurburgringu w RS3 Sedan. To 1500-konne RS2 to jednak zupełnie inna historia. Zostało zbudowane przez Konstantina Dineva…