Retrofity LED legalne w Niemczech? Kiedy w Polsce? - Trends Magazines

Retrofity LED legalne w Niemczech? Kiedy w Polsce?

Posiadacze 29 modeli samochodów osobowych mogą już zamienić użytkowane dotychczas żarówki halogenowe H7 na retrofity LED marki Philips. Jest jedno „ale” . Jest to możliwie tylko w Niemczech, które są pierwszym krajem w Europie, który dopuścił je do użytku na drogach publicznych.

Wprowadzone w latach 60. XX wieku do seryjnej produkcji żarówki halogenowe mają już swojego rynkowego następcę. To ultranowoczesne retrofity LED, w których żarnik w szklanej bańce zastąpiono wysoce wydajnymi diodami. Pozostawienie identycznego mocowania pozwala na ich bezpośredni montaż (zasada plug and play) w gnieździe fabrycznego reflektora samochodu.

Philips zaprezentował pierwszą generację retrofitów X-tremeUltinon LED w 2017 roku. Od tego czasu rozpoczęto żmudny proces badań dopuszczający je do ruchu na drogach publicznych. Jako pierwszy, w lipcu 2020 roku, pozytywną ocenę wydał Korea Automobile Testing & Research Institute.

Retrofity Philipsa legalne w Niemczech

Podobną procedurę zakończył właśnie Niemiecki Federalny Urząd Transportu Samochodowego (KBA) we współpracy z TÜV Rheinland. Wydany certyfikat (na bazie krajowego przepisu §22a StVZO) dopuszcza montaż najnowszych retrofitów Philips Ultinon Pro6000 H7 LED w 29 modelach samochodów. Podstawowym warunkiem jest zarejestrowanie auta na terenie RFN i samodzielne wydrukowanie certyfikatu, którego przedstawienia może wymagać policja podczas kontroli drogowej.

 retrofit-led-h7-philips

– Jako producent oświetlenia pojazdów z ponad stuletnim doświadczeniem w tej dziedzinie zbliżamy się do technicznej bariery rozwoju żarówek halogenowych. Mamy więc pełne przekonanie, że potrzebne jest nowe rozwiązanie, a takie mogą zapewnić współczesne technologie. Włożenie diod LED do użytkowanych już reflektorów samochodu jest na tyle nowatorską propozycją, że wymaga przejścia skomplikowanego procesu badawczego i prawnego. Efekty już są, liczymy, że po pierwszych dopuszczeniach na drogi publiczne w Korei i Niemczech wkrótce dołączą kolejne kraje – komentuje Wioletta Pasionek , Marketing Manager Central Europe z Lumileds Poland, producenta i dystrybutora oświetlenia samochodowego marki Philips.

Czym się wyróżnia retrofit LED

Retrofity Philips Ultinon Pro6000 H7 LED wyróżniają się kompaktową budową, w której zintegrowano niezbędną elektronikę oraz wydajny system odprowadzania ciepła AirBoost. Autorskie chipy LED mają te same parametry, co dostarczane na rynek OEM. W połączeniu z technologią SafeBeam – w odniesieniu do wymaganego prawem minimum dla żarówki halogenowej – zapewniają jaśniejsze o 230 proc. światło, chroniąc jednocześnie pozostałych kierowców przed efektem oślepiania. Temperatura barwowa rzędu 5800 K zwiększa pole i kontrast widzenia, a tym samym pozwala dostrzec więcej szczegółów na drodze.

 retrofit-led-h7-philips

Ich żywotność jest sześciokrotnie wyższa od standardowej żarówki. Nowe retrofity Philips Ultinon Pro6000 H7 LED można legalnie montować w określonych modelach samochodów (patrz załącznik). Są one dopuszczone do użytku na drogach publicznych w Niemczech.

Pytanie, kiedy będą legalnie dopuszczone do użytku w Polsce.

Podobne

vw-polo-harlekin

Polo Harlekin is back!

Volkswagen Polo Harlekin zadebiutowało w 1995 roku jako najbardziej kolorowy VW w historii. Teraz Volkswagen Netherlands upamiętnia tę serię aut budując nowy, wyjątkowy egzemplarz. Oryginalne Polo Harlekin nie miało w ogóle wejść do produkcji, ale odniosło nieoczekiwany sukces - powstało ponad 3800 sztuk. Historia modelu rozpoczęła się w 1994 roku, kiedy VW zaprezentował trzecią generację…

BMW wskrzesza legendę. Powraca BMW M5 Touring G99

To nie plotka, a na potwierdzenie BMW daje nam oficjalną zapowiedź i zdjęcia zamaskowanego modelu. Kiedy zobaczymy nowe BMW M5 Touring G99? BMW to marka, która dość mocno (na ile może) opiera się elektryfikacji. Szef marki jasno stwierdził, że nie podoba mu się decyzja UE o zakazie sprzedaży aut spalinowych i powiedział, że będzie chciał…