Renault TREZOR - koncepcja elektrycznego GT - Trends Magazines

Renault TREZOR – koncepcja elektrycznego GT

Renault TREZOR to dwumiejscowe elektryczne coupé, które wpisuje się w nurt odnowy designu Renault zaprezentowanego w 2010 roku w samochodzie studyjnym DeZir i wprowadzonego w Nowym Clio od 2012 roku.

TREZOR wpisuje się nową stylistykę samochodów Renault wraz z elementami występującymi w całej gamie: prostymi, płynnymi liniami i zmysłowymi kształtami nadwozia, charakterystycznym przodem ze światłami w kształcie litery „C”. Zaskakuje czerwonymi szybami i innowacyjnym karbonowym nadwoziem o kontrastujących ze sobą płaszczyznach. Gładki i matowy przód nadwozia symbolizuje dynamiczny charakter samochodu. Z tyłu sześciokątne płaszczyzny zapowiadają sportowy temperament i zaawansowanie technologiczne Renault TREZOR. Metaliczny kolor nadwozia kojarzy się z minimalizmem i daje poczucie bezpieczeństwa. Sylwetka nadwozia posiada klasyczne proporcje samochodów GT. Wlot powietrza w masce – w kształcie plastra miodu – nawiązuje do struktury tylnej części nadwozia. Sześciokątne kształty zapewniają zmienną geometrię wlotu powietrza. Ich ruch sprawia wrażenie, jakby samochód oddychał. Z boku, po stronie kierowcy, pokrywa wlewu paliwa została zastąpiona analogowym wskaźnikiem stanu naładowania akumulatorów samochodu. Taki zabieg świadczy o pragnieniu stworzenia autentycznie sportowego samochodu, nawiązującego do kanonów wyczynowych pojazdów. Z tyłu TREZOR posiada nowoczesne światła ze światłowodami i wiązką czerwonego światła laserowego. Połączenie światłowodów w formie splotu liny daje niecodzienny efekt świetlny. Podczas hamowania włącza się wyraziste i żywe światło powstające dzięki splotowi nakładających się na siebie światłowodów.

Nowa wizja designu wnętrza.

Dominuje zmysłowa i ciepła stylistyka z przewagą barwy czerwonej. Projektanci skupili się na przyjemności prowadzenia samochodu poprzez zastosowanie szlachetnych materiałów, takich jak drewno i skóra. Kabina stanowi połączenie perfekcyjnego rzemiosła i zaawansowanych technologii, stanowiących francuską specjalność. Zapowiada jeszcze bardziej minimalistyczne, wyrafinowane i multimedialne wnętrza przyszłych modeli Renault. Świat zewnętrzny łączy się z wnętrzem samochodu poprzez czerwone szyby zapewniające dostęp światła i ocieplające atmosferę w kabinie. Drzwi Renault TREZOR unoszą się jednym ruchem – powstaje efekt otwieranego wieka szkatułki. Niewielka wysokość (1 080 mm) zachęca do przeskoczenia przez boki nadwozia, by zająć miejsce w kabinie. W ten sposób Renault nawiązuje do dawnych, klasycznych samochodów wyścigowych, w których kierowca czuł się zespolony ze swoją maszyną. Sportowy i zmysłowy sposób wsiadania do kabiny samochodu wzmacnia czerwona skóra pokrywająca górną krawędź nadwozia. Dostęp do kabiny ułatwiają cofające się automatycznie zagłówki. Niespodzianką po otwarciu Renault TREZOR jest deska rozdzielcza wykonana z czerwonego drewna i przedział bagażowy usytuowany z przodu pojazdu. Idealnie dopasowane kufry umocowane pasami ze skóry budzą pragnienie dalekich podróży. Zaokrąglone kształty foteli inspirowane luksusowymi meblami tworzą komfortowe i przytulne wnętrze. Pokryte gładką skórą w kolorze głębokiej czerwieni budzą emocje. Deska rozdzielcza jest owocem partnerskiej współpracy z francuską firmą KEIM-cycles znaną z projektowania drewnianych ram do rowerów tworzonych na indywidualne zamówienia. Zgodnie z technologią opracowaną przez firmę KEIM-cycles, deskę rozdzielczą tworzą cienkie płaty drewna jesionowego, nakładane na siebie i ułożone według ściśle określonego schematu. Całość konstrukcji posiada wytrzymałość porównywalną z nowoczesnymi materiałami kompozytowymi, a jednocześnie strukturalne zalety naturalnego drewna: lekkość, trwałość, organiczne pochodzenie i ciepło. Czysta forma deski rozdzielczej podkreśla zaawansowanie technologicznie i zdecydowanie nowoczesne wnętrze z dużym ekranem dotykowym.  Prostokątna kierownica poszerza pole widzenia i nawiązuje do świata Formuły 1. Posiada trzy ekrany: centralny wyświetlający logo i dwa dotykowe z obu stron, które zastępują tradycyjne dźwignie sterujące pod kierownicą.

TREZOR otwiera drogę do ery sportowych samochodów w 100% elektrycznych

Silnik powstał w oparciu o know-how Renault w dziedzinie napędów elektrycznych. Jako lider sprzedaży i pionier na rynku samochodów elektrycznych w Europie, Renault przyczyniło się do powstania sportu samochodowego z udziałem w 100% elektrycznych pojazdów i mistrzostw świata FIA Formuły E. Silnik Renault TREZOR jest odmianą silnika montowanego w samochodach zespołu Renault e.dams, dwukrotnego mistrza świata w tej dyscyplinie sportu samochodowego. Jednostka, rozwijająca moc 260 kW (350 KM) i moment obrotowy 380 Nm, pozwala na uzyskanie przyspieszenia od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 4 sekund. TREZOR posiada dwa akumulatory, z których każdy jest wyposażony we własny układ chłodzenia, z wlotem powietrza o zmiennej geometrii w pokrywie silnika. TREZOR wyposażono w układ odzyskiwania energii podczas hamowania w technologii RESS (Rechargeable Energy Storage System), opracowany na potrzeby Formuły E.

Optymalna konstrukcja zwiększająca osiągi samochodu

Dzięki rozmieszczeniu akumulatorów – jednego z przodu, drugiego z tyłu – uzyskano optymalne rozłożenie masy. Układ napędowy zapewnia skuteczne przeniesienie siły napędowej. Prowadzenie samochodu dostarcza dużo frajdy. Proporcje nadwozia Renault TREZOR przyczyniają się do zwiększenia przyjemności jazdy. Szeroki rozstaw kół (2 048 mm z przodu i 2 106 mm z tyłu) oraz długi rozstaw osi, wynoszący 2 776 mm, wpływają pozytywnie na trzymanie się drogi. Bardzo niskie nadwozie zapewnia optymalną aerodynamikę. Współczynnik oporu powietrza wynosi 0,22 Cx. Bardzo nisko osadzony środek ciężkości poprawia stabilność pojazdu i ogranicza ruchy nadwozia w czasie jazdy. W celu zwiększenia zasięgu i osiągów samochodu, konstruktorzy z działu Designu Renault starali się uzyskać jak najmniejszą masę konstrukcji. Podwozie składa się z centralnego karbonowego modułu i uzupełniających go stalowych konstrukcji rurowych z przodu i z tyłu. Nadwozie i drzwi oraz maska są wykonane z karbonu. Dzięki temu TREZOR posiada niewielką masę 1 600 kg pomimo wymiarów spektakularnego GT (długość 4 700 mm, szerokość 2 180 mm i wysokość 1 080 m). Jest również wyposażony w opony Continental w rozmiarze 21 cali z przodu i 22 cale z tyłu. Część opony pokrywa rzeźba ułatwiająca odprowadzenie wody, pozostała część ma czerwony gładki bieżnik, zapewniający doskonałą przyczepność.

Technologie przyszłości ułatwiające życie użytkownikom

Dotykowa tablica rozdzielcza dająca możliwość indywidualnych ustawień i połączeń multimedialnych TREZOR przedstawia nową wizję tablic rozdzielczych modeli Renault z unikalnym ekranem w kształcie litery „L”, łączącym ekran tablicy rozdzielczej z wyświetlaczem systemów multimedialnych. Forma litery „L” tworzy efekt kokpitu samochodu sportowego i pozwala na zachowanie czytelnego formatu wyświetlania map nawigacji. Ekran czerpie inspiracje z najnowszych technologii Ultra Wysokiej Rozdzielczości. Technologia OLED (Organic Light-Emitting Diode) w połączeniu ze szkłem Gorilla Glass pozwoliła na uzyskanie cienkiego i płaskiego ekranu. W przeciwieństwie do technologii LED, nie wymaga on podświetlania. Ekran prezentuje większą głębię czerni, bez refleksów świetlnych, lepsze nasycenie barw i silniejsze kontrasty. W chwili wejścia do kabiny, ekran wyświetla sekwencję powitalną i zaprasza do umieszczenia smartfona w odpowiednim miejscu w środkowym podłokietniku. Telefon jest natychmiast rozpoznawany i na ekranie pojawia się powitalny komunikat. Wszystkie układy samochodu są sprawdzane, by ustalić parametry ich prawidłowego działania. Ekran dotykowy daje duże możliwości personalizacji i dostępu do usług online. Aplikacje dostępne na smartfonie wyświetlane są na ekranie systemów multimedialnych. Kierowca może następnie otworzyć wybrane aplikacje, z których chce korzystać, przesuwając je na wyświetlacz umieszczony pod kierownicą. Ten nowoczesny i prosty w użyciu interfejs nawiązuje do filozofii marki Renault koncentrującej się na komforcie wnętrza i intuicyjnych rozwiązaniach w oferowanych samochodach. Autonomiczny tryb jazdy pozwalający na swobodne korzystanie z multimediów w czasie podróży. Dzięki systemowi Renault MULTI-SENSE, TREZOR posiada trzy tryby prowadzenia samochodu: neutralny, sportowy i autonomiczny. TREZOR prezentuje wizję Renault w odniesieniu do autonomicznej jazdy. Podróż powinna być bezpieczniejsza i bardziej komfortowa, przy jednoczesnym optymalnym wykorzystaniu czasu przez kierowcę. W tym trybie jazdy zmienia się zewnętrzne oświetlenie samochodu. Sięga ono bocznych i tylnych logo, by zasygnalizować innym kierowcom, że prowadzenie przejęły systemy pokładowe samochodu. Kierownica posiadająca dwa aluminiowe ramiona pokryte skórą jest zdecydowanie szersza. Symbolizuje przejście do nowej rzeczywistości prowadzenia samochodu. Taka konfiguracja kierownicy zapewnia również panoramiczną widoczność tablicy rozdzielczej. TREZOR proponuje użytkownikom wykorzystanie odzyskanego w ten sposób czasu w oparciu o możliwości, jakie dają mobilne technologie. Autonomiczny tryb jazdy zapewnia kierowcy i pasażerom więcej wolnego czasu na wspólną rozrywkę: oglądanie filmów, zdjęć czy gry. TREZOR jest zapowiedzią strategii marki, która chce wdrożyć na szeroką skalę w pełni bezpieczną i przystępną cenowo technologię „eyes-off/hands-off” do 2020 roku.

Źródło: Renault

Podobne

VW Golf R32 o mocy Bugatti Veyrona – sleeper idealny?

VW Golf R32 piątej generacji może już ubiegać się o status kultowego. Jego problemem jest jednak moc, a raczej jej niedomiar. Dziś 250 KM nie robi wrażenia nawet na Polo. Właściciel tego R32 postanowił to zmienić i stworzył potwora! Seryjny motor VR6 pochodził z Golfa IV, ale tutaj moc nieznacznie wzrosła do 250 KM. W…

biały Lorinser_GLC_AMG_63_S

Kompaktowy SUV o mocy prawie 600 KM od Lorinsera

Jeździsz Mercedes-AMG GLC 63 S o mocy 510 KM i masz wrażenie, że jest zbyt wolny? Czy przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy już Ci nie wystarcza? Bez obaw - z pomocą przychodzi kultowy tuner Lorinser. Więcej mocy PowerModul od Sportservice Lorinser to dodatek typu plug-and-play, który pozwala wydobyć z silnika dodatkową…