Rekord Pirelli i Mazdy - Trends Magazines

Rekord Pirelli i Mazdy

Seria opon Pirelli Collezione – dedykowanych samochodom klasycznym i zabytkowym – ustanowiła światowy rekord w największej liczbie pokonanych serpentynowych zakrętów w trakcie 12-godzinnego zmagania. Do pobicia rekordu w trakcie testu, zorganizowanego przez Mazda Motors GmbH (Niemcy), wybrano kultową Mazdę MX-5 pierwszej generacji z okazji jej 30-lecia.

Wyzwanie rozpoczęło się 17 lipca 2019 r. o godzinie 19.00 na Kaunertaler Gletscherstraße (Glacier Road) w austriackim Tyrolu, pod ścisłym nadzorem niemieckiego Instytutu Rekordów w Hamburgu. Za kierownicą roadstera, co godzinę zmieniali się, kierowca wyścigowy Cyndie Allemann, kierowca Pucharu MX-5 Jan Spieß, kierowca testowy Auto Bild Stefan Novitzki i kierowca rajdowy Niki Schelle. Po 12 godzinach zespół pokonał dokładnie 2900 zakrętów, znacznie przekraczając wymagane do pobicia rekordu 1500 zakrętów.

Majestatyczna austriacka droga ma 26 kilometrów długości i łącznie 29 ostrych serpentynowych zakrętów, położonych na wzniesieniu o przewyższeniu wynoszącym prawie 1500 metrów. Jest to dojazd do początku lodowca Kaunertal, położonego na wysokości 2750 metrów.

OPONY

Mazda MX-5 została wyposażona w zestaw Pirelli P Zero Asimmetrico 205/50 ZR15 86W z oferty opon Pirelli Collezione do samochodów klasycznych i zabytkowych. Aby ocenić trwałość konstrukcji opony przed przejazdem bijącym rekord świata, eksperci z Pirelli zapisali cyfrowy profil trasy Kaunertal Gletscherstraße i przenieśli go do wirtualnego modelu testowego. Następnie opony zostały fizycznie przetestowane w środowisku laboratoryjnym pod kątem maksymalnych przeciążeń bocznych, zarówno w linii prostej, jak i w zróżnicowanych zakrętach w czasie 18-godzinnego testu. Obciążenie opon były również wielokrotnie testowane przy 150% ich maksymalnej nośności.Wzór bieżnika opony P Zero Asimmetrico jest oryginalnym wzorem opony P Zero. Ten wzór bieżnika był używany w samochodach rajdowych już w 1986 roku pod inną nazwą, a jego konstrukcja jest zoptymalizowana pod kątem dużych obciążeń bocznych.

MX5 Pirelli Austria

Podobne

Nowa Honda e jest urocza! Czy stylistyka kei car spodoba się w Europie? – PREMIERA

Honda zaprezentowała nowy miejski samochód elektryczny Honda e. Samochód ma bardzo uroczy design, który naszym zdaniem, mocno czerpie z lokalnej japońskiej kultury motoryzacyjnej i małych miejskich aut kei car. Hatchback ma kamery zamiast lusterek bocznych i ciekawe wnętrze z aż 5 ekranami. Największą powierzchnię cyfrowej deski rozdzielczej Hondy e zajmują dwa ekrany dotykowe LCD o przekątnej…

AC Schnitzer Supra GR. Wybieramy dźwięk silnika + obszerna galeria – VIDEO

Panie i Panowie przekręcamy "volume" w prawo i oglądamy dwa  krótkie filmiki. Następnie zapraszamy do głosowania na najlepszy dźwięk silnika. Zabawę umożliwił nam AC Schnitzer montując do najnowszej Toyoty Supry GR sportowy tłumik końcowy.  [poll id="27"] Tryb Sport: https://www.youtube.com/watch?v=IWNdoYCuUlo&feature=youtu.be Tryb Comfort: https://www.youtube.com/watch?v=mdCFsfzKWpQ&feature=youtu.be   AC Schnitzer zmienił nie tylko dźwięk, ale również parametry silnika. Po zabiegu…