Rekord Pirelli i Mazdy - Trends Magazines

Rekord Pirelli i Mazdy

Seria opon Pirelli Collezione – dedykowanych samochodom klasycznym i zabytkowym – ustanowiła światowy rekord w największej liczbie pokonanych serpentynowych zakrętów w trakcie 12-godzinnego zmagania. Do pobicia rekordu w trakcie testu, zorganizowanego przez Mazda Motors GmbH (Niemcy), wybrano kultową Mazdę MX-5 pierwszej generacji z okazji jej 30-lecia.

Wyzwanie rozpoczęło się 17 lipca 2019 r. o godzinie 19.00 na Kaunertaler Gletscherstraße (Glacier Road) w austriackim Tyrolu, pod ścisłym nadzorem niemieckiego Instytutu Rekordów w Hamburgu. Za kierownicą roadstera, co godzinę zmieniali się, kierowca wyścigowy Cyndie Allemann, kierowca Pucharu MX-5 Jan Spieß, kierowca testowy Auto Bild Stefan Novitzki i kierowca rajdowy Niki Schelle. Po 12 godzinach zespół pokonał dokładnie 2900 zakrętów, znacznie przekraczając wymagane do pobicia rekordu 1500 zakrętów.

Majestatyczna austriacka droga ma 26 kilometrów długości i łącznie 29 ostrych serpentynowych zakrętów, położonych na wzniesieniu o przewyższeniu wynoszącym prawie 1500 metrów. Jest to dojazd do początku lodowca Kaunertal, położonego na wysokości 2750 metrów.

OPONY

Mazda MX-5 została wyposażona w zestaw Pirelli P Zero Asimmetrico 205/50 ZR15 86W z oferty opon Pirelli Collezione do samochodów klasycznych i zabytkowych. Aby ocenić trwałość konstrukcji opony przed przejazdem bijącym rekord świata, eksperci z Pirelli zapisali cyfrowy profil trasy Kaunertal Gletscherstraße i przenieśli go do wirtualnego modelu testowego. Następnie opony zostały fizycznie przetestowane w środowisku laboratoryjnym pod kątem maksymalnych przeciążeń bocznych, zarówno w linii prostej, jak i w zróżnicowanych zakrętach w czasie 18-godzinnego testu. Obciążenie opon były również wielokrotnie testowane przy 150% ich maksymalnej nośności.Wzór bieżnika opony P Zero Asimmetrico jest oryginalnym wzorem opony P Zero. Ten wzór bieżnika był używany w samochodach rajdowych już w 1986 roku pod inną nazwą, a jego konstrukcja jest zoptymalizowana pod kątem dużych obciążeń bocznych.

MX5 Pirelli Austria

Podobne

Mitsubishi sprzeda Ci panele słoneczne i ładowarkę razem z samochodem- E-TRENDS

Mitsubishi pokazuje klientom, że prąd faktycznie może być ekologiczny i darmowy. Pytanie skąd bierze się prąd i odpowiedź, że jest to równie brudny proces, co spaliny silnika w końcu zostało kompleksowo zaadresowane przez japońskiego producenta. Odpowiedzią jest DENDO DRIVE HOUSE. Co to jest DENDO DRIVE HOUSE? DDH to kompleksowy system składający się z bateryjnego pojazdu elektrycznego…

Subaru XV – crossover dla aktywnych

Moda na crossovery wciąż nabiera tempa. Coraz więcej kupujących chce siedzieć wyżej i czuć się bezpieczniej. Nowe Subaru XV to nietuzinkowy przedstawiciel tego segmentu. Potrafi bardzo wiele zaoferować. Sprawdźmy, gdzie najjaśniej lśni ta japońska gwiazda. PLATFORMA XV to na pierwszy rzut oka podwyższony kompakt. Nic dziwnego, ponieważ nadwozie dzieli z Subaru Impreza hatchback. Nowa płyta…