Rasowy wydech do BMW M3 i M4 - Trends Magazines

Rasowy wydech do BMW M3 i M4

bmw-m4-akrapovic-1

Akcesoryjny wydech Akrapoviča dla M3 i M4 jest opcją z gatunku „kup teraz” ‒ słoweńskiej firmie udało się znacząco poprawić dźwięk silników sportowych BMW.

bmw-m4-akrapovic-4

Zadanie do łatwych nie należało. Przypominamy, że M3 i M4 mają silniki nowej generacji, które nie domagają się bardzo wysokich obrotów, a wirnik turbosprężarki działa jak bardzo efektywny… tłumik.

Akrapovic-F80-M3-F82-M4-Exhaust-4

Wpływ na dźwięk wydechów mają też oczekiwania klientów. Coraz częściej życzą sobie oni szybkich, ale zachowawczo brzmiących samochodów. M GmbH musiało więc pogodzić ogień z wodą. Firma Akrapovič postanowiła popracować nad brzmieniem M3 i M4. Opracowała kompletny układ wydechowy, który jest ręcznie wykonywany z tytanu ‒ lekkiego, ale bardzo wytrzymałego metalu.

bmw-m4-akrapovic-5

Tuner zapewnia, że wydech poprawi parametry silnika ‒ nawet jeżeli komputer sterujący nie zostanie przeprogramowany. Najbardziej spektakularne są zyski przy średnich obrotach. Hamownia wykazała dodatkowe 17,4 Nm przy 2350 obr./min oraz 7,3 KM przy 4400 obr./min. Maksymalna zmierzona moc wzrosła z 445,6 KM przy 6250 obr./min do 450,7 KM przy 6600 obr./min, natomiast moment obrotowy skoczył z 583,1 Nm przy 3900 obr./min do 584,6 Nm przy 4000 obr./min.

bmw-m4-akrapovic-3

Można pójść krok dalej i zainwestować w układ wydechowy Evolution – został pozbawiony pary dodatkowych katalizatorów, a średnicę rur zoptymalizowano, uzyskując 452,9 KM oraz 589,2 Nm ‒ bez ingerencji w elektronikę silnika.


Zamów prenumeratę

Kto nie wyklucza chiptuningu, może od razu zamówić downpipe bez katalizatora. Takie rozwiązanie zapewni najbardziej swobodny przepływ spalin i najlepsze brzmienie. Akrapovič przypomina jednak, że samochody pozbawione katalizatorów nie mogą być używane na drogach publicznych.

 

 

Podobne

Instalacja gazowa w BMW. Jak zadbać o LPG przed zimą?

Lato powoli dobiega końca. Ani się obejrzymy, a w nocy zaczną się pierwsze przymrozki. Dla świętego spokoju warto przymierzyć się do sprawdzenia instalacji LPG, która zimową porą będzie miała nieco trudniejsze zadanie. Zima jest trudnym okresem nie tylko ze względu na wywieranie na blachę niekorzystnego wpływu przez sól, ciągłą wilgoć i zmieniającą się z minusowej…