Radość ze sportowej jazdy… Golfem dzięki KW. Drżyjcie BMW! - Trends Magazines

Radość ze sportowej jazdy… Golfem dzięki KW. Drżyjcie BMW!

VW Golf 8 R z zawieszeniem ST_XTA_plus_3 w czasie jazdy widok z tyłu

Znany miłośnikom tuningu i motorsportu producent zawieszenia, KW automotive, ma nową propozycję do prawie wszystkich modeli Golfa 8 (w tym wersji po liftingu) oraz Golfa GTI, Golfa GTI Clubsport i Golfa R Performance. Teraz, dzięki zestawowi zawieszenia gwintowanego XTA plus 3 doświadczysz radości jazdy, którą chwalą się fani BMW.

Zestaw obejmuje regulowane amortyzatory wielozaworowe w trzech kierunkach, liniowe sprężyny wyścigowe, górne mocowania przedniej osi Uniball i możliwość bezstopniowej regulacji wysokości jazdy. W zależności od modelu Golfa umożliwia płynną regulację obniżenia o 45 do 60 mm lub 30 do 45 mm. Klienci mogą opcjonalnie dostosować zawieszenie gwintowane za pomocą kolorowych sprężyn, spersonalizowanych napisów i dodatkowych sprężyn o różnych współczynnikach sprężystości.

VW Golf 8 R z zawieszeniem ST_XTA_plus_3 w czasie jazdy widok z przodu

Uniballowe górne mocowania na kolumnach przedniej osi są integralną częścią zawieszenia ST XTA plus 3. Te uniballowe łożyska kolumn ST znacznie zwiększają precyzję kierowania w porównaniu do konwencjonalnych łożysk z elementami gumowo-metalowymi. Ponadto, górne mocowania ST umożliwiają regulację pochylenia. W przypadku Golfa 8 R, zestaw zawieszenia ST XTA plus 3 wykorzystuje amortyzatory o wysokiej wydajności z wieloma regulowanymi charakterystykami tłumienia, podobnymi do ich znanych ze sportów motorowych.

Jak to działa?

XTA plus 3 umożliwia za pomocą kilku prostych regulacji szybką zmianę między ustawieniami opon sportowych do jazdy ulicznej a ustawieniami na torze z oponami typu semi-slick. Po zamontowaniu zawieszenia gwintowanego XTA plus 3, Golf 8 R wykazuje większą precyzyję kierowania i pewnie pokonuje zakręty, nawet przy dużych prędkościach. Zestaw zawieszenia gwintowanego z regulacją trójstopniową utrzymuje stabilność nadwozia pojazdu, skutecznie amortyzując nierówności.

Zawory tłumiące kompresję przy dużej i małej prędkości, które są regulowane niezależnie, mają 24 różne ustawienia kliknięć. Każde kliknięcie zmienia napięcie wstępne sprężyny i przekrój zaworu, umożliwiając kierowcom dostosowanie komfortu jazdy Golfem 8 R, reakcji układu kierowniczego, kontroli przechyłów nadwozia i przyczepności opon.

Dwustopniowe regulowane zawory kompresji są zintegrowane bezpośrednio z amortyzatorami tylnej osi lub u podstawy obudów kolumn zawieszenia przedniej osi, eliminując potrzebę stosowania zewnętrznego zbiornika lub systemu piggyback.

Elementy zawieszenia ST_XTA_plus_3

Faza kompresji przy dużej prędkości jest przeznaczona do szybkich, krótkotrwałych uderzeń, takich jak te napotykane podczas jazdy po dziurach, dylatacjach lub serii blisko rozmieszczonych nierówności. Zapewnia to, że koła utrzymują kontakt z powierzchnią drogi podczas tych szybkich ruchów, co pozwala zachować stabilność pojazdu. Zwiększenie ustawienia kompresji przy dużej prędkości poprawia kontrolę pojazdu i zmniejsza skok zawieszenia.

Kompresja, a hamowanie i przyspieszanie

Z kolei faza kompresji przy niskiej prędkości kontroluje tłumienie podczas powolnych, długotrwałych ruchów pojazdu, takich jak jazda po delikatnych nierównościach drogi lub podczas pokonywania zakrętów. Wpływa również na zachowanie Golfa podczas przyspieszania, hamowania i początkowego ruszania.

VW Golf 8 R z zawieszeniem ST_XTA_plus_3 widok z boku

Wyższe ustawienie kompresji przy niskiej prędkości prowadzi do szybszej reakcji i zmniejszenia przechyłów nadwozia, co dodatkowo poprawia prowadzenie i stabilność kierunkową. Golf 8 R wydaje się solidniej osadzony na drodze i reaguje precyzyjniej na ruchy kierownicą.

Z kolei otwarcie zaworów zmniejsza tłumienie, co poprawia komfort jazdy, ponieważ samochód skuteczniej pochłania nierówności, co jest szczególnie korzystne na nierównych drogach lub podczas dłuższych podróży.

Niezależnie od ustawień kompresji, zawór odbicia, wyposażony w 16 regulowanych pozycji kliknięcia, zapewnia dodatkowy sposób precyzyjnego dostrojenia dynamiki jazdy pojazdu. W celu ułatwienia tej regulacji w tłoczysku wsuwa się wrzeciono regulacyjne. W istocie, ustawienie odbicia kontroluje ruch zawieszenia koła.

Amortyzator zawszenia ST_XTA_plus_3

 

Wyższe i niższe odbicie

Wyższe ustawienie odbicia przyspiesza działanie odbicia, co prowadzi do lepszego prowadzenia i zwiększonej zwinności Golfa.

Z kolei niższe ustawienie odbicia spowalnia działanie odbicia, co zwiększa komfort jazdy i skutkuje łagodniejszą reakcją układu kierowniczego.

Zawieszenie gwintowane ST XTA Plus 3 jest dostarczane z certyfikatem. Podczas gdy certyfikat dla standardowego Golfa 8 zezwala na bezstopniowe obniżenie o 45 do 60 mm, fabrycznie obniżone modele Golfa GTI, GTI Clubsport i Golfa 8 R mogą zostać obniżone o 30 do 45 mm na obu osiach, co odpowiada obniżeniu o 60 mm w porównaniu ze standardowym Golfem 8.

VW Golf 8 R z zawieszeniem ST_XTA_plus_3 w czasie jazdy widok z tyłu

Więcej informacji na www.st-suspensions.net

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW GOLF MK4 – wielkie odliczanie – HISTORIA

Volkswagen Golf Mk 4 został opracowany w połowie lat 90. pod kierownictwem ówczesnego głównego projektanta Volkswagena, Hartmuta Warkußa. Dzisiaj eksperci od projektowania uważają tę generację za ikonę stylu, która była pionierem w swojej klasie. Dzieje się tak dzięki wyraźnie poprowadzonym liniom nadwozia oraz designowi słupka C, który odnosi się do Golfa Mk1 z 1974 roku.…

Bolf - połączenie Golfa i Bory w czasie jazdy

BOLF – Volkswagen jakiego nie znacie

Golf to Golf, każdy go widział i wie, jak wygląda. Na pewno widział też Borę, czyli Golfa w wersji sedan. Co nam wyjdzie z połączenia tych dwóch modeli? Oczywiście Bolf! Oto on w całej krasie. Początek historii Historia tego VW zaczęła się w 2006 roku, kiedy po powrocie z wakacji w USA Sebastian (Sebek) zaczął…