Przecięli koło Bugatti Veyrona warte 120 tys. złotych - Trends Magazines

Przecięli koło Bugatti Veyrona warte 120 tys. złotych

Na kanale „Waterjet Channel” na YouTube pojawił się filmik pokazujący proces przecinania wartej 120 tys. złotych felgi Bugatti Veyrona. Po co to zrobili? Z czystej ciekawości…

Bugatti Veyron był swego czasu najszybszym autem świata. Jako pierwszy seryjny samochód pokonał barierę 400 km/h. Pierwsza setka pojawia się już po 2,5 sekundy. Prędkości 200 i 300 km/h Veyron osiąga odpowiednio w 7,3 i 16,7 sekund. Takie osiągi wymagają odpowiedniego „osprzętu” i materiałów. Bardzo istotnym elementem są felgi i opony. 

Opony do Bugatti Veyrona zostały specjalnie zaprojektowane i stworzone do tego modelu. Guma przedstawiona na filmiku nadaje się już do kosza, bo została wyprodukowana w 2016 roku, a według zaleceń producenta należy je wymieniać co 5 lat. Przy wymianie opon felga poddawana jest inspekcji. Nie może ona posiadać żadnych mikropęknięć, a żeby te dostrzec konieczne jest użycie rentgena. Jeśli się okaże, że felga jest uszkodzona, to razem z oponą musi zostać wymienione także koło. Ponadto Bugatti pozwala na zamontowanie jedynie dwóch kompletów kół na felgę. To znaczy, że jeden komplet felg wystarczy na 10 lat jazdy. 

Po rozcięciu koła okazało się, że opony są przyklejane do koła, a w środku znajduje się pierścień umożliwiający przytrzymanie felgi, gdyby została uszkodzona. To bardzo przemyślane rozwiązanie, które gwarantuje bezpieczeństwo podczas ekstremalnie wysokich prędkości. 

Jak można się domyślać, wymiana ogumienia nie jest tania. Sam komplet opon kosztuje około 40 tys. dolarów, czyli ponad 190 tys. zł. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tunel na zakopiance otwarty. Kierowcy muszą jednak uważać

Po ponad pięciu latach budowy wreszcie otwarto tunel na trasie S7, czyli zakopiance łączący Naprawę i Skomielną Białą. Przy otwarciu nie obyło się bez problemów. Budowa tunelu ruszyła w 2017 roku, a inwestycja została w ponad połowie kwoty sfinansowana przez Unię Europejską. Jak informuje Komisja Europejska "Budowa drogi ekspresowej S7, odc. Lubień–Rabka" z programu Infrastruktura…

e-Garbus

Elektryczny Garbus – klasyk i nowoczesność

Ofensywa Volkswagena w obszarze elektrycznej motoryzacji przybiera na sile. Objęto nią nawet klasycznego... Garbusa! Klasyczne samochody mają niepowtarzalny urok. Kombinacja dawnej stylizacji w połączeniu z niedopracowanym – jak na dzisiejsze standardy – układem jezdnym czy skromnym wyciszeniem daje poczucie obcowania z motoryzacją czy prędkością w bardzo dosłownym tego słowa znaczeniu. Głównym problemem retrosamochodów są zespoły napędowe. Mają słabe osiągi, nierzadko…