Nie wszyscy producenci aut zdecydowali się na opuszczenie rosyjskiego rynku. Niektórzy z nich postanawiają kontynuować swój biznes pomimo rosyjskiej agresji na Ukrainę. Jednym z koncernów, który zdecydował się pozostać w Rosji, jest Stellantis.
Produkcja koncernu Stellantis nie ustaje
Jak podaje “Automotive News”, Stellantis nadal produkuje nowe samochody w zakładach PCMA Rus w Kałudze.
Według rzecznika zakładów produkcja odbywa się w zmniejszonym wymiarze. Oznacza to, że rocznie linie produkcyjne Stellantis w Rosji opuści około 11 tysięcy pojazdów.
Nie jest to oczywiście pewne, ponieważ nadal koncern boryka się z problemami z dostawami i związaną z nimi logistyką. Między innymi z tego powodu wciąż rozważane jest przeniesienie części produkcji samochodów dostawczych do zakładów poza granicami Rosji, takich jak Luton w Wielkiej Brytanii i Hordain we Francji.
Jakie samochody opuszczają fabryki Stellantis w Rosji?
Zakłady w Kałudze (w Rosji) to wspólna inicjatywa Stellantis i Mitsubishi, które znane są głównie z produkcji aut dostawczych. Powstają tam jednak również auta osobowe, takie jak Mitsubishi Pajero Sport, Mitsubishi Outlander czy Peugeot 408 i Citroen C4 sedan. Najpopularniejsze z produkowanych tam aut dostawczych, to między innymi Citroen Berlingo, Opel Combo i Vivaro czy Peugeot Expert i Partner.