Premiera Toyoty GR-HV SPORTS oraz Tj CRUISER w Tokio - Trends Magazines

Premiera Toyoty GR-HV SPORTS oraz Tj CRUISER w Tokio

Przed nami 45. Salon Samochodowy w Tokio, to właśnie tam 25 października przedstawione zostaną dwa samochody koncepcyjne – Toyota GR-HV SPORTS oraz Tj CRUISER.

Toyota GR-HV SPORTS to klasyczne auto sportowe, które nawiązuje do wyglądu współczesnych samochodów wyścigowych. Inspiracją do jego powstania była Toyota TS050 Hybrid, startująca w Mistrzostwach Świata Wyścigów Dystansowych (FIA WEC) w barwach zespołu TOYOTA GAZOO Racing, dlatego też sportowe osiągi zapewnia napęd Toyota Hybrid System-Racing.

Samochód otrzymał dach typu targa, taki jak w Toyocie Supra. Z Zewnątrz wyposażony jest w reflektory LED, aluminiowe obręcze kół oraz tylny dyfuzor przypominający tył TS050 Hybrid. Matowy czarny lakier nadwozia podkreśla moc i dynamikę auta.

    

We wnętrzu Toyoty GR-HV SPORTS znajdziemy dwa sportowe fotele, za którymi zamocowano baterię trakcyjną, poprawiającą osiągi samochodu. By nadać mu jeszcze bardziej sportowego charakteru, na konsoli centralnej umieszczono dźwignię automatycznej skrzyni biegów, na której znajduje się przycisk uruchamiania samochodu. Napęd THS-R pozwala na prawdziwą wyczynową jazdę oraz daje radość z jej kontroli, a to wszytko dzięki możliwości przełączenia skrzyni na tryb manualny z 6 przełożeniami. Silnik benzynowy zamontowany jest z przodu, natomiast napęd przenoszony jest na tylną oś, podobnie jak w Toyocie GT86. Samochód ma ok. długość 4,4 m, szerokość 1,8 m i wysokość 1,3 m.

Toyota Tj CRUISER – litera T w nazwie oznacza „toolbox”, czyli skrzynkę na narzędzia, a litera „j” to skrót od „joy”, czyli radość. Samochód ten jest połączeniem SUV-a i vana dla kierowców o aktywnym stylu życia – benzynowy silnik 2.0 oraz napęd hybrydowy, którego moc przekazywana jest na przednią oś lub na wszystkie koła. Maska, dach i błotniki są wykonane z materiałów odpornych na zadrapania. Bez problemu auto umożliwia załadunek i przewożenie przedmiotów np. mebli czy sprzętu sportowego o długości do 3 metrów – siedzenia pasażerskie po złożeniu tworzą płaską podłogę, a na tyłach foteli i bocznych ścianach znajdują się punkty do zaczepiania lin mocujących. Z kolei fotel tuż za miejscem kierowcy można podnieść, dzięki czemu zyskujemy kolejne wolne miejsce np. na zakupy. Auto o długości ok. 4,3 m, szerokości 1,8 m, wysokości 1,6 m i rozstawie osi 2,75 m mieści 4 osoby.

    

Fot. TOYOTA

Podobne

Kupujemy używane BMW F10 M5 (2011-2017). Ceny, zalety, wady i typowe usterki (cz. 5/5)

M GmbH długo broniło się przed turbodoładowanymi silnikami. Nieprzypadkowo. Obecność turbo oznacza mniej liniową reakcję na gaz i gwałtowne oddawanie momentu obrotowego, co utrudnia kontrolę samochodu podczas jazdy na granicy przyczepności. Rynek żąda jednak motorów, które kipią siłą już przy 1500 obr./min, a w cyklu homologacyjnym emitują niewiele dwutlenku węgla, od którego w wielu krajach…

TEST: LEXUS IS300h – SPORT MA W GENACH

W tym roku mija okrągłe 20 lat, odkąd Lexus IS pojawił się na światowych rynkach. Dziś jeździmy trzecią generacją tego intrygującego samochodu, która swój debiut miała w 2013 roku. Aktualny model to wersja poliftingowa. Zmiany przeprowadzono w 2016. Gama silnikowa ogranicza się do 2-litrowego silnika turbo o mocy 245 KM (model IS300) oraz prezentowanej 223-konnej…