Premiera Tarok Concept w Sao Paulo - Trends Magazines

Premiera Tarok Concept w Sao Paulo

Podczas Sao Paulo International Motor Show światową premierę miał Volkswagen Tarok Concept. To nowoczesny pięciometrowy SUV nowej generacji, wyposażony w napęd na cztery koła. Nowym rozwiązaniem jest skrzynia ładunkowa, której długość można zwiększać zależnie od potrzeb – wystarczy złożyć tylną ściankę przestronnej czterodrzwiowej kabiny.

Lifestylowy Pick-up

Volkswagen postanowił połączyć praktyczne zalety pick-upa z nowoczesną, lifestylową stylistyką. Stylistyczne elementy miejskiego SUV-a wykorzystano w prawdziwie terenowym aucie. Na jego ekspresyjny design składają się charakterystyczne elementy dachu przypominające nadwozie typu targa, wyrazisty przód, trójwymiarowy pas diod z tyłu, a także stylowe, a przy tym masywne boki nadwozia.

Nowatorska skrzynia ładunkowa

Ważną cechą konstrukcyjną pięciomiejscowego pick-upa jest przedłużana skrzynia ładunkowa. Jej podłogę można wydłużyć nie tylko poprzez otwarcie tylnej burty, ale także dzięki wykorzystaniu nowo opracowanego mechanizmu, który umożliwia złożenie dolnej części tylnej ścianki kabiny pasażerskiej. Dzięki temu rozwiązaniu do przewozu ładunku można również wykorzystać tylną część kabiny, np. po to, żeby przetransportować szczególnie długie przedmioty. Stosownie do tych większych możliwości transportowych Taroka zwiększono też jego maksymalne obciążenie, które wynosi jedną tonę.

Wnętrze z „innej bajki”

Rozwiązania nieznane dotąd wśród aut tego segmentu Volkswagen zastosował we wnętrzu, wyposażając jego kabinę w wiele cyfrowych urządzeń. W środku w oczy rzuca się lakierowany w kolorze nadwozia („Cypress Metallic”) panel zdobiący tablicę rozdzielczą na jej całej szerokości. Pokryty szkłem sprzęt multimedialny, cyfrowe urządzenia do obsługi klimatyzacji oraz cyfrowe wskaźniki (Active Info Display) zostały umieszczone na panelu w jednej osi i są głównymi elementami kokpitu.

Co pod maską?

Tarok Concept został wyposażony w czterocylindrowy silnik TSI o pojemności 1,4 litra i mocy 110 kW/150 KM. W Brazylii jednostka ta należąca do rodzaju TotalFlex-Fuel może być zasilana zarówno etanolem (E100), jak i mieszanką benzyny z etanolem (E22). Silnik TSI współpracuje z 6-biegową przekładnią automatyczną; Taroka wyposażono również w stały napęd na cztery koła 4MOTION.

Kiedy w salonach?

Pewne jest, że w najbliższym czasie Volkswagen Tarok Concept w niemal niezmienionej wersji pojawi się na brazylijskim rynku jako model seryjny. Awangardowy pick-up ma też wszelkie cechy pozwalające na powiększenie oferty Volkswagena także w innych krajach. Przyszły model seryjny, oprócz silnika TSI, będzie również wyposażany do wyboru w 150-konnego (110 kW) turbodiesla 2.0 TDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Podobne

Michael Fassbender (IRL), Porsche Motorsport, Porsche Mobil 1 Supercup, Barcelona 2020, The usage of this image by individuals (users) is strictly subject to the following terms and conditions and shall be solely non-commercial: 1. The user undertakes not to (a) transmit, publish, exhibit, give, copy, loan, hire, licence, or sell any part of this image; or (b) edit, use or exploit the image in any way which is likely to bring FOWC, any of its affiliates, the FIA or the FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP (including support events or any of the officials or participants therein) into disrepute or is defamatory of any person or organisation or is offensive in any manner. 2. The user shall not include in or around the image any form of sponsorship unless expressly approved by FOWC or its affiliates in writing.

X-Men Magneto za kierownicą Porsche

Michael Fassbender, odtwórca m.in. roli Magneto w kultowej serii filmów X-Men i gwiazda Hollywood, debiutuje za kierownicą Porsche w pucharze Supercup. Do grona kierowców startwwujących w ten weekend w kolejnej rundzie Porsche Mobil 1 Supercup dołączy szczególny gość: hollywoodzki aktor Michael Fassbender za kierownicą Porsche 911 GT3 Cup powalczy z zawodnikami międzynarodowego pucharu markowego, odbywającego…

Kupujemy używanego VW Passata CC (2008–2016) – wciąż efektowny

Czym faktycznie jest Passat CC? Drapieżnym sedanem o sportowym zacięciu, „czterodrzwiowym coupé”, a może fastbackiem? Spory można by toczyć długo, więc dla świętego spokoju uznajmy, że to po prostu efektowny samochód. Rozwinięcie nazwy – Comfort-Coupé – daje pojęcie, jak producent widział to auto. Wchodząc na rynek model CC przecierał nowy szlak. W salonach był tylko…