Oto wyjątkowa Alpina B3 Touring. Powstało ich tylko 89 sztuk. - Trends Magazines

Oto wyjątkowa Alpina B3 Touring. Powstało ich tylko 89 sztuk.

To jeden z najrzadszych modeli Alpiny jeżdżących obecnie po drogach. W sumie wyprodukowano tylko 89 egzemplarzy B3 Touring, a teraz jeden z nich jest wystawiony na sprzedaż.

Alpinę B3 oparto na BMW 328i E36 Touring, ale gruntownie ją zmodyfikowano. Z zewnątrz pojawiły się tradycyjne dla Alpiny zderzaki, 17-calowe szprychowe felgi, a także podwójna końcówka układu wydechowego. Zawieszenie również jest zmienione, pojawiły się twardsze amortyzatory Bilsteina i sprężyny od Eibacha. 

Największa zmiana zaszła pod maską. Zamiast jednostki M52B28 o pojemności 2,8 litra, pojawił się większy motor 3,2 litra. Dysponuje on mocą 265 KM i 330 Nm. Brzmi dobrze, ale efekt może psuć ospała 5-stopniowa automatyczna skrzynia, która była wyposażeniem seryjnym Alpiny B3 Touring. 

Wewnątrz również widać rękę stylistów tunera z Buchloe. W środku znajdziemy sportowe fotele z charakterystycznym niebieskim paskiem, wiśniowe drewno na desce rozdzielczej, a także tabliczkę znamionową informującą i wyjątkowości tego auta. 

A Alpina B3 Touring jest naprawdę unikatowa – w latach 1996-1999 powstało zaledwie 89 egzemplarzy tego modelu. Prezentowane tutaj auto nosi numer 23 i zostało wystawione na sprzedaż w USA. Za Ocean trafiło z Holandii, gdzie przejechało nieco ponad 160 tys km. Obecnie trwa licytacja, a cena wynosi 24 tysiące dolarów. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Polska reklama Porsche 911 – VIDEO

Polska doczekała się własnego klipu reklamowego legendarnego Porsche 911. To 30 sekundowy materiał, który odwołuje się do dziecięcych marzeń o "jedenastce". Naszym zdaniem, ten spot odnosi się w prostej linii do innej legendarnej reklamy 911 z USA sprzed kilkunastu lat, którą również załączamy poniżej. Co sądzicie o polskim video? Czy podoba Wam się oryginał? Dla…

E30 325i z topowym gwintem od KW

Wyposażenie samochodu w gwintowane zawieszenie jest marzeniem wielu miłośników tuningu. Kto przymierza się do modyfikacji BMW E30, może pomyśleć o propozycji KW Classic. Owszem, będzie to wybór, który uderzy po kieszeni (przeszło 1800 euro). Co otrzymamy więc w zamian? Pakiet zawiera krótsze i twardsze sprężyny (przednie z tzw. helperami) oraz amortyzatory z 16-stopniową regulacją siły…