Potrafi więcej niż BMW M4 - Trends Magazines

Potrafi więcej niż BMW M4

Seryjne BMW M4 czuje się na torze jak ryba w wodzie, jednak zbudowany na jego bazie Manhart MH4 550 potrafi jeszcze więcej. Głównie dzięki temu, że pracujący nad samochodem inżynierowie Manharta unikali kompromisów. MH4 miał być narowisty, twardy i głośny.

Trzylitrowy podwójnie doładowany silnik S55 ma karbonowy układ dolotowy firmy Eventuri, pozbawiony katalizatorów wydech ze stali nierdzewnej oraz nowe mapy dla sterownika silnika. Zmiany pozwoliły na uzyskanie 550 KM i obłędnych 820 Nm! Przy każdej zmianie biegu czy odjęciu gazu z wydechu dobiegają soczyste salwy. Żeby uniknąć niepotrzebnego skandalu, Manhart dodaje, że tak nieokrzesany układ jest oferowany tylko na eksport.

Samochód przywarł do nawierzchni za sprawą gwintowanego zawieszenia KW Variant 3 z szerokim zakresem regulacji. Manhart zapewnia, że dzięki ogromnym rezerwom przyczepności z dynamiczną jazdą powinny poradzić sobie osoby bez wcześniejszych doświadczeń z równie mocnymi samochodami.

Manhart MH4 550 rzuca się w oczy za sprawą spojlera z mniejszego, ale mocniejszego MH2 630 Track Edition. Swoje robią też proszkowo lakierowane felgi, dyfuzor z oferty M Performance oraz białe nadwozie z czerwonym pasem. Kontrastujące zestawienie barw trafiło nawet na maskę z dodatkowymi wlotami powietrza, którą Manhart wykonał z włókna węglowego.

Rasowo jest także w kabinie. Pojawiły się w niej obszyte czerwoną skórą kubełki Recaro, kierownica M Performance z diodami przypominającymi o konieczności zmiany biegów oraz niewielkim wyświetlaczem. Drugi ekranik Manhart zamontował w kratce wentylacji. Może on wyświetlić m.in. informacje o ciśnieniu oleju i doładowania bądź aktualnie dostępnej mocy. Torowe przeznaczenie samochodu podkreślono czteropunktowymi pasami Schroth oraz sięgającą przednich słupków klatką bezpieczeństwa.

Fot. Manhart

Podobne

BMW 328 KAMM: Aerodynamiczna wyścigówka

W 1935 roku BMW zaprezentowało model 328. Zwarty i mocny samochód okazał się świetnym materiałem na wyścigówkę. W 1936 roku, w wyścigu na Nürburgringu, auto potwierdziło swoje możliwości. W klasie pojemnościowej do dwóch litrów było niedoścignione także w kolejnych imprezach. Trzeba było poszukać kolejnego wyzwania. W 1938 roku zespół wystartował w Mille Miglia, zajmując pierwsze…

Piekielnie mocne BMW E36 Cabrio – galeria zdjęć

Ponad 500 KM w BMW E36 Cabrio? Tak, to możliwe. Dołożenie dużej turbosprężarki oraz szereg modyfikacji 6-cylindrowego silnika dały niesamowity efekt! Sami nie wiemy czy w tym aucie bardziej kręci nas piekielna moc czy stan pięknego niebieskiego lakieru...