Potrafi więcej niż BMW M4 - Trends Magazines

Potrafi więcej niż BMW M4

Seryjne BMW M4 czuje się na torze jak ryba w wodzie, jednak zbudowany na jego bazie Manhart MH4 550 potrafi jeszcze więcej. Głównie dzięki temu, że pracujący nad samochodem inżynierowie Manharta unikali kompromisów. MH4 miał być narowisty, twardy i głośny.

Trzylitrowy podwójnie doładowany silnik S55 ma karbonowy układ dolotowy firmy Eventuri, pozbawiony katalizatorów wydech ze stali nierdzewnej oraz nowe mapy dla sterownika silnika. Zmiany pozwoliły na uzyskanie 550 KM i obłędnych 820 Nm! Przy każdej zmianie biegu czy odjęciu gazu z wydechu dobiegają soczyste salwy. Żeby uniknąć niepotrzebnego skandalu, Manhart dodaje, że tak nieokrzesany układ jest oferowany tylko na eksport.

Samochód przywarł do nawierzchni za sprawą gwintowanego zawieszenia KW Variant 3 z szerokim zakresem regulacji. Manhart zapewnia, że dzięki ogromnym rezerwom przyczepności z dynamiczną jazdą powinny poradzić sobie osoby bez wcześniejszych doświadczeń z równie mocnymi samochodami.

Manhart MH4 550 rzuca się w oczy za sprawą spojlera z mniejszego, ale mocniejszego MH2 630 Track Edition. Swoje robią też proszkowo lakierowane felgi, dyfuzor z oferty M Performance oraz białe nadwozie z czerwonym pasem. Kontrastujące zestawienie barw trafiło nawet na maskę z dodatkowymi wlotami powietrza, którą Manhart wykonał z włókna węglowego.

Rasowo jest także w kabinie. Pojawiły się w niej obszyte czerwoną skórą kubełki Recaro, kierownica M Performance z diodami przypominającymi o konieczności zmiany biegów oraz niewielkim wyświetlaczem. Drugi ekranik Manhart zamontował w kratce wentylacji. Może on wyświetlić m.in. informacje o ciśnieniu oleju i doładowania bądź aktualnie dostępnej mocy. Torowe przeznaczenie samochodu podkreślono czteropunktowymi pasami Schroth oraz sięgającą przednich słupków klatką bezpieczeństwa.

Fot. Manhart

Podobne

BMW 16002 i 2002 Ti: Piękno Neue Klasse

Neue Klasse. Tak nazwał koncern BMW zaprojektowaną przez siebie rodzinę modeli, których produkcja rozpoczęła się w 1962 roku. Po drugiej wojnie światowej firma potrzebowała nowej platformy, która pozwoliłaby zapewnić koncernowi wysoką sprzedaż oraz możliwości rozwoju na nadchodzące lata. Projekt obejmował nie tylko nadwozie, ale i silnik o oznaczeniu M10. Przez pierwsze lata głównym motorem sprzedaży…

BMW zmienia nazwy modeli

Przed nami spore zmiany w motoryzacji, które nie ominą także BMW. Zapowiadana Neue Klasse przyniesie także nowe nazewnictwo do obecnych modeli.  Zmiana nazw modeli samochodów to nic nowego wśród producentów, choć czasami zmiany nie wychodzą na dobre. Weźmy za przykład Audi, które wprowadziło nową nomenklaturę do oznaczeń silników. Kiedyś sprawa była prosta - 2.0 TFSI,…