Poszukiwania odpowiednich pracowników często nastręczają problemów osobom, które prowadzą własny biznes. Znalezienie odpowiednich osób na konkretne stanowiska może nie być łatwe i zawsze wymaga przygotowania oferty, a następnie mozolnego poznawania osób, które na nią odpowiadają. Jak jednak znaleźć tych najwłaściwszych pracowników? Czy można zrobić to samodzielnie, bez pośredników? Oczywiście – a my podpowiadamy, jak to zrobić.
Przede wszystkim umieść ofertę w Internecie
Bez wątpienia doskonale zdajesz sobie sprawę z potęgi Internetu. Jest on obecnie najchętniej wykorzystywanym źródłem informacji i pierwszym miejscem, do którego ludzie sięgają, aby zmienić swoje życie. Właśnie tam poszukują ofert pracy i umieszczają swoje własne oferty, dlatego powinieneś zadbać, aby i twoje ogłoszenie się tam znalazło.
Pamiętaj o tym, że Internet przepełniony jest wieloma treściami, dlatego, aby twoje ogłoszenie dotarło do właściwych osób, musi zostać umieszczone w dedykowanym ku temu miejscu. Najlepszym sposobem będzie wykorzystanie portalu poświęconego wyłącznie pracy, takiego jak https://pracujtu.pl/. Został on specjalnie przeznaczony dla pracodawców i osób poszukujących zatrudnienia, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Dzięki temu z łatwością będziesz mógł dotrzeć do osób, które są rzeczywiście zainteresowane twoją ofertą.
Co umieścić w ofercie pracy?
Tworząc ofertę pracy, powinieneś przede wszystkim skupić się na najważniejszych kwestiach, takich jak twoje wymagania względem pracownika (w tym jego wykształcenie czy doświadczenie) oraz oferowane warunki pracy (na przykład wymiar etatu, czas pracy, zmianowość). W wielu ofertach warto umieścić oferowaną stawkę, zwłaszcza jeśli jest ona bardzo konkurencyjna dla innych, podobnych ofert. Przydadzą się także informacje o innych atutach, na przykład o warunkach pracy czy dodatkach, które możesz zaoferować. Jednym z nich może być między innymi popularna karta MultiSport.
Jak napisać ofertę, aby pracownik się nią zainteresował?
Przede wszystkim zastanów się, jakiego pracownika poszukujesz i na jakie stanowisko. Do tych dwóch elementów warto dostosować swoją ofertę, używając przede wszystkim adekwatnego języka, jakim się w niej posługujesz. Jeśli twoja oferta będzie docierała do osób, które aplikują na wysokie stanowiska o tradycyjnym charakterze, powinieneś zdecydować się na klasyczny, oficjalny ton. Jeśli jednak wiesz, że interesują cię przede wszystkim kreatywni pracownicy, a praca wymaga luźnego stylu bycia, możesz zdecydować się na bardziej nieoficjalny ton.
Zadbaj też o to, aby twoja oferta była atrakcyjna wizualnie i łatwa do czytania. Nie zapomnij o wyróżnieniu nazwy stanowiska. Wykorzystaj listy punktowe i śródtytuły, postaraj się także każdą część tekstu oddzielić nowym akapitem. Dzięki temu twoi przyszli pracownicy łatwiej odnajdą niezbędne dla nich treści i chętniej się z tobą skontaktują. W ten sposób unikniesz konieczności sięgania po rady pośredników.