Można kręcić nosem, że najmocniejszy samochód, jaki kiedykolwiek opuścił drzwi fabryki Zuffenhausen to elektryk. Ale takie mamy czasy, że auta na prąd będą wchodzić coraz bardziej na arenę motoryzacyjną, także tą wzbudzającą emocje. A za kierownicą Porsche Taycan Turbo GT ich z pewnością nie zabraknie.
Auto powstanie w dwóch wersjach
Ten najmocniejszy w historii model Porsche został stworzony z myślą o tych, którzy lubią od czasu do czasu wyskoczyć na tor. Tak, elektrykiem też można i będzie to coraz częstszy widok na torach wyścigowych. Nowy elektryk od Porsche występuje w dwóch wersjach – Taycan Turbo GT i Taycan Turbo GT z pakietem Weissach. Ten ostatni jest przystosowany do jazdy na torze i to bezkompromisowej, bo Porsche pozbawiło je tylnych siedzeń na rzecz jeszcze lepszego stosunku mocy do masy.
Porsche Taycan Turbo GT nie wyjechało na ulice, a już ma na koncie rekord
Taycan Turbo GT z pakietem Weissach zdobył tytuł najszybszego elektrycznego samochodu produkowanego seryjnie na torze Weathertech Raceway Laguna Seca w Kalifornii. Czas to 1:27,87 min, osiągnął go kierowca testowy Porsche – Lars Kern. To jednak nie jedyny rekord Taycana. Nieco wcześniej przedprodukcyjny egzemplarz pobił rekord kultowego toru Nürburgring, osiągając czas okrążenia 7:07,55 min. To sprawia, że Porsche Taycan Turbo GT jest najszybszym czterodrzwiowym samochodem spośród wszystkich typów jednostek napędowych na torze Nürburgring.
Ponad 1000 KM w czterodrzwiowej limuzynie
Zarówno Taycan Turbo GT, jak i Taycan Turbo GT z pakietem Weissach są wyposażone w mocniejszy falownik impulsowy mają moc 580 kW. Z funkcją Launch Control, która zwiększa moc w trybie overboost do 760 kW (ok. 1033 KM) lub do 815 kW (ok. 1100 KM) na dwie sekundy. Maksymalny moment obrotowy w obu wersjach wynosi do 1340 Nm. Według pomiarów WLTP, zasięg modeli Taycan Turbo GT wynosi aż 555 km.
Taycan Turbo GT potrzebuje zaledwie 2,3 sekundy na sprint od 0 do 100 km/h, a w przypadku pakietu Weissach „urwiemy” jeszcze 0,1 s. Imponujące są jeszcze inne czasy. Od 0 do 200 km/h Taycana Turbo GT przyspiesza w 6,6 s oraz 6,4 s z pakietem Weissach.
Prędkość maksymalna w przypadku słabszego auta została ograniczona do 290 km/h, pakiet Weissach umożliwia jazdę z prędkością nawet 305 km/h.
Ile kosztuje Porsche Taycan Turbo GT w Polsce?
Nowy ekstremalny elektryk z Zuffenhausen to pokaz możliwości nie tylko tego, co potrafi Porsche, ale auto elektryczne w ogóle. Taka moc i osiągi muszą swoje kosztować. Taycan Turbo GT i Taycan Turbo GT z pakietem Weissach kosztują równo 1,1 mln zł. To cena wyjściowa, bo można poszaleć dodając opcje dodatkowe.