Poprawione BMW M440i, ale czy lepsze? - Trends Magazines

Poprawione BMW M440i, ale czy lepsze?

Tuning-BMW-G22-440i-ACSchnitzer-silnik

Nie każdy jest zachwycony urodą najnowszego BMW serii 4 Coupé. AC Schnitzer postanowił nieco poprawić wygląd auta, a przy okazji zadbał o zastrzyk mocy nawet dla topowej wersji M440i.

Ubiegłorocznej premierze serii 4 (G22) towarzyszył duży szum medialny. Wszystko przez nerki, które zostały rozciągnięte prawie na całą wysokość pasa przedniego. BMW wyjaśniało, że to nawiązanie do historii – chociażby przedwojennego modelu 328. Część miłośników marki wygląd nowej czwórki porównywało do chomików i innych gryzoni. My ograniczymy się do stwierdzenia, że nerki w G22 wyglądają „specyficznie” i przejdziemy do sedna sprawy, czyli nowej serii ze stajni AC Schnitzer.

Tuning-BMW-G22-440i-ACSchnitzer-front auta

Renomowany tuner z Akwizgranu postanowił dodać bawarskiemu coupé jeszcze większej dozy sportowego sznytu. Na dobry początek zawieszenie czwórki obniżono o 25 mm, co nie tylko poprawiło wygląd auta, ale również obniżyło położenie jego środka ciężkości nawet o 30 mm względem serii, co dodatnio wpłynęło na łatwość z jaką BMW pokonuje zakręty.

Tuning-BMW-G22-440i-ACSchnitzer-felga i bok

O lepszą trakcję walczą też obręcze AC1 (do wyboru są warianty BiColor oraz  Anthracite) z oponami w rozmiarach  235/35 R20 z przodu oraz  265/30 R20 z tyłu. Kto chciałby cieszyć się nieco większym komfortem resorowania, może zamówić mniejsze o cal felgi, które parowane są z oponami węższymi o 10 mm.

Tuning-BMW-G22-440i-ACSchnitzer-widok z przodu

Specjaliści z AC Schnitzer zapewniają, że na prowadzenie pojazdu korzystnie wpłynęły także elementy pakietu aerodynamicznego. Obejmuje on przedni splitter, dokładki progów, tylny dyfuzor, spojler montowany na końcu dachu oraz karbonową lotkę klapy bagażnika.

Tuning-BMW-G22-440i-ACSchnitzer-tył auta

Cztery wystające spod zderzaka rury z nakładkami (chromowanymi lub czarnymi) stanowią zakończenie sportowego układu wydechowego ze stali nierdzewnej, który poprawił brzmienie samochodu (zwłaszcza sześciocylindrowego silnika wersji M440i), a także otworzył drogę do uzyskania wyższej mocy.

Tuning-BMW-G22-440i-ACSchnitzer-wydech

Poza poprawkami stylistycznym AC Schnitzer oferuje moduły poprawiające parametry silników, które tuner oferuje wraz z 5-letnią gwarancją oraz drogową homologacją. 258 KM i 400 Nm oferowane przez wersję 430i udało się zamienić w 300 KM i 470 Nm. W przypadku M440i xDrive skok maksymalnych, wyciskanych z silnika 3.0 R6, wartości jest jeszcze bardziej spektakularny – kierowca będzie miał do dyspozycji 420 KM zamiast 374 KM i 600 Nm zamiast 500 Nm. Przy tak dużych wartościach można poważnie zastanawiać się nad sensem inwestowania w M4. Aktualnie specjaliści AC Schnitzer pracują nad kuracją wzmacniającą dla diesla M440d.

Tuning-BMW-G22-440i-ACSchnitzer-widok z boku

Rolę wisienki na torcie pełnią aluminiowe dodatki do wnętrza – w tym podstopnica, nakładki na pedały, uchwyt na kluczyk czy manetki do zmiany biegów przy kierownicy.

Tuning-BMW-G22-440i-ACSchnitzer-widok od tyłu

Podobne

BMW E38 750iL Tupaca na sprzedaż

Auto zmarłego amerykańskiego rapera jest na sprzedaż. Znowu. Dom aukcyjny ma problem ze sprzedażą auta znanego artysty. Ile trzeba zapłacić na kompletnie odrestaurowane BMW E38 750iL? Czarna limuzyna pierwszy raz trafiła na aukcję w 2020 roku w Las Vegas za cenę 1,75 miliona dolarów. Od tamtej pory czarne BMW E38 750iL jest nadal w rękach…

 RONAL R9, felga, która była hitem w latach 80-tych, powraca w odświeżonym wydaniu- TUNING

Nowa wersja obręczy RONAL R9 nawiązuje do tradycji tuningu samochodów klasycznych. Wiele historycznych aut niemieckich marek od połowy lat 70-tych do końca lat 80-tych posiadało charakterystyczne pięcioramienne obręcze RONAL R9 lub było w nie później wyposażane. W 1981 roku rozpoczęto produkcję R9 w rozmiarze 15 cali, a wcześniej była już dostępna wersja 16-calowa.    RONAL GROUP ponownie wprowadza do…