Ponad 1000 KM w BMW M5? Amerykanie twierdzą, że to możliwe - Trends Magazines

Ponad 1000 KM w BMW M5? Amerykanie twierdzą, że to możliwe

Podwójnie doładowany silnik 4.4 V8 od chwili debiutu w 2010 r. kusi tunerów możliwymi do uwolnienia pokładami mocy. Ile można wykrzesać z motoru oznaczonego symbolem S63, chyba nikt dokładnie nie wie.

Kalifornijskie Weistec Engineering opracowało wyceniony na 11.999,99 dolarów pakiet W.4 z dwiema turbosprężarkami GTX3071R, silikonowymi rurami doprowadzającymi powietrze do intercoolerów i przewodami olejowymi z izolacją termiczną. Pakiet może zostać rozbudowany o jeszcze bardziej wydajne turbiny GTX3582R, zawory sterujące ich pracą oraz układ wtrysku wody i metanolu, który obniży temperaturę w cylindrach oraz podbije oktanowość trafiającego do cylindrów paliwa – metanol ma liczbę oktanową 114. Jako ciekawostkę można dodać, że woda w równych proporcjach wymieszana z metalonem była podawana do dolotu gwiazdowego silnika BMW 801 D-2, który napędzał myśliwiec Focke Wulf Fw-190 z czasów II wojny światowej. W zależności od sytuacji zapewniało to dodatkowe 100-500 KM.

Wróćmy jednak do pakietu dla M5. Za maksymalnie rozbudowany zestaw przyjdzie zapłacić 15.899,99 dolarów (bez montażu). W zasięgu ma być jednak 1000-1700 KM, w zależności od osprzętu silnika oraz ustawień elektroniki!

Weistec deklaruje, że dostarczane elementy zostały dopasowane do fabrycznej konstrukcji BMW M5, a ich montaż zajmuje jeden dzień roboczy i wymaga jedynie kompletu podstawowych narzędzi. Niczego nie trzeba będzie ciąć, giąć lub spawać. Tuner z dumą podkreśla, że na swoim miejscu może pozostać nawet plastikowa osłona silnika. By cieszyć się przyrostem parametrów, trzeba zadbać przynajmniej o strojenie silnika. Można też pomyśleć o wymianie wydechu czy intercoolerów.

Znajdujące się w zestawie downpipe są pozbawione katalizatorów, więc zmodyfikowane M5 czy M6 nie będzie mogło być legalnie użytkowane na drogach publicznych, o czym Weistec uczciwie ostrzega. Ciekawe czy ktokolwiek odważy się sprawdzić, czy podwojenie, a może i potrojenie fabrycznej mocy jest możliwe. Na krótką metę z pewnością tak. Pytaniem otwartym pozostaje żywotność silnika.

fot. Weistec Engineering

Podobne

5er-G30-LCI-ac-schnitzer-seite-ac1

AC Schnitzer zajął się nową serią 5. Co z tego wyniknęło?

AC Schnitzer opracowuje obecnie kompletny program tuningowy dla modeli BMW serii 5 Sedan (G30) i Touring (G31) po liftingu. Poniższy przegląd pokazuje, co jest już dostępne oraz które części są nadal w fazie rozwoju lub testów. Ulepszenia wydajności AC Schnitzer Dla M550i xDrive o mocy 390 kW / 530 KM / 750 Nm do 456 kW…

BMW X3 vs Audi Q5 vs Volvo XC60 – który SUV lepszy w terenie?

Popularność SUVów na polskim rynku jest ogromna. Bardzo duże zainteresowanie widać szczególnie w segmencie premium. BMW X3, Audi Q5 i Volvo XC60 stają do walki o miano najlepszego auta do jazdy w terenie. To chcieli sprawdzić brytyjscy dziennikarze motoryzacyjni. Zobaczcie porównanie na filmiku. Test wydaje się śmieszny, bo przecież mało kto kupuje samochody pokroju BMW…