Polskie radiowozy w nowych barwach - Trends Magazines

Polskie radiowozy w nowych barwach

Polska policja zaprezentuje nowe kolory radiowozów, które mają być bardziej rozpoznawalne, a barwami przypominające te niemieckie. Pojawi się także więcej niebieskiego oświetlenia.

O zmianach kolorów policyjnych aut mówiło się już przed rokiem, ale dopiero rozporządzenie Ministra Infrastruktury, zmieniające warunki techniczne pojazdów oraz zakres ich niezbędnego wyposażenia z 2 lutego 2022 r. wymusiło ten krok. 

Zmiana ubarwienia podyktowana jest przede wszystkim lepszą widocznością policyjnych wozów. Ma się to przełożyć na zwiększenie bezpieczeństwa funkcjonariuszy oraz innych użytkowników dróg. Stąd zmiana trzech kluczowych elementów w radiowozach – ostrzegawczych sygnałów błyskowych będzie trzy razy więcej – zamiast 10 lamp LED każdy radiowóz dostanie ich aż 30. Zmieni się też wzór oznakowania i zostaną wprowadzone dodatkowe elementy odblaskowe.

Bazowym kolorem policyjnych samochodów dalej będzie srebrny, bez zmian pozostaną także niebieskie pasy z napisem „policja”. Nowością będą natomiast żółto-zielone fluorescencyjne pasy boczne. Wprowadzona zostanie ponadto dowolność w doborze koloru i tła dla napisu świetlnego „policja”. Analogiczne zmiany zostaną wprowadzone do motocykli.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning-VW-Caddy-1-R32-widok z przodu

VW Caddy mk1 z mocarnym silnikiem R32

Wśród silników produkowanych w fabryce w Wolfsburgu jest wiele jednostek napędowych, które przeszły do historii: z mechaniczną sprężarką G, TDI, uwielbiany przez tunerów 1.8T czy legendarny VR6. Na samym szczycie plasuje się prawdziwy mocarz R32. Caddy mk1 to już unikat Prezentowane auto to pod wieloma względami unikat. VW Caddy pierwszej generacji to model niezwykle rzadko…

Kupujemy używane BMW 5 Gran Turismo F07 (2009–2017): uważaj co kupujesz

Chociaż należy do serii 5, osiągami, przestronnością czy komfortem jazdy bliżej jej do flagowej siódemki, na bazie której 5 GTzostała zbudowana. Dotyczy to również kosztów eksploatacji i napraw. BMW wyspecjalizowało się w wyszukiwaniu i wypełnianiu rynkowych nisz. Odważne decyzje wielokrotnie wychodziły firmie na dobrze. Wystarczy wspomnieć o spektakularnych sukcesach X5 (1999 r.), X3 (2003 r.)…