Polo Harlekin is back! - Trends Magazines

Polo Harlekin is back!

vw-polo-harlekin

Volkswagen Polo Harlekin zadebiutowało w 1995 roku jako najbardziej kolorowy VW w historii. Teraz Volkswagen Netherlands upamiętnia tę serię aut budując nowy, wyjątkowy egzemplarz.

Oryginalne Polo Harlekin nie miało w ogóle wejść do produkcji, ale odniosło nieoczekiwany sukces – powstało ponad 3800 sztuk. Historia modelu rozpoczęła się w 1994 roku, kiedy VW zaprezentował trzecią generację Polo. Producent wprowadził modułowy proces konfiguracji podzielony cztery elementy: układ napędowy, wyposażenie, opcje i kolor nadwozia. To sprawiło, że kupującym łatwiej niż kiedykolwiek było dokładnie dopasować auto do własnych preferencji.vw-polo-harlekin

Cztery filary Polo Harlekin

Aby zwizualizować cztery moduły, Volkswagen opracował specjalną wersję kolorystyczną. Niebieski oznaczał silnik i podwozie, żółty – wyposażenie, czerwony – opcje, a zielony – kolory lakieru. I wtedy wydarzyło się coś, czego Volkswagen się nie spodziewał: pojawili się klienci, którzy nalegali na zakup takiego kolorowego Polo! Firma poważnie potraktowała popyt i w 1995 roku rozpoczęła produkcję 1000 czterokolorowych Polo. Wariant ten nazwali Harlekin.vw-polo-harlekin

Produkcja Polo Harlekin

Produkcja Polo Harlequin była ciekawostką. By je zbudować, Volkswagen produkował cztery normalne Polo w kolorze niebieskim, czerwonym, żółtym i miętowym. Następnie fabryka wymieniła części, takie jak maska, tylna klapa, drzwi, zderzaki i lusterka.vw-polo-harlekin

Zagadkowe zamówienie

Polo Harlequin był dostępny w czterech wersjach kolorystycznych. Kiedy klienci je kupowali, nie mogli wybierać który kolor otrzymają. Tapicerka Joker zawierała wszystkie kolory Harlekina. Kierownica i gałka zmiany biegów były pokryte jasnoniebieską skórą. W pakiecie znajdowało się również stereo Blaupunkt. A co z nowym Polo Harlequin w Holandii? Na razie pozostaje jednorazowym hołdem dla oryginału.vw-polo-harlekin

 

Podobne

BMW 1502 widok z tyłu

Nowe BMW z 1976 roku. Jak to możliwe?

Po przeczytaniu tytułu pewnie myślicie to samo co ja, gdy pierwszy raz usłyszałem o tym aucie: jak to nowe?! Przecież takich BMW nie produkuje się od ponad 40 lat! Wszystko zaczęło się od telefonu znajomego. W słuchawce usłyszałem: „Krzysiek, mam dla ciebie nowe BMW z 1976 roku. Nie wierzysz? To model 1502, prawdziwie europejska czołówka!”. Siedzę w tej branży już kilka…

BMW 4 AC Schnitzer

Tuning bobra – BMW M440i AC Schnitzer

To, co zaczęło się w Monachium, zostało dalej rozwinięte w Akwizgranie przez specjalistów od tuningu z AC Schnitzer: Oto BMW serii 4 Coupé. w wydaniu AC Schnitzer. Przy projektowaniu akcesoriów do G22 z serii 4 AC Schnitzer pokazuje, co jest możliwe poza standardem. Dzięki modyfikacjom AC Schnitzer zmienia się moc dla różnych wersji silnikowych nowej czwórki:…