Polo Harlekin is back! - Trends Magazines

Polo Harlekin is back!

vw-polo-harlekin

Volkswagen Polo Harlekin zadebiutowało w 1995 roku jako najbardziej kolorowy VW w historii. Teraz Volkswagen Netherlands upamiętnia tę serię aut budując nowy, wyjątkowy egzemplarz.

Oryginalne Polo Harlekin nie miało w ogóle wejść do produkcji, ale odniosło nieoczekiwany sukces – powstało ponad 3800 sztuk. Historia modelu rozpoczęła się w 1994 roku, kiedy VW zaprezentował trzecią generację Polo. Producent wprowadził modułowy proces konfiguracji podzielony cztery elementy: układ napędowy, wyposażenie, opcje i kolor nadwozia. To sprawiło, że kupującym łatwiej niż kiedykolwiek było dokładnie dopasować auto do własnych preferencji.vw-polo-harlekin

Cztery filary Polo Harlekin

Aby zwizualizować cztery moduły, Volkswagen opracował specjalną wersję kolorystyczną. Niebieski oznaczał silnik i podwozie, żółty – wyposażenie, czerwony – opcje, a zielony – kolory lakieru. I wtedy wydarzyło się coś, czego Volkswagen się nie spodziewał: pojawili się klienci, którzy nalegali na zakup takiego kolorowego Polo! Firma poważnie potraktowała popyt i w 1995 roku rozpoczęła produkcję 1000 czterokolorowych Polo. Wariant ten nazwali Harlekin.vw-polo-harlekin

Produkcja Polo Harlekin

Produkcja Polo Harlequin była ciekawostką. By je zbudować, Volkswagen produkował cztery normalne Polo w kolorze niebieskim, czerwonym, żółtym i miętowym. Następnie fabryka wymieniła części, takie jak maska, tylna klapa, drzwi, zderzaki i lusterka.vw-polo-harlekin

Zagadkowe zamówienie

Polo Harlequin był dostępny w czterech wersjach kolorystycznych. Kiedy klienci je kupowali, nie mogli wybierać który kolor otrzymają. Tapicerka Joker zawierała wszystkie kolory Harlekina. Kierownica i gałka zmiany biegów były pokryte jasnoniebieską skórą. W pakiecie znajdowało się również stereo Blaupunkt. A co z nowym Polo Harlequin w Holandii? Na razie pozostaje jednorazowym hołdem dla oryginału.vw-polo-harlekin

 

Podobne

Kupujemy używane: Volkswagen Lupo GTI. Zalety, wady i typowe usterki

Proste, mocne, szybkie i niesamowicie zwinne. Nieprzypadkowo uchodzi za bezpośredniego spadkobiercę kultowego Golfa I GTI. 125 KM przy masie własnej 980 kilogramów i twardym zawieszeniu zapewnia masę dobrej zabawy. Lupo prowokuje do mocnego wciskania gazu i dynamicznego pokonywania zakrętów. Jak by tego było mało, cieszy oko, a na co dzień rozpieszcza wyposażeniem, o którym można…

Tuning-VW-Caddy-2.0-TDI-auto od przodu

Można być dumnym z takiego Caddy(lak)a

Caddy, którego widzicie na zdjęciach, został wyprodukowany w Poznaniu na specjalne zamówienie. Auto zostało wyposażone tak, by pokonywanie każdego kilometra sprawiało ogromną satysfakcję, a kierowca był dumny ze swojej maszyny. Atuty nie tylko silnika Dwulitrowy 140-konny silnik TDI 8V z DPF nie był jedynym atutem tego auta. Webasto sterowane za pomocą pilota, klimatyzacja, tempomat, podgrzewane…