Policyjne, nieoznakowane BMW 330i. Już na drogach! - Trends Magazines

Policyjne, nieoznakowane BMW 330i. Już na drogach!

Mocne silniki, inteligentne napędy na cztery koła oraz dopracowane w najmniejszych szczegółach zawieszenia czynią z BMW idealne samochody do pracy w patrolowych oddziałach policji. Warto wiedzieć, że na drogach pojawiają się właśnie nieoznakowane BMW 330i.

W ubiegłym roku warszawski dealer BMW Auto Fus zwyciężył w przetargu na dostarczenie floty 140 nieoznakowanych radiowozów – 252-konnych BMW 330i xDrive, które na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebują 5,8 s.

– BMW 330i xDrive to model, który sprawdził się w różnych warunkach drogowych i atmosferycznych, jest dynamiczny i gwarantuje świetne osiągi tak bardzo potrzebne podczas policyjnej służby. Polska policja wykorzystuje już w służbie samochody osobowe oraz motocykle marki BMW. Policjanci użytkujący te pojazdy oceniają je jako bezpieczne i niezawodne. Jesteśmy przekonani, że właściwości użytkowe tych samochodów przysłużą się do poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach – wyjaśniał nadkom. Radosław Kobryś z Biura Ruchu Drogowego KGP.

Pierwsze pojazdy dostarczono pod koniec ubiegłego roku. Ostatnie 330i funkcjonariusze – zgodnie z ustaleniami przetargu – odbiorą najpóźniej jesienią bieżącego roku. Zamontowane na ich pokładzie wideorejestratory Videorapid 2A firmy Zurad pozwolą na dokumentowanie popełnianych przez kierowców wykroczeń – z przekroczeniami prędkości czy nieprawidłowym wyprzedzaniem włącznie.

Oferta firmy Auto Fus okazała się najkorzystniejsza. Oceniając złożone oferty, policja brała m.in. cenę, współczynnik mocy do masy oraz osiągi. Sprzedaż samochodów wpisała się w strategię flotową marki, jak również dealera, który w kwietniu 2016 r. wygrał także przetarg na dostarczenie pojazdów dla Biura Ochrony Rządu BMW 750Li xDrive.

Dziennik.pl poinformował, że pierwsza transza nieoznakowanych BMW 330i trafi do komend w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Gdańsku, Białymstoku i we Wrocławiu. Później pojawią się one na drogach wokół Bydgoszczy, Gorzowa Wlkp., Lublina, Łodzi, Olsztyna, Opola, Radomia, Rzeszowa czy Szczecina.

fot. sokolka.policja.gov.pl

Podobne

Używane BMW serii 1 E87 (2004-2011). Drogie, ale warte uwagi

Wprowadzenie „jedynki” było strzałem w dziesiątkę. Najtańszy model w gamie BMW umożliwił firmie pozyskanie wielu nowych klientów. Najtańszy nie znaczy tani. Za BMW serii 1 trzeba było zapłacić dużo więcej niż za popularne kompakty. Rozbieżność cenowa pozostała wyraźna także na rynku wtórnym. Aby myśleć o zakupie używanej „jedynki”, trzeba przygotować przynajmniej 23 – 30 tysięcy…