Podwójnie limitowany Golf Mk3 TDI GTI  20-Jahre - Trends Magazines

Podwójnie limitowany Golf Mk3 TDI GTI  20-Jahre

VW Golf Mk3 TDI GTI 20-Jahre widok z przodu

Czarna „trójka” ma co najmniej dwa bardzo istotne powody, aby z pełną satysfakcją prężyć muskuły w słońcu. Po pierwsze, należy do limitowanej serii Golfów trzeciej generacji TDI GTI 20-Jahre. Po drugie, jej obecny właściciel dba o nią niczym o największy skarb świata.

 

Kto powiedział, że samochody nie mogą zaznać szczęścia? Popatrzcie sami… „Trójka” wygląda teraz o niebo lepiej niż jedenaście lat temu, kiedy opuszczała bramy fabryki. Czarny perłowy lakier lśni niczym tafla spokojnego jeziora, a w nadkolach siedzą szesnastocalowe felgi BBS. Są to dwuczęściowe skręcane koła 7×16 cali, których ranty i ramiona wypolerowano, natomiast wnętrza polakierowano w kolorze nadwozia.

VW Golf Mk3 TDI GTI 20-Jahre koło BBS

Na obręcze z lekkich stopów założono opony 195/45R16. Ponadto na tylnej osi zamontowano pierścienie dystansowe mierzące 1,5 centymetra. Pod maską pracuje czterocylindrowa wysokoprężna jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa – silnik TDI o seryjnej mocy 110 KM i 235 Nm. Po kuracji wzmacniającej nowa moc szacowana jest przez właściciela na 130 KM i około 260 Nm.

VW Golf Mk3 TDI GTI 20-Jahre logo GTI

Wyjątkowy Golf Mk3

Uwagę w tym aucie, oprócz oryginalnego ospojlerowania zarezerwowanego dla wersji GTI, zwraca mała odległość dzieląca auto od podłoża. Samochód został obniżony tak bardzo, że niemalże szoruje brzuchem po ziemi. Ktoś, kto w Polsce podjął ryzyko jazdy porządnie obniżonym samochodem, może jedynie złorzeczyć naszym władzom odpowiedzialnym za tragiczny stan polskich dróg…

VW Golf Mk3 TDI GTI 20-Jahre widok z boku

Ale wróćmy do bohatera tego artykułu. Golf w stosunku do seryjnej wysokości zbliżył się do nawierzchni o 80 mm z przodu i 60 mm z tyłu. Większość dodatkowych akcesoriów, podobnie jak zestaw zawieszenia, pochodzi z oferty niemieckiego tunera FK.

VW Golf Mk3 TDI GTI 20-Jahre silnik

Zarówno przednie dodatkowe lampy clary zamontowane w zderzaku, jak i tylne wybrano właśnie z oferty tej firmy. Główne reflektory z przodu zastąpiono natomiast tuningowymi odpowiednikami, oznaczonymi logo firmy in.pro.

Stylizacyjne dodatki Golfa Mk3

Przyglądając się nieco uważniej całej powierzchni Golfa, dostrzeżemy wiele elementów z różnych wersji „trójek”. I tak na przykład przedni czarny znaczek VW pochodzi z wersji US, a czerwony pasek wersji 20-Jahre został zastąpiony fluorescencyjnym odpowiednikiem. Oprócz tego wielu z Was na pewno zauważyło, że z powierzchni klapy bagażnika usunięto wycieraczkę i oznakowanie.

VW Golf Mk3 TDI GTI 20-Jahre grill z bra

W tym przypadku nie chodziło jednak o mnogość dodatkowych elementów i akcesoriów. Liczy się doskonały styl całości. Takie było bowiem główne założenie przyświecające wszystkim modyfikacjom dokonanym w tym aucie: zmienić tylko to, co naprawdę konieczne, pozostawiając resztę bez ingerencji, bądź też dopracować w najdrobniejszych szczegółach. Z całą pewnością wszelkie znamiona staranności wykonania posiada wnętrze czarnego Golfa.

VW Golf Mk3 TDI GTI 20-Jahre zegary

Wysmakowane wnętrze Golfa

W środku prezentowanej „trójki” znajdziemy chyba wszystkie możliwe elementy wyposażenia, jakie były oferowane w pakietach pod nazwą „dodatkowo płatne”. Wrażenie luksusu na pokładzie trójki potęguje kilka przemyślanych i konsekwentnie przeprowadzonych zmian.

VW Golf Mk3 TDI GTI 20-Jahre przednie fotele

Skórzana obowiązkowo czarna tapicerka, pełna regulacja przednich dodatkowo podgrzewanych foteli, automatyczna klimatyzacja, cztery poduszki, Nokia Sound System (w którego skład wchodzi osiem głośników, procesor dźwięku, subwoofer i zmieniacz, mieszczący sześć płyt CD).

VW Golf Mk3 TDI GTI 20-Jahre cyfrowy procesor dźwięku VW Nokia

Lista jest długa i imponująca. Należy przyznać, że wyposażenie prezentowanego Golfa trzeciej generacji dorównuje większości produkowanych obecnie samochodów, plasujących się o klasę wyżej.

VW Golf Mk3 TDI GTI 20-Jahre tylna kanapa

Jeżeli do wszystkich wymienionych opcjonalnych bajerów dodamy jeszcze rozbudowany system audio, wnętrze czarnej „trójki” z Poznania wodzi na pokuszenie. Seryjne głośniki zastąpiono nowymi marki Impulse US z przodu i DLS z tyłu, natomiast okablowanie oraz wzmacniacz zostały wymienione na komponenty DLS. Golf może nawet pochwalić się sprzętem multimedialnym (ma monitor i odtwarzacz DVD).

VW Golf Mk3 TDI GTI 20-Jahre monitor TV w osłonie słonecznej

Wnętrzu „trójki” Bajera nie można odmówić wysmakowanego VW stylu. Mam na myśli szereg dodatków sprawiających, że zwykły kokpit nabiera odpowiedniego wyrazu. Są tam więc rygielki drzwi Wolfsburg Edition, ramka skrzyni biegów Simoni Racing oraz kierownica pochodząca z amerykańskiej wersji Golfa, nakładki na pedały i dźwignię biegów zapożyczone z Audi TT.

VW Golf Mk3 TDI GTI 20-Jahre tunel środkowy

Czarny Golf jest bez wątpienia dopieszczonym, ładnym, a przy tym oryginalnym autem. Swą oryginalność zawdzięcza nie kilogramom dodatkowych akcesoriów, ale konkretnemu stylowi. Nowych elementów jest dokładnie tyle, ile powinno być. I niech tak pozostanie.

Mikołaj Urbański

Fot. autor

VW Golf Mk3 TDI GTI 20-Jahre auto od tyłu

VW Golf Mk 3 TDI GTI  20 – JAHRE

SILNIK: czterocylindrowy wysokoprężny o pojemności 1896 ccm z bezpośrednim wtryskiem paliwa TDI o seryjnej mocy 110 KM i 235 Nm. Po zmianach motor ma moc 130 KM i około 260 Nm

NADWOZIE: lakier LC9Z czarna perła, oryginalne ospojlerowanie wersji GTI, lampy przód in.pro., clary przód i tylne lampy FK, znaczki GTI chromowane, przedni znaczek VW US czarny, czerwony pasek z wersji 20-Jahre zastąpiony fluorescencyjnym..

WNĘTRZE: skórzana tapicerka, podgrzewane przednie fotele, Climatronic, Nokia Sound System, 4 airbagi, kierownica VW US, rygielki Wolfsburg Edition, nakładki na pedały i dźwignię biegów Audi TT, ramka wokół dźwigni biegów Simoni Racing.

KOŁA: felgi dwuczęściowe, skręcane BBS 7×16 cali z oponami 195/45 R16, tarcze przód Brembo z klockami Ferodo.

ZAWIESZENIE: zestaw FK: przód obniżony o 80 mm, a tył o 60 mm, dystanse z tyłu 1,5 cm.

AUDIO/MULTIMEDIA: głośniki marki Impulse US – przód, DLS – tył radio i odtwarzacz DVD z monitorem w osłonie przeciwsłonecznej Phantom, okablowanie i wzmacniacz DLS.

PODZIĘKOWANIA: dla wszystkich, którzy dzielą ze mną pasję VW!

WŁAŚCICIEL: Bajer

(VW TRENDS 6/2007)

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW M3 E30 vs BMW M3 G82 – M3 kiedyś i dziś

BMW M3 E30 to absolutnie wyjątkowe auto. To pierwsza w historii eMka bazująca na serii 3, która ponad 30 lat od debiutu została uznana za kultową. Najnowsze, czyli szóste już wcielenie BMW M3, dopiero zaczyna pracować na swój kultowy wizerunek. Czy za kilkanaście, kilkadziesiąt lat będzie równie pożądanym autem jak jej pierwowzór? Każdy model BMW tworzony przez specjalistów z M GmbH…

VW_Polo_9N

Ten VW Polo robi wrażenie na każdym

C4 to nazwa plastycznej mieszaniny wybuchowej oraz oznaczenie Chevroleta Corvette produkowanego w latach 1984 ‒ 1996. Z tej właśnie generacji „korwety” pochodzą felgi zastosowane w należącym do Łukasza Polo 9N. Spasowanie koła z błotnikiem w niebieskim aucie jest zaś wynikiem zastosowania „powietrznego” zawieszenia, czyli air-ride. Wynikiem tego połączenia jest projekt, który kojarzy się z angielskim…