Piękny roadster BMW Z4 od Zagato - Trends Magazines

Piękny roadster BMW Z4 od Zagato

Ten prototyp BMW Zagato Roadster powstało na bazie Z4. Na opracowanie nowej karoserii specjaliści z Zagato potrzebowali zaledwie 6 tygodni. Chcieli zdążyć na Pebble Beach Concours d’Elegance w 2012 roku. Mimo kilku lat nadal budzi emocje.

Przedstawiciele obu firm podkreślali, że imponujące tempo prac było w dużej mierze zasługą ścisłej kooperacji. Za piękną linię nadwozia roadstera odpowiada Norihiko Harada. Kształt przodu stanowi rozwinięcie form znanych z seryjnego BMW Z4.

Dużo więcej „dzieje się” z tyłu, który został kompletnie przemodelowany. Czarny pas zwkomponowanym logotypem przywodzi na myśl najznamienitsze sportowe samochody z Włoch. Karoseria została pokryta lakierem, który zmienia odcień w zależności od kąta padania promieni słonecznych.

Dużo nacisk położono na dopracowanie detali. Choćby pałąków przeciwkapotażowych za głowami kierowcy i pasażera. Nie są wygiętymi kawałkami chromowanych rur, tylko wymyślnie stylizowanymi elementami. – Są inspirowane skrzydłami samolotów. Dzięki nim Zagato Roadster jest rozpoznawalny z dużej odległości– twierdzi Norihiko Harada.

Nawiązanie do lotnictwa nie jest przypadkowe. Założyciel studia projektowego, Ugo Zagato, na początku swojej kariery pracował dla firmy Pomilio – producenta dwupłatowców. Po zakończeniu I wojny światowej Zagato otworzył własną działalność, korzystając z doświadczeń zebranych w przemyśle lotniczym.

Wbrew modzie na coraz większe koła, szczególnie w USA,  Zagato  zdecydował się na „dziewiętnastki”. Piękny wzór ramion gwarantuje, że nawet zwolennicy obręczy o monstrualnych średnicach będą musieli przyznać, że był to trafny wybór.

Bawarski roadster we włoskim stylu ma zapewnić kierowcy i pasażerowi masę przyjemności z podróżowania. Konstruktorzy dołożyli starań, by auto zdawało egzamin nie tylko podczas pokonywania serpentyn, ale również nadawało się do podróżowania z wysokimi prędkościami.

Stosunkowo niewielkim zmianom poddano wnętrze. Jest bardzo zbliżone do znanego z seryjnych BMW Z4, jak również Zagato Coupé. Główną różnicą jest wykończenie kabiny duża ilością brązowej skóry.

Współpraca BMW z Zagato zapowiada się bardzo obiecująco.

Łukasz Szewczyk

Fot. BMW
(BMW TRENDS 5/2012)

Podobne

VW Caddy mk1 widok od frontu

Swap za swapem – nietypowy VW Caddy 1

Pierwszy Volkswagen Caddy został stworzony na potrzeby rynku północnoamerykańskiego i nosił nazwę VW Rabbit Pick-up. Rabbit, czyli królik, powstał na bazie popularnego kompaktowego Golfa (na rynku amerykańskim Rabbit) i był produkowany w fabryce w Westmoreland w stanie Pensylwania w latach 1979–1993. Do Europy trafił pod nazwą Caddy w roku 1983. Był to wyjątkowo długowieczny model.…

Kupujemy używane BMW X5 E53 1999 ‒ 2006

W 1999 roku BMW dokonało iście kopernikańskiego przewrotu. Firma, która przez lata pielęgnowała swój wizerunek producenta samochodów ze sportowym pazurem, przedstawiła pseudoterenówkę. Mimo wysokich cen model został świetnie przyjęty. W latach 1999 ‒ 2006 klienci zamówili 617 tysięcy egzemplarzy. Aktualnie najtańsze używane BMW X5 można kupić za niecałe 30 tysięcy złotych. W materiałach reklamowych BMW…