Piękny roadster BMW Z4 od Zagato - Trends Magazines

Piękny roadster BMW Z4 od Zagato

Ten prototyp BMW Zagato Roadster powstało na bazie Z4. Na opracowanie nowej karoserii specjaliści z Zagato potrzebowali zaledwie 6 tygodni. Chcieli zdążyć na Pebble Beach Concours d’Elegance w 2012 roku. Mimo kilku lat nadal budzi emocje.

Przedstawiciele obu firm podkreślali, że imponujące tempo prac było w dużej mierze zasługą ścisłej kooperacji. Za piękną linię nadwozia roadstera odpowiada Norihiko Harada. Kształt przodu stanowi rozwinięcie form znanych z seryjnego BMW Z4.

Dużo więcej „dzieje się” z tyłu, który został kompletnie przemodelowany. Czarny pas zwkomponowanym logotypem przywodzi na myśl najznamienitsze sportowe samochody z Włoch. Karoseria została pokryta lakierem, który zmienia odcień w zależności od kąta padania promieni słonecznych.

Dużo nacisk położono na dopracowanie detali. Choćby pałąków przeciwkapotażowych za głowami kierowcy i pasażera. Nie są wygiętymi kawałkami chromowanych rur, tylko wymyślnie stylizowanymi elementami. – Są inspirowane skrzydłami samolotów. Dzięki nim Zagato Roadster jest rozpoznawalny z dużej odległości– twierdzi Norihiko Harada.

Nawiązanie do lotnictwa nie jest przypadkowe. Założyciel studia projektowego, Ugo Zagato, na początku swojej kariery pracował dla firmy Pomilio – producenta dwupłatowców. Po zakończeniu I wojny światowej Zagato otworzył własną działalność, korzystając z doświadczeń zebranych w przemyśle lotniczym.

Wbrew modzie na coraz większe koła, szczególnie w USA,  Zagato  zdecydował się na „dziewiętnastki”. Piękny wzór ramion gwarantuje, że nawet zwolennicy obręczy o monstrualnych średnicach będą musieli przyznać, że był to trafny wybór.

Bawarski roadster we włoskim stylu ma zapewnić kierowcy i pasażerowi masę przyjemności z podróżowania. Konstruktorzy dołożyli starań, by auto zdawało egzamin nie tylko podczas pokonywania serpentyn, ale również nadawało się do podróżowania z wysokimi prędkościami.

Stosunkowo niewielkim zmianom poddano wnętrze. Jest bardzo zbliżone do znanego z seryjnych BMW Z4, jak również Zagato Coupé. Główną różnicą jest wykończenie kabiny duża ilością brązowej skóry.

Współpraca BMW z Zagato zapowiada się bardzo obiecująco.

Łukasz Szewczyk

Fot. BMW
(BMW TRENDS 5/2012)

Podobne

Dokładanie turbo do BMW E36. Czy to ma sens?

Wiele ze stosowanych przez BMW silników, np. S50B30 z M3 E36, osiąga bardzo wysoką moc bez pomocy turbodoładowania. Okazuje się, że dołożenie turbo jest możliwe i daje spektakularne wyniki, acz wymaga znacznych nakładów czasu i środków. O czym warto pamiętać? Sprawdzamy na przykładzie wspomnianego M3, aczkolwiek zakres koniecznych czynności jest zbliżony w przypadku innych wersji…

BMW 635 CLX Carlex Design 16

Piękne BMW 635 zrobione przez Polaków. Kosztuje fortunę

Wnętrze tego BMW 635 wygląda jak XIX-wieczny gabinet, a nie kabina sportowego samochodu. Specjaliści z Carlex Design jednak wiedzą, co robią i za każdym razem tworzą unikatowe dzieła. Koszt tej przeróbki może przyprawić o zawrót głowy.  Za każdym razem, gdy Carlex Design prezentuje swoje projekty, od razu wiadomo, że będzie to dzieło sztuki. Niezależnie od…