Piękno level hard - ZEUS003 by Eva Pogea - TUNING - Trends Magazines

Piękno level hard – ZEUS003 by Eva Pogea – TUNING

899 kilogramów czystego piękna. Tylko tak umiem opisać ten zbudowany w oparciu o Alfa Romeo 4C pojazd. To limitowany do 10 sztuk twór niemieckiego tunera Pogea Racing. 4 z nich już zostały sprzedane, ale widząc zdjęcia i specyfikację wcale nie jestem zaskoczony. Cena? 50 tys. Euro… nie wliczając Alfy 4C, na której bazuje. Centralnie umieszczony silnik generuje tutaj 355 KM, co zapewnia prędkość maksymalną 304 km/h i przyśpieszenie 0-200 w 8,1 sekundy. Samochód jest 80 kg lżejszy od standardowej 4C i wszystkie elementy z włókna węglowego są „Made in Germany”. Zmiany obejmują mechanikę, nadwozie i wnętrze. Luksusowe skóry wnętrza pochodzą z palet Bentley, czy Porsche. Wspaniały kolor to PETROL VOLTURI PEARL mixture by Eva Pogea. Jestem zachwycony. Poniżej załączamy specyfikację w języku angielskim.

 

Vehicle: Aerodynamics:

POGEA RACING 4C ZEUS based on the Alfa Romeo 4C
All components in carbon fibre, “Made in Germany”,

with partial visible carbon fibre.

Front apron with enlarged front splitter, rear apron with integrated air vents, side skirts with additional cooling for oil and gearbox oil, side spoiler on the sill, diffuser with lower splitter and central outlet for exhaust pipes, DF35 carbon rear spoiler with base made from ultralight, milled Kevlar, mirror housing, SCOOP design instead of rear window for massive cooling of the engine, sidefins for the ventilation of the engine compartment, engine cover made from carbon, colour coordinated silicone tubing to match the design.

POGEA forged EDISON FORGED bidirectional forged wheels Front axle 8.5 x 18
Rear axle 9.5 x 19

MICHELIN PILOT SPORT 4S Front axle 225/40ZR18

Rear axle 265/35ZR19

355 HP / 261 kW at 6,100 rpm 465 Nm at 2800 rpm

Modified standard turbocharger, modified air flow, cooling and intake as well as camshafts
from CB. Modified high pressure pump and injectors, 200CPI HJS Euro 6 Downpipe with EEC approval
Valve-controlled 76mm MONSTER stainless steel exhaust with carbon exhaust pipes, 1,4828 heat insulated

POGEA V23 coilover suspension by KW with height, tension, pressure and hardness adjustment, braided steel brake lines, ceramic clutch discs for the TCT gearbox including Speedshift software for the STAGE 3 gearbox electronics, additional oil cooler for gearbox and engine

Price EXCLUDING basic vehicle:

• personalised plate with name and serial number
from 50,100 Euro, including standard paint, plus VAT

For hi-resolution images or further information, please contact:press@pogea-racing.com or simply give us a call.

Last updated 11/2019 Subject to change and errors Reprint free of chargeWE REQUEST A LINK OR A SPECIMEN COPY / WE WILL PAY FOR POSTAGE!

0-100 km/h 100-200 km/h Max. speed

3.4 secs 8.1 secs 304 km/h

899kg after modification measures with full tank 979kg with a full tank

Fully modified seats with central opening on the lower seat cushion, all vehicle components finished in leather from Moore and Giles from the USA made to order. Each plastic part is finished with Alcantara or leather. An own embroidery design was developed and applied by a
CNC robot.

  • Black Nappa leather by Bentley

  • Perforated leather by Porsche

  • Petrol-coloured leather from Moore & Giles USA

  • Velour floor mats with black stitching and nubuck edging as well as embroidered logo

  • Steering wheel with 12 o’clock marker in petrol colour

Podobne

Plafon Elka samochód nauki jazdy

Jak wygląda egzamin praktyczny?

Każdy kandydat na kierowcę, skreślając kolejne wyjeżdżone godziny ze swoim instruktorem, zachodzi w głowę, jak będzie wyglądał jego egzamin. Może odczuwać ogromną radość z poruszania się samochodem pod znakiem elki. Musi jednak zdawać sobie sprawę, że by stać się samodzielnym kierowcą będzie musiał zdać egzamin w ośrodku. Jak wygląda egzamin praktyczny kategorii B? Najpierw kurs,…

Pierwsze BMW z napędem na przód - BMW E30 Elektro-Antrieb

BMW E30 – to pierwsze BMW z napędem na przód?

Gdy w 2014 roku BMW zaprezentowało model 2 Active Tourer z napędem na przód, piekło zamarło, a fani marki pękali ze śmiechu. To jednak nie było pierwsze auto z takim napędem, bo Niemcy przeprowadzali taki eksperyment już w latach 80. w modelu E30. To jednak nie koniec "udziwnień".  Dziś żaden znaczący producent samochodów nie może…