Piekielny Golf VII GTD - Trends Magazines

Piekielny Golf VII GTD

Golf GTD łamie stereotypy. Dowodzi, że jazda turbodieslem może być przyjemna, a sprawne pokonywanie odległości nie musi się wiązać z wirem w baku. MR Racing podniosło poprzeczkę. Stworzyło samochód, który jest wilkiem w owczej skórze.

Podczas prac kierowano się zasadą umiaru, co utrudnia wyłowienie samochodu z tłumu. Golfa wyposażono w dokładkę przedniego zderzaka, imitację tylnego dyfuzora oraz nakładki na progi z katalogu Riegera. Przednie, poszerzone błotniki dostarczyło SRS-Tec. Gwintowane zawieszenie KW Variant 3 pozwoliło na istotne zmniejszenie prześwitu. Tuner nie zapomniał też o wymianie kół. Postawiono na 20-calowe felgi z ogumieniem w rozmiarze 235/30.

Seryjne serce Golfa GTD oferuje 184 KM i 380 Nm. Tuningu silnika 2.0 TDI podjęła się firma SLS. Udrożniła układ dolotowy filtrem K&N, zoptymalizowała dawki paliwa oraz podniosła ciśnienie doładowania ponad fabryczne 1,75 bara. Pomiar na hamowni wykazał 209 KM i 450 Nm. Wartości uznano za satysfakcjonujące.

Uczucie niedosytu pozostawiały dźwięki wydobywające się z rur wydechowych. MR Racing popracowało nad świetną bazą, którą jest opcjonalny sportowy układ wydechowy dla Golfa GTD. Ma jedynie powiększony środkowy tłumik oraz modulator dźwięku w końcowym odcinku. Zmieniając charakterystykę elementów przygotowanych przez Volkswagena wydobyto z 4-cylindrowego turbodiesla pomruk, jakiego nie powstydziłoby się benzynowe V8.

Zwieńczeniem prac było pozbycie się końcówek ulokowanych jedynie z lewej strony zderzaka. Rury o średnicy 100 mm wyprowadzono po obu stronach zderzaka. Zupełnie jak w Golfie GTI.

Choć MR Racing nie podaje osiągów podrasowanego GTD, przypuszczamy, że samochód nie różni się od benzynowego brata także osiągami. Sportowiec na ropę pozostał jednak znacznie bardziej oszczędny.

Fot. MR Racing

(VW TRENDS 3/2015)

Podobne

Śniadanie & Gablota przejmuje Fabrykę Norblina

Śniadanie & Gablota wraz z Quadrifoglio Polska rozgrzewa zimową atmosferę zaproszeniem na Śniadanie & Gablota w Fabryce Norblina. Już w najbliższą niedzielę, 30 stycznia, odbędzie się pierwsze w tym roku Śniadanie & Gablota - Ikony Śniadania w Warszawie. Miejsce i termin nie są przypadkowe, ponieważ aktualnie w Fabryce Norblina odbywa się fenomenalna wystawa samochodów pt.…

Volkswagen odkrywa karty. Prezentuje Polo GTI R5

Rozłąka Volkswagena z rajdami nie trwała długo. Koncern właśnie przedstawił Polo GTI R5, które w drugiej połowie przyszłego roku pojawi się na odcinkach specjalnych. Samochody klasy R5 znajdują się szczebel niżej od bardziej zaawansowanych, jednak dużo droższych rajdówek WRC. Nie dość, że R5 są w zasięgu finansowym większego grona zespołów, to regulaminy pozwalają na starty…