Paliwa w hurcie tanieją z dnia na dzień. Będzie taniej na stacjach? - Trends Magazines

Paliwa w hurcie tanieją z dnia na dzień. Będzie taniej na stacjach?

stacja paliw orlen

Drugi dzień z rzędu obserwujemy spadki cen paliw w hurcie, ale na stacjach wciąż drogo. Czy to jednak oznacza, że za kilka dni możemy spodziewać się dużych obniżek? Nie tak prędko…

Obecnie cena litra oleju napędowego przekracza wyraźnie 7 zł, a na niektórych stacjach dobija, lub już przekroczyła barierę 8 zł. Benzyna 95 jest o około 1 zł tańsza. 

Jednak w hurcie panuje zgoła inna sytuacja. Ceny spadają i to znacząco. Gdzie na początku miesiąca mogliśmy zaobserwować drastyczne podwyżki (największe wzrosty notowano w dniach od 5 do 9 marca, kiedy to benzyna 95 podrożała w np. hurtowni Lotosu od 6074 zł do 6624 zł za m³, a ON z 6638 do 7669 zł/m³), tak teraz równie wysokie spadki notowane od 9 marca. W Lotosie jest to spadek cen benzyny z 6624 do 6305 zł, a oleju napędowego z 7699 do 7060.

W przypadku oleju napędowego jest to średnio o ponad 200 zł na dzień, a benzyna tanieje o ok. 100 zł na dzień. Jeśli trend utrzyma się przez kolejne dni wydaje się, że możemy spodziewać się też spadków cen na stacjach. Niestety nie do końca.  Rekordowe pozostają wciąż marże rafineryjne.

Wbrew pozorom polskie rafinerie korzystają też na tym, że przerabiają ogromne ilości rosyjskiej ropy, która obecnie jest dużo tańsza niż ropa Brent. Można by stwierdzić, że rafinerie wykorzystują sytuacje podnosząc marżę, co skomentował jednak Lotos wyjaśniając, że te dane nie odzwierciedlają ogółu kosztów. A to, że spółka próbuje wykorzystać sytuację do zwiększenia zysków, jest krzywdzące. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Milion kilometrów Volkswagenem Polo 1.4 TDI

Polo czwartej generacji pana Sławomira zostało kupione 26 kwietnia 2004 r. w salonie Volkswagena w Piotrkowie Trybunalskim. Samochód, początkowo zarejestrowany jako ciężarowy, był używany w firmie transportowej i służył do przewozu kierowców. Bardzo często zdarzało się, że na liczniku Polo przybywało po 15 – 20 tys. km. miesięcznie. Po odbyciu „służby” w firmie auto przerejestrowano…

BMW E23 735i i BMW E23 740iL z przodu

Anioł i Demon – dwie limuzyny BMW

BMW E32 to dziś prawdziwy youngtimer. Majestatyczna seria 7 z przełomu lat 80. i 90. była biznesowym samochodem, którym Zachód wjechał do Polski po upadku komunizmu. Mercedes dopiero kończył prace projektowe nad kultowym W140, a Audi A8 jeszcze w ogóle nie istniało. Dlatego właśnie BMW 7 typoszeregu E32 jest najwspanialszą limuzyną z okresu zmian ustrojowych w Polsce. Prawdę mówiąc po 30 latach niewiele się zmieniło, bo wciąż…