Paliwa w hurcie tanieją z dnia na dzień. Będzie taniej na stacjach? - Trends Magazines

Paliwa w hurcie tanieją z dnia na dzień. Będzie taniej na stacjach?

stacja paliw orlen

Drugi dzień z rzędu obserwujemy spadki cen paliw w hurcie, ale na stacjach wciąż drogo. Czy to jednak oznacza, że za kilka dni możemy spodziewać się dużych obniżek? Nie tak prędko…

Obecnie cena litra oleju napędowego przekracza wyraźnie 7 zł, a na niektórych stacjach dobija, lub już przekroczyła barierę 8 zł. Benzyna 95 jest o około 1 zł tańsza. 

Jednak w hurcie panuje zgoła inna sytuacja. Ceny spadają i to znacząco. Gdzie na początku miesiąca mogliśmy zaobserwować drastyczne podwyżki (największe wzrosty notowano w dniach od 5 do 9 marca, kiedy to benzyna 95 podrożała w np. hurtowni Lotosu od 6074 zł do 6624 zł za m³, a ON z 6638 do 7669 zł/m³), tak teraz równie wysokie spadki notowane od 9 marca. W Lotosie jest to spadek cen benzyny z 6624 do 6305 zł, a oleju napędowego z 7699 do 7060.

W przypadku oleju napędowego jest to średnio o ponad 200 zł na dzień, a benzyna tanieje o ok. 100 zł na dzień. Jeśli trend utrzyma się przez kolejne dni wydaje się, że możemy spodziewać się też spadków cen na stacjach. Niestety nie do końca.  Rekordowe pozostają wciąż marże rafineryjne.

Wbrew pozorom polskie rafinerie korzystają też na tym, że przerabiają ogromne ilości rosyjskiej ropy, która obecnie jest dużo tańsza niż ropa Brent. Można by stwierdzić, że rafinerie wykorzystują sytuacje podnosząc marżę, co skomentował jednak Lotos wyjaśniając, że te dane nie odzwierciedlają ogółu kosztów. A to, że spółka próbuje wykorzystać sytuację do zwiększenia zysków, jest krzywdzące. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW T1 z silnikiem z Bentley’a!

Chyba każdy kocha Bullika. Nielaeżnie od wersji nadwoziowej widok wielkiego logo VW na froncie klasycznego busa jest dziś równie piękny, co kiedyś. Wizja mocy Tuningblog.eu przygotował render swojej wizji T1. Auto wygląda jak bolid F1, na którym ktoś osadził nadwozie Volkswagena! Z tyłu busa znajduje się silnik Volkswagena W12 turbo o mocy 650 KM. Taka…

Biały i czerwony VW up! na poznańskim rynku

Tani, mały, używany – poradnik kupującego VW Up!

Najmniejszy model Volkswagena zaskakuje przestronnością wnętrza, pojemnością bagażnika, właściwościami jezdnymi oraz trwałością. Jest dosyć surowo wykończony, jednak w segmencie A nie jest to istotną wadą. Up! - nowy pomysł na miejskiego malucha Oczekiwania kierowców stale rosną. Na przełomie XX i XXI wieku zainteresowanym zakupem miejskiego auta wystarczało dwoje drzwi, słaby silnik i wyposażenie ograniczające się do radia czy elektrycznie regulowanych…