ORLEN 74. Rajd Polski - Neuville wygrywa! - Trends Magazines

ORLEN 74. Rajd Polski – Neuville wygrywa!

Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) wygrali ORLEN 74. Rajd Polski – 8. tegoroczną rundę Rajdowych Mistrzostw Świata FIA. Drugie miejsce na mecie w Mikołajkach zajęli ich zespołowi koledzy z ekipy Hyundai Motorsport, Hayden Paddon i Sebastian Marshall. Dla koreańskiego teamu to drugi w historii, po Rajdzie Niemiec 2014, dublet w światowym czempionacie. Podium uzupełnili aktualni mistrzowie świata, a także liderzy klasyfikacji generalnej Sébastien Ogier oraz Julien Ingrassia (Ford Fiesta RS WRC), dla których był to trzeci w tym roku rajd ukończony bez oesowego zwycięstwa.

– To był niesamowity weekend. Bardzo szkoda mi Otta, ale takie są rajdy. To wspaniałe zwycięstwo. To była zacięta walka o zwycięstwo. Jestem bardzo zadowolony, bowiem moim największym celem był zdobycie większej liczby punktów niż Ogier i to się udało. Końcówka sezonu na pewno będzie bardzo interesująca – mówił na mecie szczęśliwy Thierry Neuville.

– To bardzo dobry wynik dla całego zespołu. Zwłaszcza wczorajszy etap był niezwykle udany w moim wykonaniu. Wywozimy z Polski wiele cennych punktów do klasyfikacji producentów. Popełniłem niewiele błędów i to jest ważne. Tak naprawdę po tak kiepskiej pierwszej części sezonu, ten wynik jest jak zwycięstwo. Dodatkowo to pierwsze podium dla mojego pilota Sebastiana Marshalla – dodał na mecie Power Stage Hayden Paddon.

Niedzielny etap po raz kolejny nie rozpieszczał kibiców. Po względnie stabilnej pogodzie w sobotę, ostatni dzień zawodów przywitał wszystkich lekkim deszczem powodując, że warunki na czterech końcowych odcinkach specjalnych były równie nieprzewidywalne, jak w piątek.

Finałowy etap zawodów składał się z dwóch oesów przejeżdżanych dwukrotnie. Pierwszą w programie była 11-kilometrowa próba Orzysz, której zwłaszcza początkowa partia była wyjątkowo zdradliwa, co podkreślali niemal wszyscy zawodnicy. W tych warunkach najszybszy okazał się Ott Tänak (Ford Fiesta RS WRC), który wręcz przefrunął przez niego i po raz kolejny wysunął się na prowadzenie. Największy rywal Estończyka do zwycięstwa, Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupe WRC) był o niemal 5 wolniejszy, ale przyznał na mecie próby, że celowo nie podejmował zbędnego ryzyka.

Pierwszy przejazd 18-kilometrowej próby Paprotki przyniósł największy zwrot akcji. W końcowej części odcinka utrzymujący pozycję lidera Ott Tänak popełnił błąd i metę osiągnął niemal półtorej minuty za Neuville’m. – To był bardzo śliski zakręt. Uderzyłem tyłem w pobocze, samochód obrócił się i przodem zahaczyłem  o drzewo. Cóż więcej mogę powiedzieć – takie rzeczy zdarzają się w tym sporcie – opowiadał na mecie Paprotek estoński kierowca, który po raz drugi z rzędu stracił szansę na zwycięstwo w polskim klasyku.

Zgodnie z przewidywaniami Tänak nie dotarł na start drugiego przejazdu odcinka Orzysz, co oznaczało, że na podium awansował lider ekipy M-Sport WRT Sébastien Ogier. Thierry Neuville dorzucił do swojej kolekcji dziewiąte oesowe zwycięstwo w rajdzie i pewnie zmierzał po trzecią wygraną w tegorocznych mistrzostwach świata.

Na drugim przejeździe odcinku Paprotki, który stanowił jednocześnie dodatkowo punktowany Power Stage maksimum „oczek” zgarnął Jari-Matti Latvala.

W WRC 2 od startu do mety walka toczyła się między dwoma kierowcami ekipy Skoda Motorsport. Tym razem Ole Christian Veiby skutecznie odparł ataki Pontusa Tidemanda sięgając po pierwsze w karierze zwycięstwo w tej kategorii. Wojciech Chuchała zajął szóste miejsce w WRC 2.

W WRC 3 j Junior WRC byliśmy świadkami teatru jednego aktora – Hiszpana Nila Solansa, który pewnie zmierza po mistrzowskie tytuły w obu tych kategoriach. Jakub Brzeziński po niepowodzeniach na Korsyce, w Portugalii i na Sardynii, tym razem pojechał bezbłędnie sięgając po najniższy stopień podium w WRC 3

Za nami 8. runda Rajdowych Mistrzostw Świata FIA. Do końca sezonu pozostało pięć imprez i wszystko wskazuje na to, że losy tegorocznych tytułów będą się ważyły aż do listopadowego Rajdu Australii. Kolejna odsłona RMŚ będzie miała miejsce w ostatni weekend lipca w Finlandii.

ORLEN 74. Rajd Polski – klasyfikacja końcowa (czołowych 10 załóg):

1. Thierry Neuville (BEL)/Nicolas Gilsoul (BEL) Hyundai i20 Coupe WRC 2.40.46,1

2. Hayden Paddon (NZL)/Sebastian Marshall (GBR) Hyundai i20 Coupe WRC + 1:23.9

3. Sébastien Ogier (FRA)/Julien Ingrassia (FRA)  Ford Fiesta RS WRC + 2:20.8

4. Dani Sordo (ESP)/Marc Marti (ESP) Hyundai i20 Coupe WRC + 2:47.4

5. Stéphane Lefebvre (FRA)/Gabin Moreau (FRA) Citroën C3 WRC + 3:11.8

6. Teemu Suninen (FIN)/Mikko Markkula (FIN) Ford Fiesta RS WRC + 3:16.8

7. Mads Østberg (NOR)/Ola Floene (NOR) Ford Fiesta RS WRC + 3:39.6

8. Elfyn Evans (GBR)/Daniel Barritt (GBR) Ford Fiesta RS WRC + 4:39.1

9. Andreas Mikkelsen (NOR)/Anders Jaeger (NOR) Citroën C3 WRC + 4:43.5

10. Juho Hänninen (FIN) Kaj Kaj Lindström (FIN) Toyota Yaris WRC + 4:53.7

Zwycięzcy odcinków specjalnych:

OS 1 – Elfyn Evans

OS 2 – Thierry Neuville

OS 3 – Jari-Matti Latvala

OS 4 – Jari-Matti Latvala

OS 5 – Thierry Neuville

OS 6 – odwołany

OS 7 – Teemu Suninen

OS 8 – Thierry Neuville

OS 9 – Thierry Neuville

OS 10 – Elfyn Evans

OS 11 – Jari-Matti Latvala

OS 12 – Ott Tänak

OS 13 – Hayden Paddon

OS 14 – Thierry Neuville

OS 15 – Thierry Neuville

OS 16 – Hayden Paddon

OS 17 – Hayden Paddon

OS 18 – Thierry Neuville

OS 19 – Elfyn Evans

OS 20 – Ott Tänak

OS 21 – Thierry Neuville

OS 22 – Thierry Neuville

OS 23 – Jari-Matti Latvala

Liderzy:

OS 1 – Elfyn Evans

OS 2 – Thierry Neuville

OS 3 – 7 – Jari-Matti Latvala

OS 8 – Ott Tänak

OS 9 – 11 – Thierry Neuville

OS 12 – 13 – Ott Tänak

OS 14 – 15 – Thierry Neuville

OS 16 – 17 – Ott Tänak

OS 18 – 19 – Thierry Neuville

OS 20 – Ott Tänak

OS 21 – 23 – Thierry Neuville

Klasyfikacja kierowców po ORLEN 74. Rajdzie Polski (czołowa piątka)

  1. Sébastien Ogier – 160
  2. Thierry Neuville – 149
  3. Jari-Matti Latvala 112
  4. Ott Tänak – 108
  5. Dani Sordo – 82

Klasyfikacja producentów po ORLEN 74. Rajdzie Polski (czołowa piątka)

  1. M-Sport WRT – 259
  2. Hyundai Motorsport – 237
  3. Toyota GAZOO Racing WRT – 153
  4. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 117

Podobne

BMW E46 325ti vs. BMW F40 128ti 9

BMW E46 325ti vs. BMW F40 128ti – tajemniczy skrót

Turismo Internazionale – w skrócie ti. Takie oznaczenia nosiły kultowe BMW 1800 oraz 2000. Napis „ti” pojawiał się także na mniej kultowych, ale nie mniej popularnych BMW Compact. Jednak wraz z zakończeniem produkcji generacji E46 Niemcy zapomnieli o wersjach turismo internazionale. Teraz, po kilkunastu latach przerwy, oznaczenie ti powraca w nowej, usportowionej wersji serii 1.…

Volkswagen chce zrezygnować z testów zderzeniowych

A przynajmniej ma pomysł na to, jak zastąpić tradycyjne crash testy. Dla producentów samochodów to bardzo droga impreza, dlatego VW wymyśliło inny sposób na sprawdzanie bezpieczeństwa. Czy słuszny? Nie trzeba nikomu mówić jak ważne są testy zderzeniowe. Pokazują wady konstrukcyjne pojazdów i sposób działania systemów bezpieczeństwa. Dla wielu oceny z crash testów są wyznacznikiem do…