ORLEN 74. Rajd Polski - Neuville wygrywa! - Trends Magazines

ORLEN 74. Rajd Polski – Neuville wygrywa!

Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) wygrali ORLEN 74. Rajd Polski – 8. tegoroczną rundę Rajdowych Mistrzostw Świata FIA. Drugie miejsce na mecie w Mikołajkach zajęli ich zespołowi koledzy z ekipy Hyundai Motorsport, Hayden Paddon i Sebastian Marshall. Dla koreańskiego teamu to drugi w historii, po Rajdzie Niemiec 2014, dublet w światowym czempionacie. Podium uzupełnili aktualni mistrzowie świata, a także liderzy klasyfikacji generalnej Sébastien Ogier oraz Julien Ingrassia (Ford Fiesta RS WRC), dla których był to trzeci w tym roku rajd ukończony bez oesowego zwycięstwa.

– To był niesamowity weekend. Bardzo szkoda mi Otta, ale takie są rajdy. To wspaniałe zwycięstwo. To była zacięta walka o zwycięstwo. Jestem bardzo zadowolony, bowiem moim największym celem był zdobycie większej liczby punktów niż Ogier i to się udało. Końcówka sezonu na pewno będzie bardzo interesująca – mówił na mecie szczęśliwy Thierry Neuville.

– To bardzo dobry wynik dla całego zespołu. Zwłaszcza wczorajszy etap był niezwykle udany w moim wykonaniu. Wywozimy z Polski wiele cennych punktów do klasyfikacji producentów. Popełniłem niewiele błędów i to jest ważne. Tak naprawdę po tak kiepskiej pierwszej części sezonu, ten wynik jest jak zwycięstwo. Dodatkowo to pierwsze podium dla mojego pilota Sebastiana Marshalla – dodał na mecie Power Stage Hayden Paddon.

Niedzielny etap po raz kolejny nie rozpieszczał kibiców. Po względnie stabilnej pogodzie w sobotę, ostatni dzień zawodów przywitał wszystkich lekkim deszczem powodując, że warunki na czterech końcowych odcinkach specjalnych były równie nieprzewidywalne, jak w piątek.

Finałowy etap zawodów składał się z dwóch oesów przejeżdżanych dwukrotnie. Pierwszą w programie była 11-kilometrowa próba Orzysz, której zwłaszcza początkowa partia była wyjątkowo zdradliwa, co podkreślali niemal wszyscy zawodnicy. W tych warunkach najszybszy okazał się Ott Tänak (Ford Fiesta RS WRC), który wręcz przefrunął przez niego i po raz kolejny wysunął się na prowadzenie. Największy rywal Estończyka do zwycięstwa, Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupe WRC) był o niemal 5 wolniejszy, ale przyznał na mecie próby, że celowo nie podejmował zbędnego ryzyka.

Pierwszy przejazd 18-kilometrowej próby Paprotki przyniósł największy zwrot akcji. W końcowej części odcinka utrzymujący pozycję lidera Ott Tänak popełnił błąd i metę osiągnął niemal półtorej minuty za Neuville’m. – To był bardzo śliski zakręt. Uderzyłem tyłem w pobocze, samochód obrócił się i przodem zahaczyłem  o drzewo. Cóż więcej mogę powiedzieć – takie rzeczy zdarzają się w tym sporcie – opowiadał na mecie Paprotek estoński kierowca, który po raz drugi z rzędu stracił szansę na zwycięstwo w polskim klasyku.

Zgodnie z przewidywaniami Tänak nie dotarł na start drugiego przejazdu odcinka Orzysz, co oznaczało, że na podium awansował lider ekipy M-Sport WRT Sébastien Ogier. Thierry Neuville dorzucił do swojej kolekcji dziewiąte oesowe zwycięstwo w rajdzie i pewnie zmierzał po trzecią wygraną w tegorocznych mistrzostwach świata.

Na drugim przejeździe odcinku Paprotki, który stanowił jednocześnie dodatkowo punktowany Power Stage maksimum „oczek” zgarnął Jari-Matti Latvala.

W WRC 2 od startu do mety walka toczyła się między dwoma kierowcami ekipy Skoda Motorsport. Tym razem Ole Christian Veiby skutecznie odparł ataki Pontusa Tidemanda sięgając po pierwsze w karierze zwycięstwo w tej kategorii. Wojciech Chuchała zajął szóste miejsce w WRC 2.

W WRC 3 j Junior WRC byliśmy świadkami teatru jednego aktora – Hiszpana Nila Solansa, który pewnie zmierza po mistrzowskie tytuły w obu tych kategoriach. Jakub Brzeziński po niepowodzeniach na Korsyce, w Portugalii i na Sardynii, tym razem pojechał bezbłędnie sięgając po najniższy stopień podium w WRC 3

Za nami 8. runda Rajdowych Mistrzostw Świata FIA. Do końca sezonu pozostało pięć imprez i wszystko wskazuje na to, że losy tegorocznych tytułów będą się ważyły aż do listopadowego Rajdu Australii. Kolejna odsłona RMŚ będzie miała miejsce w ostatni weekend lipca w Finlandii.

ORLEN 74. Rajd Polski – klasyfikacja końcowa (czołowych 10 załóg):

1. Thierry Neuville (BEL)/Nicolas Gilsoul (BEL) Hyundai i20 Coupe WRC 2.40.46,1

2. Hayden Paddon (NZL)/Sebastian Marshall (GBR) Hyundai i20 Coupe WRC + 1:23.9

3. Sébastien Ogier (FRA)/Julien Ingrassia (FRA)  Ford Fiesta RS WRC + 2:20.8

4. Dani Sordo (ESP)/Marc Marti (ESP) Hyundai i20 Coupe WRC + 2:47.4

5. Stéphane Lefebvre (FRA)/Gabin Moreau (FRA) Citroën C3 WRC + 3:11.8

6. Teemu Suninen (FIN)/Mikko Markkula (FIN) Ford Fiesta RS WRC + 3:16.8

7. Mads Østberg (NOR)/Ola Floene (NOR) Ford Fiesta RS WRC + 3:39.6

8. Elfyn Evans (GBR)/Daniel Barritt (GBR) Ford Fiesta RS WRC + 4:39.1

9. Andreas Mikkelsen (NOR)/Anders Jaeger (NOR) Citroën C3 WRC + 4:43.5

10. Juho Hänninen (FIN) Kaj Kaj Lindström (FIN) Toyota Yaris WRC + 4:53.7

Zwycięzcy odcinków specjalnych:

OS 1 – Elfyn Evans

OS 2 – Thierry Neuville

OS 3 – Jari-Matti Latvala

OS 4 – Jari-Matti Latvala

OS 5 – Thierry Neuville

OS 6 – odwołany

OS 7 – Teemu Suninen

OS 8 – Thierry Neuville

OS 9 – Thierry Neuville

OS 10 – Elfyn Evans

OS 11 – Jari-Matti Latvala

OS 12 – Ott Tänak

OS 13 – Hayden Paddon

OS 14 – Thierry Neuville

OS 15 – Thierry Neuville

OS 16 – Hayden Paddon

OS 17 – Hayden Paddon

OS 18 – Thierry Neuville

OS 19 – Elfyn Evans

OS 20 – Ott Tänak

OS 21 – Thierry Neuville

OS 22 – Thierry Neuville

OS 23 – Jari-Matti Latvala

Liderzy:

OS 1 – Elfyn Evans

OS 2 – Thierry Neuville

OS 3 – 7 – Jari-Matti Latvala

OS 8 – Ott Tänak

OS 9 – 11 – Thierry Neuville

OS 12 – 13 – Ott Tänak

OS 14 – 15 – Thierry Neuville

OS 16 – 17 – Ott Tänak

OS 18 – 19 – Thierry Neuville

OS 20 – Ott Tänak

OS 21 – 23 – Thierry Neuville

Klasyfikacja kierowców po ORLEN 74. Rajdzie Polski (czołowa piątka)

  1. Sébastien Ogier – 160
  2. Thierry Neuville – 149
  3. Jari-Matti Latvala 112
  4. Ott Tänak – 108
  5. Dani Sordo – 82

Klasyfikacja producentów po ORLEN 74. Rajdzie Polski (czołowa piątka)

  1. M-Sport WRT – 259
  2. Hyundai Motorsport – 237
  3. Toyota GAZOO Racing WRT – 153
  4. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 117

Podobne

Pagani Utopia – gdy niemożliwe staje się rzeczywistością

Prostota, lekkość i szybkość - to główne czynniki, które towarzyszyły Horacio Paganiemu i jego współpracownikom przy tworzeniu nowego modelu, Utopia. Liczby w nowym Pagani porażają, jego design już mniej, ale i tak Utopia jest arcydziełem sztuki inżynieryjnej.  Minęło 10 lat od premiery ostatniego modelu Pagani, ale pamiętajmy, że to nie jest producent, który produkuje auta…

Audi RS6 powódź

Wyszedł za potrzebą i utopił Audi RS6

Do nietypowego zdarzenia doszło w Niemczech, w Badenii-Wirtembergii, gdzie kierowca wyszedł do toalety, a po powrocie do auta wjechał nim do rzeki. Jak do tego doszło? Audi RS6 to jedno z najdroższych aut w ofercie producenta z Ingolstadt. W Polsce ceny tego super szybkiego kombi zaczynają się od 634 300 zł, ale za dobrze wyposażony…