Orlen 74. Rajd Polski - czwartek - Trends Magazines

Orlen 74. Rajd Polski – czwartek

Rozgrzewka za nami 🙂 Wrażenia z parku serwisowego:

  • W tym roku najbardziej fanatycznych kibiców ma Ott Tänak – Estończycy zawładnęli Mikołajkami
  • Na drugim miejscu plasują się kibice Ogier’a 😉
  • Toyota naprawdę wróciła do stawki – ich zaplecze robi wrażenie
  • W Citroenie daleko do euforii…
  • Dobrze widzieć Mikkelsena na trasie

Elfyn Evans i Daniel Barritt (Ford Fiesta RS WRC) liderują w ORLEN 74. Rajdzie Polski po pierwszym odcinku specjalnym – rozgrywanej w czwartkowy wieczór próbie Mikołajki Arena. Tuż za brytyjskim duetem na tym widowiskowym superoesie uplasowali się wiceliderzy klasyfikacji kierowców: Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC), którzy stracili do pierwszej lokaty 0,8 sekundy. Aktualni mistrzowie świata: Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Ford Fiesta RS WRC) plasują się na trzecim miejscu tracąc do liderów 0,9 s.

Od czwartkowego poranka do Mikołajek zaczęły zjeżdżać tłumy kibiców, którzy zbierali się głównie w parku serwisowym oraz przy trasie odcinka testowego Sady. Na tej liczącej niespełna 5 km próbie najlepszy czas osiągnął Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupe WRC). Belgijski kierowca, który na koncie ma wygrane w tegorocznych rajdach Korsyki i Argentyny osiągnął czas 2 min 12.1 s. Tuż za nim uplasowali się kolejno Ott Tänak (Ford Fiesta RS WRC) oraz inny zawodnik ekipy Hyundai Motorsport, Hayden Paddon.

Do bezprecedensowej sytuacji doszło tuż przed zaplanowanym na godz. 16.00 startem honorowym. Chwilę wcześniej nad Mikołajkami rozpętała się silna burza i ze względów bezpieczeństwa organizatorzy zawodów postanowili odwołać tę uroczystość.

Po czwartkowej rozgrzewce, w piątkowy poranek 30. czerwca rusza właściwa rywalizacja w ORLEN 74. Rajdzie Polski. Na zawodników czeka osiem wymagających odcinków specjalnych (cztery próby pokonywane dwukrotnie) zlokalizowanych na wschód od Mikołajek. Najdłuższy z nich – Świętajno, liczy niecałe 20 km. Wieczorem załogi po raz drugi będą miały do pokonania superoes Mikołajki Arena. Walka na trasie ORLEN 74. Rajdzie Polski zapowiada się niezwykle ciekawie, bowiem pikanterii może dodać deszcz zapowiadany na jutrzejszy poranek.

ORLEN 74. Rajd Polski – klasyfikacja po OS 1 (czołowych 10 załóg):

1. Elfyn Evans (GBR)/Daniel Barritt (GBR) Ford RS Fiesta WRC 1:44.4

2. Thierry Neuville (BEL)/Nicolas Gilsoul (BEL) Hyundai i20 Coupe WRC + 0.8

3. Sébastien Ogier (FRA)/Julien Ingrassia (FRA)  Ford Fiesta WRC + 0.9

4. Jari-Matti Latvala (FIN)/Miikka Anttila (FIN) Toyota Yaris WRC  + 1.3

5. Ott Tanak (EST)/Martin Jarveoja (EST) Ford RS Fiesta WRC + 1.4

6. Stéphane Lefebvre (FRA)/Gabin Moreau (FRA) Citroën C3 WRC + 1.5

7. Hayden Paddon (NZL)/Sebastien Marshall (GBR) Hyundai i20 Coupe WRC   + 1.5

8. Esapekka Lappi (FIN)/Janne Ferm (FIN) Toyota Yaris WRC + 1.5

9. Andreas Mikkelsen (NOR)/Anders Jaeger (NOR) Citroën C3 WRC  + 1.6

10. Dani Sordo (ESP)/Marc Marti (ESP) Hyundai i20 Coupe WRC + 1.8

I kilka impresji fotograficznych:

Podobne

Oto nowy VW Amarok. Coraz dalej od roboczego woła

Volkswagen zaprezentował drugą generację swojego pickupa - Amaroka. Samochód mocno wyładniał, na pokładzie pojawiło się dużo nowoczesnej technologii i zdaje się, że ten model chce zerwać z wizerunkiem auta do "roboty".  Świat ujrzał Amaroka po raz pierwszy w 2009 roku. Wtedy auto wyróżniał dość toporny design i wyposażenie. Teraz to się jednak zmienia. Druga generacja…

VW Golf Variant R vs GTD vs Alltrack – który wariant wybrać?

VW Golf VII ma już swoje lata, ale wciąż stanowi dobrą ofertę na trwałe auto używane. Swego czasu na rynku było wiele odmian najpopularniejszego Volkswagena, a my wzięliśmy pod lupę trzy zupełnie różne odmiany kombi. Oto porównanie VW Golfa R, GTD oraz Alltrack w wersji Variant.  Porównanie trzech VW Golfów - Wyżej. Szybciej. Dalej Kompaktowe…