Opancerzone BMW i7 woziły VIPów na szczycie G7 - Trends Magazines

Opancerzone BMW i7 woziły VIPów na szczycie G7

Szczyt G7 odbył się w miniony weekend w Niemczech, gdzie przywódcy państw dyskutowali o sytuacji gospodarczej. VIPów eskortowały prawdziwe czołgi z luksusowym wnętrzem. Do floty użyto nowych silnie opancerzonych BMW i7. 

Ostatni szczyt G7 odbywał się w Schloss Elmau w Górnej Bawarii. Najważniejsi światowi przywódcy musieli być godnie przetransportowani, dlatego do ich przewozu wybrano nowe BMW i7.

Nie były to jednak zwykłe pojazdy, które każdy (kto oczywiście dysponuje odpowiednio zasobnym portfelem) może kupić w salonie. „Siódemki” zostały opancerzone i otrzymały certyfikowaną ochronę klasy VR6 (nie mylić z silnikiem VW). Klasa VR6 oznacza, że auta powinny być wytrzymać ostrzał pociskami kalibru minimum 7,62 mm x 39 z rdzeniem stalowym.

Prawie zawsze, kilka miesięcy po premierze flagowych limuzyn, takich jak nowa Seria 7 na świat przychodzą wersje opancerzone. Co ciekawe, podczas szczytu G7 wykorzystano wersje, które oficjalnie jeszcze nie trafiły do sprzedaży. Oficjalnie wersja opancerzona ma trafić na rynek za pięć miesięcy. To będzie też pierwsza elektryczna „siódemka”, która wytrzyma ostrzał karabinowy. 

„Po raz pierwszy wprowadzimy również całkowicie elektryczny pojazd o wysokim poziomie bezpieczeństwa – bez żadnych ograniczeń, jeśli chodzi o standard ochrony naszych klientów. Będzie bazował na BMW i7, pokazując, że zrównoważony rozwój i bezpieczeństwo mogą iść w parze” – powiedział Oliver Zipse, prezes Zarząd BMW AG.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Używany VW Tiguan II (2016-2023) – sprawdzony i przyzwoity

Udane rozwinięcie modelu cenionego za praktyczność, komfort, wyposażenie czy rozsądne koszty serwisowania. Wszystko to ułatwia zaakceptowanie wysokich cen ofertowych Tiguana drugiej generacji. Sprawdzamy, co warty jest używany VW Tiguan II. Boom na SUV-y trwa w najlepsze. Kierowcy chcą siedzieć wyżej, więcej widzieć i mieć bardziej pakowne auto, nierzadko z napędem na cztery koła. Druga generacja…

Kia-EV6

30 tys. km i rok w samochodzie elektrycznym. Różnica w kosztach eksploatacji to ponad 20 tys. zł!

Samochód elektryczny wiąże się ze sporym wydatkiem podczas zakupu, średnio o 30% większym niż w przypadku spalinowego odpowiednika. Czy jednak w późniejszej eksploatacji, samochód elektryczny będzie tańszy? Sprawdzamy, ile kosztuje przejechanie 30 tys. km w elektryku.  Jeszcze kilka lat temu można było naładować samochód elektryczny za darmo, co było jedną z największych zalet samochodów elektrycznych,…