Oettinger TCR Germany Steet - drogowa bestia! - Trends Magazines

Oettinger TCR Germany Steet – drogowa bestia!

Oettinger, jeden z najbardziej doświadczonych tunerów, zainspirował się wyczynowym Golfem TCR. Uznał, że skoro punktem wyjścia do jego stworzenia był GTI, warto pójść podobną drogą. W ten sposób powstał Oettinger TCR Germany Steet.

Prace nad samochodem trwały cztery miesiące, a włączył się w nie zespół Engstler Motorsport. Egzemplarz sygnowany numerem 001 został odsłonięty podczas zlotu nad Wörthersee.

Impreza, w której biorą udział dziesiątki tysięcy miłośników aut spod znaku GTI, była wymarzonym miejscem promocji ostrego Golfa.

Największą zmianą, która upodobniła GTI do TCR, było poszerzenie nadwozia aż o 80 mm. Pod przednim zderzakiem zamontowano regulowany spliter. Sam zderzak, choć nawiązuje do seryjnego, jest szerszy, ma większy wlot powietrza do chłodnicy i dodatkowe elementy aerodynamiczne przy każdym świetle przeciwmgielnym. Nowe są też nakładki na progi, tylny zderzak oraz lotka klapy bagażnika.

Silnik ma karbonowy układ dolotowy, mniej restrykcyjny wydech i inaczej wystrojoną elektronikę. Modyfikacje pozwoliły na uzyskanie 360 KM i 470 Nm. Tak mocny Golf przyspieszy do 100 km/h w niewiele ponad 5 sekund i rozpędzi się do 274 km/h. Kto chce pójść dalej, może zamówić u Oettingera zestaw kutych tłoków, które umożliwią uzyskanie 450 KM.

Żeby TCR Germany Street jeździł, jak na wyścigówkę przystało, Oettinger wyposażył go w gwintowane zawieszenie i 20-calowe koła z oponami w rozmiarze 275/25. Miejsce przednich hamulców zajęły 380-milimetrowe pływające tarcze, które współpracują z 4-tłoczkowymi zaciskami – taki zestaw zdałby egzamin w każdym wyczynowym samochodzie.

Najmniejszym zmianom poddano wnętrze, gdzie pojawiły się wykończone skórą i alcantarą kubełki Recaro i naklejki na progi z numerem egzemplarza. Podobne plakietki trafiły też na puszkę filtra powietrza oraz grill.

 

Oettinger TCR Germany Street będzie dostępny jest od czerwca br. zarówno jako gotowy samochód, jak i pakiet dla Golfów GTI/R z lat 2013–2018.

 

 

Podobne

Scirocco II z 1.8T, czyli ile kosztuje swap i czy jest trudny

270 KM mocy przy masie około 950 kg Scirocco II to proporcje, które gwarantują mocne wrażenia za kierownicą samochodu. Jednak ile to kosztuje? Realizacja projektu składa się z dwóch etapów. Pierwszy to przeprowadzenie swapu, czyli montaż nowej jednostki napędowej, oraz doprowadzenie wszystkiego do takiego stanu, by samochód mógł się poruszać po drogach. Drugi etap obejmuje…

Mistrzowskie asy w talii Volkswagen Banku

Volkswagen Bank – bez wątpienia, nie tylko z nazwy, najbardziej motoryzacyjny bank na polskim rynku, w którym możemy m.in. wziąć kredyt na zakup bądź remont klasyka. Tym razem ma kolejnego asa w swojej talii: kartę dla miłośników rajdów samochodowych. Volkswagen Bank nie zapomina o motoryzacyjnych zainteresowaniach swoich klientów. Widać to choćby po kartach płatniczych, na…