Nowy Multivan - tak będzie wyglądał - Trends Magazines

Nowy Multivan – tak będzie wyglądał

Multivan

Nadszedł czas by napisać kolejny rozdział historii sukcesu tego modelu. To będzie zupełnie nowy Multivan, a Volkswagen Samochody Dostawcze już w czerwcu świętować będzie jego premierę. Pierwsze kompleksowe szkice pozwalają zobaczyć, jak będzie wyglądać nowy Multivan. Szef stylistów VWSD Albert Kirzinger podkreśla: “Nowy Multivan nosi geny stylistyki najlepiej na świecie rozpoznawanego MPV.”

Volkswagen Samochody Dostawcze pozwolił sobie na stworzenie nowego Multivana praktycznie od podstaw. Stylistyka i wygląd jednego z najbardziej znanych pojazdów dostępnych na rynku zostały gruntownie zmienione. Mimo to, w kształtowaniu designu nowej generacji Multivana kluczową rolę odgrywają geny słynnych poprzedników. „Robiąc duży krok naprzód, jeszcze bardziej wzmocniliśmy niepowtarzalny charakter tego kultowego pojazdu, pozostając jednocześnie wierni typowej linii Bulli. Świadomie przywołujemy na przykład poziomą linię, która biegnie wokół nadwozia T3” – mówi Kirzinger. Monolityczny design nawiązuje do pierwszej generacji Multivana, która zadebiutowała ponad 35 lat temu.

W nowym aucie jest odrobina z T4Multivan

W nowym Multivanie zastosowano też element stylistyczny z modelu T4, a więc z drugiej generacji: maskę silnika wyciągniętą mocno do przodu pod przednią szybą. Główny projektant, Albert Kirzinger, wyjaśnia tutaj: „Genotyp zróżnicowanej historii serii T żyje nadal w tym modelu – w zupełnie nowym Multivanie, który na pierwszy rzut oka jest mimo wszystko typowym Bulli, z jego wyrazistym, ujmującym wyglądem i przejrzystą, ponadczasową stylistyką.”

To już piąta generacja Multivana

Piąta już generacja Multivana, oferująca pasażerom nawet siedem miejsc siedzących, bazuje po raz pierwszy na modułowej platformie MQB dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie. W związku z tym zwiększony został rozstaw osi, ale zachowano wszelkie proporcje. Nowy Multivan jest szerszy, zwiększył się również rozstaw kół. Równocześnie zespół Alberta Kirzingera nadał nowemu Multivanowi nieco niższy profil. Równowaga tych proporcji nadaje całości mocny wygląd. Projektanci osiągnęli też duży postęp w zakresie aerodynamiki. Cel: niższe zużycie paliwa i większy zasięg.

Podobne

VW-Porsche 914. Sportowe auto ze stajni Porsche i Volkswagena

Marka Porsche od początku istnienia była ściśle powiązana z Volkswagenem. Tylko jeden model w historii nosił oznaczenia obu firm równocześnie. Jest nim VW-Porsche 914. Geneza opracowania wspólnego modelu była prozaiczna. Finanse. Volkswagen potrzebował następcy dla wysłużonego Karmanna Ghia. Z kolei Porsche szukało okazji do wypłynięcia na szersze wody. Firmie ze Stuttgartu brakowało lekkiego i niezbyt…

Tuning-VW-Garbus-Oval-podczas jazdy

Unikatowy Garbus Oval z kalifornijską duszą

Chrom, silnik typu bokser, skórzanie siedzenie i gardłowy bulgot wydobywający się z rury wydechowej przy każdym dodaniu gazu. To opis pasujący raczej do motocykla niż do samochodu. Tymczasem to poczciwy Garbus. Historia prezentowanego auta jest dość zawiła. Zaprojektowany w Niemczech, sprzedany w USA i przywieziony na Stary Kontynent Garbus jest jedną z ozdób kolekcji Volkswagena…