Nowy Mercedes-AMG GT 43 AMG wygląda świetnie, ale silnik to wielki zawód - Trends Magazines

Nowy Mercedes-AMG GT 43 AMG wygląda świetnie, ale silnik to wielki zawód

Mercedes-AMG GT 43

Sportowe coupe ze Stuttgartu jest na rynku już od dekady i przez ten czas auto niewiele się zmieniało. Co rusz, pojawiały się limitowane wersje, ale tak naprawdę nie było w nich nic nowego. Teraz przyszedł czas na naprawdę nowy model. Mercedes-AMG GT 43 AMG mocno udaje Porsche 911 i to akurat jego zaleta, ale problem pojawia się pod maską.

Linia nowego coupe od Mercedesa jest już dobrze znana, bo auto w najmocniejszej odmianie pojawiło się w zeszłym roku, a teraz na rynek trafia tańsza i wolniejsza (wcale nie wolna) odmiana. Mercedes-AMG GT 43 AMG ma być przepisem na sukces, podobnym jaki odniósł Jaguar ze słabszą odmianą modelu F-Type. 

Mercedes-AMG GT 43 AMG napatrzył się na sąsiada z Zuffenhausen

Patrząc na nowe coupe ze Stuttgartu nie można w nim nie zobaczyć Porsche 911. Jest to szczególnie widoczne z tyłu, gdzie mamy potężnie muskularne nadkola i wąskie światła z malutkim paskiem je łączącym. Popatrzmy jak wyglądają oba auta na zdjęciach:

 

Można na to spojrzeć dwojako – Mercedes nie potrafi samodzielnie narysować dobrego auta, albo twórcy wzorują się na najlepszych. Wybór pozostawimy Wam. Trzeba przyznać, że nowy Mercedes-AMG GT 43 AMG wygląda po prostu świetnie i podtrzymuje linię pięknych coupe od czasów magicznego SLS-a. 

Pod maską niestety tylko R4

Pod maską nowego coupe znajdziemy „eco-friendly” jednostkę 2.0 R4, a dokładnie wzdłużnie umieszczony motor M139L. Fani Mercedesa znają ją chociażby z A czy C Klasy, jednak tam jest wspomagana motorem elektrycznym w układzie hybrydowym. 

Nie można powiedzieć, że nowe AMG GT jest wolne. Pierwsze 100 km/h pojawia się po 4,6 s, a prędkość maksymalna wynosi 280 km/h. 2-litrowy motor krzesa z siebie aż 421 KM i 500 Nm. W zupełności wystarczające wartości, nawet jak na sportowe coupe. Odmiana „43” nie jest jedyną w ofercie AMG GT, bo jest jeszcze V8 w wersji 63. 

Mercedes-AMG GT Track Series – najmocniejszy i najostrzejszy

Dla kogo jest ten samochód?

Jak już wspomnieliśmy wcześniej, być może Mercedes chce zdobyć serca szerszego grona klientów, jak zrobił to Jaguar wprowadzając do modelu F-Type jednostkę z czterema cylindrami. Mieliśmy okazję nim chwilę pojeździć i trzeba przyznać, że pomimo niewielkiego silnika, auto wciąż ma charakter. Na podobny efekt będzie można liczyć w Mercedesie-AMG GT 43 AMG. Ma świetnie wyglądać, dobrze jeździć i nie rujnować portfela. Nowe coupe ze Stuttgartu jest dla kogoś, dla kogo osiągi są na drugim miejscu, zaraz po wyglądzie. 

Ile kosztuje Mercedes-AMG GT 43 AMG?

Obecnie jedyną wersją w polskim cenniku jest wersja AMG GT 63 4MATIC+ z 4-litrowym V8 i trzeba za nią zapłacić astronomiczne 990 tys. zł. To oczywiście dopiero początek, bo gdy dodamy do tego opcjonalny lakier (nawet 33 tys. zł dopłaty!) i kilka innych bajerów, spokojnie przekroczymy 1,1 mln zł. 

Hej, Mercedes – włącz katapultę. Reakcja samochodu niespodziewana!

Należy się spodziewać, że Mercedes-AMG GT 43 AMG będzie znacznie tańszy, ale jak bardzo tego na razie niewiadomo. W przypadku 4-drzwiowego AMG GT różnica pomiędzy wersjami 63 a 43 to ponad 300 tys. zł. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW E36 coupé 320i i BMW E36 coupé 328i przodem

Dyskretny urok BMW E36 w stylu German

Na Motodromie Jastrząb pod Szydłowcem spotkaliśmy dwa ciekawe BMW coupé E36, których właściciele o sportowej duszy cenią sobie dyskretny urok German Style’u. Jacka, uczestnika GT Academy, na wspólny wypad na tor namówił Igor, którego wcześniej wypatrzyliśmy na ulicach Kielc. Od niego też zaczniemy…   E36 320I COUPÉ IGORA Prezentowane E36 coupé jest pierwszym samochodem Igora.…

Nowe 21-calowe felgi AC3 Flowforming od AC Schnitzer- TUNING

Większe, lżejsze, bardziej filigranowe i mocniejsze. Tak tuner określa nowe felgi AC3 Flowforming. Za tym produktem stoi filozofia zmniejszenia masy przy jednoczesnym zwiększeniu średnicy kół.  Dostępne są dwa warianty kolorystyczne: srebrny BiColor / antracyt lub matowy antracyt. Wizualnie nowe felgi można wyraźnie przypisać do rodziny felg AC3 i uzupełniają portfolio pod względem rozmiarów. AC3 Flowforming z pięcioma…