Nowe Porsche Macan Gran Tourismo Sport- PREZENTACJE - Trends Magazines

Nowe Porsche Macan Gran Tourismo Sport- PREZENTACJE

Macan GTS oferuje połączenie mocnego silnika, sportowego podwozia, charakterystycznego designu oraz wzbogaconego wyposażenia. 2,9-litrowy silnik V6 biturbo osiąga moc 280 kW (380 KM) W połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią biegów PDK i opcjonalnym pakietem Sport Chrono nowy Macan GTS może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 4,7 s, o 0,3 s szybciej niż wcześniej. Jego prędkość maksymalna wynosi 261 km/h.


Nowy członek rodziny kompaktowych SUV-ów Porsche zyskał między innymi oznaczenie GTS, pochodzące od słów Gran Turismo Sport. System kontroli tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM) został tu specjalnie dostrojony, a podwozie – w celu zapewnienia większej dynamiki poprzecznej – obniżono o 15 mm. Na życzenie dostępne jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z prześwitem zmniejszonym o kolejne 10 mm.


Standardowe 20-calowe obręcze RS Spyder Design kryją duże żeliwne hamulce (tarcze o wymiarach 360 x 36 mm z przodu oraz 330 x 22 mm z tyłu). Opcjonalnie hamulce można dodatkowo udoskonalić, zamawiając układ Porsche Surface Coated Brake (PSCB) z powłoką z węglika wolframu lub Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Seryjnie montowany sportowy układ wydechowy – specjalnie dostosowany do wariantu GTS – dba o walory akurstyczne. Pod maską V6 o pojemności 2,9 litra. Układ „centralnego turbo” – czyli dwie turbosprężarki umieszczone pomiędzy rozwidlonymi głowicami – zapewnia bezpośrednią reakcję na gaz. Maksymalny moment obrotowy 520 Nm (+20 Nm) jest dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych – od 1750 do 5000 obr./min. GTS zużywa 9,6 l paliwa na 100 km wg. Porsche.



„Czarny” design
Charakterystyczny wygląd nadaje mu standardowy pakiet Sport Design z nowym wykończeniem przedniej i tylnej partii nadwozia oraz osłonami progów. Przedni pas wyróżniają elementy lakierowane na czarno, czyli wizytówka wszystkich modeli Porsche z rodziny GTS. Przyciemnione są także klosze reflektorów LED z Porsche Dynamic Light System (PDLS) i trójwymiarowych tylnych świateł z LED-owym pasem świetlnym. Opcjonalnie można zamówić reflektory LED z czarnym wykończeniem oraz PDLS Plus. Motyw czarnych akcentów pojawia się również z tyłu: kolor ten mają dyfuzor oraz końcówki standardowego sportowego układu wydechowego.

Na sportowo
Wnętrze to wysokiej jakości materiały, takie jak Alcantara® na środkowych panelach foteli oraz podłokietnikach w konsoli środkowej oraz na panelach drzwi, a także szczotkowane aluminium. Standardem jest wielofunkcyjna sportowa kierownica z obszytym gładką skórą wieńcem i manetkami zmiany biegów, a także zarezerwowane wyłącznie dla wariantu GTS sportowe fotele z 8-kierunkową regulacją i wydatnymi boczkami, które zapewniają stabilne podparcie podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Wśród opcji personalizacji znajdują się skórzana tapicerka GTS z przeszyciami w kolorze Carmine Red lub Crayon z dodatkowymi elementami z Alcantary® i kolorowymi akcentami, nagłośnienie przestrzenne BOSE® Surround Sound System.

Podsumowanie

Macan to nachętniej kupowane w Polsce Porsche. Czy Macan GTS będzie w stanie odebrać klientów GLC AMG i X3 M? Czas pokaże, ale do tej pory nawet bez wersji GTS logo Porsche z sukcesem odwiodło wielu klientów od aut innych marek, a sportowa wersja będzie wspaniałym uwiecznieniem tego sukcesu. W Polsce ceny modelu zaczynają się od 366 000 PLN z VAT.

Podobne

Ferrari 250 GTO RHD

Oto historia Ferrari 250 GTO, które gniło w polu…

250 GTO to dziś jedno z najbardziej wyjątkowych Ferrari wszech czasów. Obecnie ich ceny liczone są w dziesiątkach milionów dolarów, ale nie zawsze tak było. Oto historia niebieskiego egzemplarza 3589GT wyprodukowanego 20 kwietnia 1962 roku w Maranello.  Lata 60. Podwozie Ferrari 250 GTO zostało zbudowane w 1962 roku i miało udaną karierę wyścigową. Do listopada 1962…

Chciał zaoszczędzić na parkowaniu i wylądował w morzu

Mówi się, że chytry traci dwa razy. Kierowca tego BMW traci wielokrotnie więcej, bo zamiast zapłacić za parking, zapłaci za naprawę zalanego auta.  Jeżeli kiedykolwiek widziałeś mistrzów parkowania to ten z pewnością bije ich wszystkich. Kierowca BMW F33 nie chciał zapłacić 3 funtów za parking i postanowił zostawić auto na plaży. Efekt widać na zdjęciach. …