Nowe Porsche 911 Targa - Trends Magazines

Nowe Porsche 911 Targa

Do gamy 911 (obok Coupé i Cabrioleta) dołącza trzecia odmiana nadwoziowa  – 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4S. 

Styl

Targa ma w pełni automatycznie sterowany system dachowy, który ma charakterystyczny, szeroki pałąk, ruchomą część dachu nad przednimi siedzeniami i panoramiczną tylną szybę. Dach można złożyć lub rozłożyć w ciągu zaledwie 19 sekund. Nadwozie Porsche 911 Targa charakteryzuje się elementami stylistycznymi generacji 992. W porównaniu do poprzedników ma znacznie mocniej podkreślone przednie błotniki, a wyraźne wgłębienie przedniej pokrywy pomiędzy LED-owymi nawiązuje do pierwszych pokoleń 911. Z tyłu dominuje szerszy, ruchomy tylny spojler o zmiennym stopniu wysunięcia oraz zintegrowany pas świetlny. Pomijając przednią i tylną sekcję, cała karoseria jest wykonana z aluminium.

Mechanika i osiągi

 
Nowe 911 Targa 4 jest napędzane 6-cylindrowym, 3-litrowym silnikiem typu bokser z dwiema turbosprężarkami, który generuje teraz moc 283 kW (385 KM) i, w połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono, pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,2 sekundy – czyli o 0,1 s krócej niż wcześniej. 911 Targa 4S, z jednostką o mocy 331 kW (450 KM), na uzyskanie 100 km/h w tych samych warunkach potrzebuje jedynie 3,6 sekundy, o 0,4 s mniej niż poprzednik. Maksymalna prędkość 911 Targa 4 wynosi 289 km/h (+2 km/h), a wariant 4S osiąga 304 km/h (+3 km/h).
Samochody są standardowo wyposażone w 8-biegową przekładnię dwusprzęgłową (PDK) oraz inteligentny napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM). Alternatywnie wariant 911 Targa 4S można zamówić z nowo opracowaną 7-stopniową skrzynią manualną, która występuje razem z pakietem Sport Chrono. 

Historia

Targa to model, który dał początek nowej klasie sportowych aut – od 1965 r.
Porsche 911 Targa 2.0 z 1965 r. było pionierem samochodu zupełnie nowego typu. Targa, pierwotnie sprzedawana jako „bezpieczny kabriolet z pałąkiem przeciwkapotażowym”, wyposażona w zdejmowany dach, wkrótce stała się niezależną koncepcją i prawdziwą ikoną stylu. Do dzisiaj Porsche łączy w 911 Targa dwa światy: typowe dla kabrioletu zalety jazdy pod gołym niebem oraz codzienny komfort i bezpieczeństwo coupé.

Podobne

Manhart MHX3 600 – najmocniejsze X3

Jeśli nie wystarcza wam zwykłe BMW X3 M Competition, niemiecki tuner oferuje coś specjalnego. Manhart MHX3 600 to prawdopodobnie najmocniejsza odmiana X-trójki, oczywiście po modyfikacjach.  Manhart zazwyczaj skupia się samochodach bawarskiej marki, choć znamy też zupełnie inne projekty tego tunera. Teraz Manhart zdecydował się pokazać średniego SUVa - X3 w super mocnej wersji. Limitowany do…

VW-Golf-8-Variant-1.5-e-TSI-z zamknietym bagaznikiem

Praktyczny Golf 8 Variant 1.5 eTSI – w sam raz dla rodziny

Ósma generacja Volkswagena Golfa na dobre zadomowiła się na ulicach. Kilka miesięcy po debiucie klasycznego pięciodrzwiowego hatchbacka do oferty dołączyła praktyczna odmiana kombi. Volkswagen przekonuje, że najnowszy Golf Variant jest bardziej przestronny, dynamiczny, cyfrowy i nowoczesny niż kiedykolwiek. Mówię „sprawdzam” i wskakuję za kierownicę nowego modelu z Wolfsburga. Pierwszy Golf został wyprodukowany w 1974 roku. Tej daty nikomu, kto jest…