Nowe Porsche 911 Targa - Trends Magazines

Nowe Porsche 911 Targa

Do gamy 911 (obok Coupé i Cabrioleta) dołącza trzecia odmiana nadwoziowa  – 911 Targa 4 oraz 911 Targa 4S. 

Styl

Targa ma w pełni automatycznie sterowany system dachowy, który ma charakterystyczny, szeroki pałąk, ruchomą część dachu nad przednimi siedzeniami i panoramiczną tylną szybę. Dach można złożyć lub rozłożyć w ciągu zaledwie 19 sekund. Nadwozie Porsche 911 Targa charakteryzuje się elementami stylistycznymi generacji 992. W porównaniu do poprzedników ma znacznie mocniej podkreślone przednie błotniki, a wyraźne wgłębienie przedniej pokrywy pomiędzy LED-owymi nawiązuje do pierwszych pokoleń 911. Z tyłu dominuje szerszy, ruchomy tylny spojler o zmiennym stopniu wysunięcia oraz zintegrowany pas świetlny. Pomijając przednią i tylną sekcję, cała karoseria jest wykonana z aluminium.

Mechanika i osiągi

 
Nowe 911 Targa 4 jest napędzane 6-cylindrowym, 3-litrowym silnikiem typu bokser z dwiema turbosprężarkami, który generuje teraz moc 283 kW (385 KM) i, w połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono, pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,2 sekundy – czyli o 0,1 s krócej niż wcześniej. 911 Targa 4S, z jednostką o mocy 331 kW (450 KM), na uzyskanie 100 km/h w tych samych warunkach potrzebuje jedynie 3,6 sekundy, o 0,4 s mniej niż poprzednik. Maksymalna prędkość 911 Targa 4 wynosi 289 km/h (+2 km/h), a wariant 4S osiąga 304 km/h (+3 km/h).
Samochody są standardowo wyposażone w 8-biegową przekładnię dwusprzęgłową (PDK) oraz inteligentny napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM). Alternatywnie wariant 911 Targa 4S można zamówić z nowo opracowaną 7-stopniową skrzynią manualną, która występuje razem z pakietem Sport Chrono. 

Historia

Targa to model, który dał początek nowej klasie sportowych aut – od 1965 r.
Porsche 911 Targa 2.0 z 1965 r. było pionierem samochodu zupełnie nowego typu. Targa, pierwotnie sprzedawana jako „bezpieczny kabriolet z pałąkiem przeciwkapotażowym”, wyposażona w zdejmowany dach, wkrótce stała się niezależną koncepcją i prawdziwą ikoną stylu. Do dzisiaj Porsche łączy w 911 Targa dwa światy: typowe dla kabrioletu zalety jazdy pod gołym niebem oraz codzienny komfort i bezpieczeństwo coupé.

Podobne

VW Golf 8 GTI

Wielki powrót GTI! Znamy ceny dwóch sportowych wersji nowego Golfa

Do 9 wersji silnikowych Golfa ósmej generacji, które były dostępne do tej pory, dołączają dwie kolejne, najmocniejsze z dotychczasowych – 245-konna GTI (od 143 390 PLN) oraz GTE (od 163 890 PLN) z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in o identycznej mocy. Silniki Zaopatrzony w turbosprężarkę silnik osiąga moc 180 kW (245 KM), a nowy system…

Elitarny VW Golf Cabrio Etienne Aigner

Przypominamy kolejny z waszych samochodów prezentowanych od ponad dekady na łamach VW TRENDS. Tym razem jest to elitarny VW Golf Cabrio Etienne Aigner. Etienne Aigner to producent ekskluzywnej galanterii skórzanej oraz kosmetyków. Władze tej snobistycznej firmy zapragnęły dodać swojej marce blichtru i w porozumieniu z koncernem z Wolfsburga stworzyły sygnowany logiem firmy samochód. Projektanci Etienne…