Nowe BMW Z1 na sprzedaż. Ciekawi ile kosztuje? - Trends Magazines

Nowe BMW Z1 na sprzedaż. Ciekawi ile kosztuje?

Czasami dochodzą nas słuchy o perełkach wystawionych na aukcjach internetowych. To BMW Z1 z pewnością do nich należy, bowiem jest nowe. Jak to możliwe i ile kosztuje taki egzemplarz?

BMW Z1 produkowano zaledwie przez dwa lata – od 1989 do 1991 roku. Szacuje się, że w tym czasie sprzedano zaledwie 8 000 egzemplarzy. Już samo to kwalifikuje to auto na klasyka. Przypomnijmy, że Z1 to roadster z jedynymi w swoim rodzaju drzwiami, otwieranymi na dół. Sposób ich otwierania został nawet przez BMW opatentowany (i co ciekawe, nigdy więcej nie użyty). 

Teraz na aukcji Bonhams’ Zoute zostanie zaprezentowane Z1, jedno z 228 w kolorze Purple Magic Violet. Najważniejszy jest fakt, że auto jest nowe – ma 16 km przebiegu! Sprzedawany egzemplarz pochodzi z 1991 roku i aż do 1996 nie zostało zarejestrowane! Od tamtego czasu właściciel jedynie wymienił olej i naprawił mechanizm podnoszonych drzwi, które najwidoczniej zdążyły się popsuć. Może ktoś tylko wsiadał za kierownicę, nie odpalając silnika? 

Pod maską pracuje 2,5-litrowe R6 o mocy 170 KM. Osiągi są zadowalające – auto przyspiesza do setki w około 8 sekund i może osiągnąć maksymalną prędkość 225 km/h. BMW Z1 jako nowe kosztowało 83 tys – 89 tys marek, czyli około 190 tys. zł. Teraz spodziewana cena może wynieść nawet 140 tys. dolarów. 

Konrad Maruszczak

fot. bonhams.com

Podobne

Tarcze i klocki: hamulce seryjne czy tuningowe? Co wybrać?

Jeśli ktoś szuka bezwzględnie najlepszych klocków i tarcz hamulcowych, powinien dać sobie spokój i nie tracić czasu. Ideał świetnie sprawdzający się we wszystkich warunkach nie istnieje. Większość seryjnych kompletów hamulcowych tarcza + klocki jest zawsze rozwiązaniem kompromisowym, które zdaje egzamin we wszystkich możliwych warunkach. Rozwiązania tuningowe mają dla odmiany przeznaczenie specjalistyczne – wzorowo sprawdzają się…

Essen Motor Show 2023 - fotogaleria VW

Essen Motor Show 2023 – fotogaleria VW

Na Essen Motor Show 2023 naszą uwagę tradycyjnie zwróciły Volkswageny. Dominowały Golfy, zarówno te najnowsze, jak i klasyczne. Pojawił się nawet oryginalny VW Golf Mk1 GTI w stanie muzealnym. Wariacji na temat tuningu VW nie było końca. Niektóre projekty były naprawdę oryginalne. Zapraszamy do fotogalerii VW. fot. Konrad Maruszczak/Łukasz Szewczyk