Nowe BMW Z1 na sprzedaż. Ciekawi ile kosztuje? - Trends Magazines

Nowe BMW Z1 na sprzedaż. Ciekawi ile kosztuje?

Czasami dochodzą nas słuchy o perełkach wystawionych na aukcjach internetowych. To BMW Z1 z pewnością do nich należy, bowiem jest nowe. Jak to możliwe i ile kosztuje taki egzemplarz?

BMW Z1 produkowano zaledwie przez dwa lata – od 1989 do 1991 roku. Szacuje się, że w tym czasie sprzedano zaledwie 8 000 egzemplarzy. Już samo to kwalifikuje to auto na klasyka. Przypomnijmy, że Z1 to roadster z jedynymi w swoim rodzaju drzwiami, otwieranymi na dół. Sposób ich otwierania został nawet przez BMW opatentowany (i co ciekawe, nigdy więcej nie użyty). 

Teraz na aukcji Bonhams’ Zoute zostanie zaprezentowane Z1, jedno z 228 w kolorze Purple Magic Violet. Najważniejszy jest fakt, że auto jest nowe – ma 16 km przebiegu! Sprzedawany egzemplarz pochodzi z 1991 roku i aż do 1996 nie zostało zarejestrowane! Od tamtego czasu właściciel jedynie wymienił olej i naprawił mechanizm podnoszonych drzwi, które najwidoczniej zdążyły się popsuć. Może ktoś tylko wsiadał za kierownicę, nie odpalając silnika? 

Pod maską pracuje 2,5-litrowe R6 o mocy 170 KM. Osiągi są zadowalające – auto przyspiesza do setki w około 8 sekund i może osiągnąć maksymalną prędkość 225 km/h. BMW Z1 jako nowe kosztowało 83 tys – 89 tys marek, czyli około 190 tys. zł. Teraz spodziewana cena może wynieść nawet 140 tys. dolarów. 

Konrad Maruszczak

fot. bonhams.com

Podobne

BMW M5 E60 – niepowtarzalne

Wolnossący dziesięciocylindrowy benzynowy silnik kręcący się do ponad 8000 obrotów na minutę. 507 KM rzucane na tylną oś, 4,7 sekundy potrzebne do osiągnięcia pierwszych 100 km/h oraz przeszywający dźwięk. Wszystko to ubrane w nierzucające się w oczy i niezdradzające zbyt wiele nadwozie klasycznego sedana. BMW M5 E60 to auto jedyne w swoim rodzaju. Już w chwili debiutu w 2005 roku BMW M5 E60 było…

BMW X5 M: ZAWIESZENIE NA DOPINGU

BMW z gamy M przez wielu są uważane za synonim perfekcji. Nieco inne zdanie ma firma H&R. Specjalista od zawieszeń wziął pod lupę X5 M. Zdiagnozowano zbyt duży prześwit, za miękkie nastawy oraz ograniczony rozstaw kół. Poprawienie bawarskiej fabryki nie było trudne. H&R zredukowało prześwit X5 M o 35 mm. W tym celu na przednią…