TFSI oraz quattro
Oba nowe modele S3 wyposażane są w silnik 2.0 TFSI o mocy 310 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Audi S3 zarówno w wersji Sportback, jak i w wersji Limousine, od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,8 sekundy, a jego prędkość ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. By uzyskać bardziej rasowy dźwięk mocnego, czterocylindrowego, turbodoładowanego silnika, kierowca może posłużyć się seryjnie montowanym systemem Audi drive select. Siedmiobiegowa, automatyczna skrzynia S tronic z funkcją wolnego biegu oraz napęd na cztery koła quattro, przekazują moment obrotowy bezpośrednio na drogę. Hydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe umieszczone przed osią tylną pracuje bardzo elastycznie i w razie potrzeby rozdziela moment pomiędzy przednią a tylną osią. Jego funkcjonowanie jest zarządzane przez modułowy system dynamicznego sterowania jazdą – nowy system, który ściśle łączy napęd quattro z elektronicznym systemem stabilizacji jazdy (ESC) i z regulowanymi amortyzatorami, które są dostępne opcjonalnie. S3 ma progresywny układ kierowniczy, a całe nadwozie jest obniżone o 15 milimetrów.
S3 jest teraz większe
W porównaniu ze swoimi poprzednikami, nowe modele S3 urosły. Sportback jest teraz o trzy, a Limousine o cztery centymetry dłuższe. Oba są też o trzy centymetry szersze. Zatem wersja pięciodrzwiowa ma teraz 4,34 m długości, a czterodrzwiowa 4,50 m. Pomijając drobne różnice, obie wersje nadwoziowe są identyczne pod względem szerokości (1,82 m), wysokości (1,43 m) i rozstawu osi (2,64 m). Wnętrze oferuje sporo miejsca, zwłaszcza na szerokość. Bagażnik wariantu S3 Sportback ma – w zależności od ustawień tylnego siedzenia – od 325 do 1145 litrów pojemności, natomiast bagażnik S3 Limousine ma 370 litrów. Sportowa stylistyka nowych modeli S3, kontynuowana jest również w ich wnętrzu – z nową, kompaktową dźwignią zmiany biegów skrzyni S tronic oraz z dekoracyjnymi, aluminiowymi lub karbonowymi panelami ozdobnymi. Pośrodku deski rozdzielczej znajduje się 10,1-calowy wyświetlacz dotykowy wbudowany w duży, czarny panel stylistyczny. Audi dostarcza również opcjonalnie wyświetlacz danych na szybie head-up display. Można wybrać Audi virtual cockpit i jego wersję „plus”. Obie wersje mają przekątną 12,3 cala. Sportowe fotele zostały na nowo zaprojektowane, a ich tapicerka jest standardowo w dużej mierze wykonana z przetworzonych butelek PET i akcentowana stylowymi, kontrastowymi szwami.
Połączony ze smartfonem
System obsługi MMI w nowych modelach S3 opiera się na platformie infotainment trzeciej generacji MIB 3. Połączenie nowego Audi S3 ze smartfonem użytkownika jest możliwe z wykorzystaniem aplikacji myAudi, a także za pośrednictwem Apple CarPlay, Android Auto i Audi phone box. Ten ostatni łączy również smartfona z anteną samochodową i pozwala na indukcyjne ładowanie urządzenia mobilnego. Innym udogodnieniem jest Audi connect key pozwalający uwierzytelnionemu użytkownikowi na zamykanie i otwieranie samochodu oraz na jego uruchamianie za pomocą smartfona z systemem Android.
Już można zamawiać
Otwarcie zbierania zamówień na nowe modele S3 na rynku polskim i uruchomienie polskiej wersji konfiguratora modelowego możliwe jest od 13 sierpnia. Pierwsze egzemplarze dotrą do salonów dealerskich na początku października. Rynkowej premierze modeli towarzyszy edycja limitowana „edition one” w specjalnie dobranych kolorach nadwozia: żółtym Python Yellow (Sportback) lub czerwonym Tango Red (Limousine) z czarnymi akcentami, z 19-calowymi felgami i z fotelami sportowymi.