Audi ulepszyło model Q5, który należy do najczęściej kupowanych na europejskich rynkach SUV-ów w segmencie pojazdów klasy średniej premium. Co się zmieniło?
Stylistyka
Nowa ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe jest teraz bardziej płaska i wydaje się być szersza. Boczne wloty powietrza są wyższe, a ich strukturę wyznaczają trapezoidalne obramowania. Reflektory diodowe mają nową, wysoko umiejscowioną sygnaturę świateł do jazdy w dzień. Patrząc na pojazd z boku zauważymy, że auto ma na nowo narysowaną listwę progową. Z tyłu, nowa jest listwa dekoracyjna między światłami tylnymi oraz dyfuzor ze swą poprzeczną klamrą. Audi Q5 po zmodyfikowaniu urosło – przede wszystkim dlatego, że jego zderzaki są większe. Ma teraz 4,68 m długości, o 19 mm więcej niż poprzednik. Nie zmieniła się szerokość (bez lusterek bocznych) 1,89 m i wysokość 1,66 m. Rozstaw osi wynosi 2,82 m.
Wnętrze
Centralny punkt stanowi nowy, swobodnie zawieszony wyświetlacz dotykowy MMI touch z funkcją akustycznej reakcji zwrotnej. Nie ma tu już dotychczas stosowanego regulatora obrotowo-przyciskowego na konsoli tunelu środkowego. Zwolnione miejsce wypełnia teraz schowek.
Nabywca odmłodzonego Audi Q5 ma wybór między trzema liniami wyposażenia wnętrza: bazową, design selection i S line. Można je dowolnie łączyć z zewnętrznymi liniami stylistycznymi. Do pakietu stylistycznego wnętrza design selection należy pakiet oświetlenia konturowego/Ambiente: jego efekty świetlne podkreślają wykończenie typowe dla marki Audi.
Napęd
Odmłodzone Audi Q5 na początek na rynku europejskim pojawi się w wersji 40 TDI. Jego mocny, dwulitrowy, czterocylindrowy silnik generuje moc 204 KM i moment obrotowy 400 Nm z systemem mild-hybrid (MHEV). Będący częścią tego systemu alternator – rozrusznik (RSG) zaopatruje w energię elektryczną 12-woltową sieć pokładową, której elementem jest kompaktowy akumulator litowo-jonowy. Podczas hamowania, alternator – rozrusznik RSG rekuperuje moc i magazynuje ją w akumulatorze. Dzięki systemowi mild-hybrid MHEV, Audi Q5 może żeglować z wyłączonym silnikiem, a system start-stop załącza się już przy prędkości, która spadnie do 22 km/h. Q5 od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 222 km/h.
Już po wprowadzeniu na rynek odmłodzonego modelu Q5, pojawią się kolejne silniki: dwa warianty czterocylindrowego TDI oraz dwie dwulitrowe, czterocylindrowe jednostki TFSI. Ponownie oferowany będzie również dobrze sprzedający się model Audi Q5 TFSI z napędem hybrydowym typu plug-in w dwóch wariantach mocy.
Zawieszenie
Na życzenie, Audi wyposaża model Q5 w dynamiczny układ kierowniczy. W zależności od prędkości i kąta skrętu kierownicy, może on aż do 100% zmieniać swoje przełożenie. Klienci mają do wyboru cztery możliwości zestrojenia zawieszenia. Alternatywą dla zawieszenia standardowego jest zawieszenie sportowe. Zawieszenie standardowe ze stalowymi sprężynami jest także dostępne z systemem kontroli tłumienia o szerokim zakresie tłumienia: od komfortowego po dynamiczne. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, oprócz regulacji tłumienia może także w pięciu stopniach zmieniać wysokość położenia karoserii.
Koła
Standardowo Audi Q5 wyposażone będą w 18-calowe obręcze ze stopów metali lekkich. W ramach linii wyposażeniowych advanced i S line dostępne będą również obręcze 18-calowe. Audi i Audi Sport dostarczają dodatkowo opcjonalne felgi o średnicy 19, 20 i 21 cali.
Wprowadzenie na rynek: jesień 2020
Odmłodzone Audi Q5 jest produkowane w meksykańskich zakładach w San José Chiapa. Na światowych rynkach pojawi się jesienią 2020 roku.