Nowe Audi e-tron S i e-tron S Sportback generują prawie 1000 Nm - Trends Magazines

Nowe Audi e-tron S i e-tron S Sportback generują prawie 1000 Nm

Audi e-tron S

Audi kontynuuje elektryczną ofensywę i prezentuje dwa nowe modele Audi e-tron S i Audi e-tron S Sportback. Oba auta mają 973 Nm momentu obrotowego i wykorzystują do napędu trzy silniki elektryczne.

VW TRENDS 2/2020

Moc i osiągi

W Audi e-tron S i e-tron S Sportback przekładnia typu S przez osiem sekund zapewnia pełne zwiększenie mocy – 370 kW i 973 Nm momentu obrotowego. Standardowy sprint do 100 km/h trwa zaledwie 4,5 sekundy, a przyspieszanie kończy się przy prędkości 210 km/h.

Zasięg

Nowe modele S mają dwa silniki elektryczne na tylnej i jeden na przedniej osi. Akumulator ma pojemność energetyczną brutto 95 kWh, z czego 91 procent (86 kWh) jest wykorzystywane w toku eksploatacji. Na jednym naładowaniu akumulatora Audi e-tron S i Audi e-tron S Sportback osiągają zasięg odpowiednio do 360 km i 365 km (wartości wstępne) w cyklu WLTP.

Audi e-tron S

Nowe quattro

Nie ma już mechanicznego mechanizmu różnicowego. Regulacja, w zależności od potrzeb zajmuje tylko milisekundy. Przedni silnik elektryczny załącza się, gdy kierowca żąda większej wydajności lub predyktywnie, gdy system uzna, że moc napędowa jest niewystarczająca. Elektryczny napęd na wszystkie koła jest wtedy wzbogacany o elektryczny rozkład momentu obrotowego między kołami: każdy z tylnych silników elektrycznych, za pomocą jednobiegowej przekładni, wysyła moment obrotowy bezpośrednio do danego koła.  Jeśli system stabilizacji toru jazdy ESC jest ustawiony na „sport”, a system wyboru dynamiki jazdy Audi Drive Select na maksymalne osiągi w trybie „dynamic”, to układ napędowy na życzenie pozwoli  skorzystać z kontrolowanego driftu. Przy zbliżaniu się do fizycznej granicy, nieobciążone przednie koło po wewnętrznej stronie łuku jest lekko przyhamowywane, aby zapobiec poślizgowi. Klucz to współpraca pomiędzy wszystkimi jednostkami zarządzającymi napędem i systemami zawieszenia.

Kiedy w ofercie?

Oba w pełni elektryczne modele typu S na europejskich rynkach pojawią się jesienią roku 2020.

Podobne

VW Golf GTI 1 vs Golf GTI 8

Pierwsza i najnowsza generacja Golfa GTI – którą wybrać?

Czy 45 lat to dużo? W rozwijającym się w olbrzymim tempie świecie motoryzacji to szmat czasu. Tyle lat temu zadebiutował pierwszy Volkswagen Golf GTI. Czy nowa, ósma już generacja tego gorącego hatchbacka ma cokolwiek wspólnego ze swoim protoplastą? W 1974 roku w koncernie Volkswagen zapanowało duże podniecenie. Powodem był debiut zupełnie nowego modelu nazwanego Golf. W porównaniu do Garbusa oraz Typ 3 auto…

680-konny VW I.D. R Pikes Peak gotowy do bicia rekordu

Volkswagen zaprezentował we francuskiej miejscowości Alés zasilany wyłącznie energią elektryczną supersportowy model I.D. R Pikes Peak, w którym łączna moc dwóch silników elektrycznych wynosi 680 KM, a moment obrotowy 650 Nm, przy wadze auto razem z kierowcą poniżej 1100 kg. 24 czerwca 2018 roku samochód, który przyspiesza od zera do 100 km/h w 2,25 sekundy weźmie…