Audi kontynuuje elektryczną ofensywę i prezentuje dwa nowe modele Audi e-tron S i Audi e-tron S Sportback. Oba auta mają 973 Nm momentu obrotowego i wykorzystują do napędu trzy silniki elektryczne.
Moc i osiągi
W Audi e-tron S i e-tron S Sportback przekładnia typu S przez osiem sekund zapewnia pełne zwiększenie mocy – 370 kW i 973 Nm momentu obrotowego. Standardowy sprint do 100 km/h trwa zaledwie 4,5 sekundy, a przyspieszanie kończy się przy prędkości 210 km/h.
Zasięg
Nowe modele S mają dwa silniki elektryczne na tylnej i jeden na przedniej osi. Akumulator ma pojemność energetyczną brutto 95 kWh, z czego 91 procent (86 kWh) jest wykorzystywane w toku eksploatacji. Na jednym naładowaniu akumulatora Audi e-tron S i Audi e-tron S Sportback osiągają zasięg odpowiednio do 360 km i 365 km (wartości wstępne) w cyklu WLTP.
Nowe quattro
Nie ma już mechanicznego mechanizmu różnicowego. Regulacja, w zależności od potrzeb zajmuje tylko milisekundy. Przedni silnik elektryczny załącza się, gdy kierowca żąda większej wydajności lub predyktywnie, gdy system uzna, że moc napędowa jest niewystarczająca. Elektryczny napęd na wszystkie koła jest wtedy wzbogacany o elektryczny rozkład momentu obrotowego między kołami: każdy z tylnych silników elektrycznych, za pomocą jednobiegowej przekładni, wysyła moment obrotowy bezpośrednio do danego koła. Jeśli system stabilizacji toru jazdy ESC jest ustawiony na „sport”, a system wyboru dynamiki jazdy Audi Drive Select na maksymalne osiągi w trybie „dynamic”, to układ napędowy na życzenie pozwoli skorzystać z kontrolowanego driftu. Przy zbliżaniu się do fizycznej granicy, nieobciążone przednie koło po wewnętrznej stronie łuku jest lekko przyhamowywane, aby zapobiec poślizgowi. Klucz to współpraca pomiędzy wszystkimi jednostkami zarządzającymi napędem i systemami zawieszenia.
Kiedy w ofercie?
Oba w pełni elektryczne modele typu S na europejskich rynkach pojawią się jesienią roku 2020.