Nowa Jetta wystąpi w Bonneville. Volkswagen liczy na rekord

Nowa Jetta wystąpi w Bonneville. Volkswagen liczy na rekord

Jetta Bonneville

Dakar, WRC, rallycross, Pikes Peak… Liczba zwycięstw i rekordów ustanowionych przez wyczynowe Volkswageny rośnie w imponującym tempie. Teraz na celowniku jest festiwal prędkości w Bonneville.

Dno słonego jeziora w stanie Utah to święte miejsce miłośników wysokich prędkości. Każdego roku w mniej lub większym stopniu zmodyfikowane samochody pędzą po nim z prędkościami 250, 300 km/h. Lub większymi. Granicę możliwości wyznacza moc silnika, aerodynamika pojazdu oraz odwaga kierowcy. Chociaż wyschnięte i pozornie zbite na kamień, dno jeziora Bonneville ma w sobie coś z szutru. Chwila nieuwagi wystarczy, by szybka jazda na wprost zamieniła się w ogromy poślizg z tumanami kurzu, a nawet wielokrotne dachowanie.

W tak wymagających okolicznościach amerykański oddział Volkswagena zamierza sprawdzić nową Jettę. Do ustanowienia nowego rekordu w klasie BGC/G zostanie wystawiona usportowiona wersja GLI z silnikiem 2.0 TSI z rodziny EA888. Konstruktorzy jeszcze nie mówią o parametrach jednostki napędowej, jednak by zaistnieć w stawce, musi on rozwijać przynajmniej 550-600 KM – niezbędne do przekroczenia 334 km/h.

Auto zostało zbudowane przez specjalizującą się w przygotowywaniu pojazdów do występu w Bonneville firmę THR Manufacturing z Kalifornii. Jednym z priorytetów było obniżenie współczynnika oporu aerodynamicznego. Wynik 0,27 uzyskano m.in. poprzez znaczne zmniejszenie prześwitu oraz montaż charakterystycznych felg Salt Flat z wyczynowymi oponami – dla zredukowania oporów toczenia tylne są znacznie węższe od przednich. Napędzane koła trzyma natomiast blokada mechanizmu różnicowego.

W kabinie, które ze względów regulaminowych zachowała kompletną deskę rozdzielczą i część konsoli środkowej, zamontowano niezwykle rozbudowaną klatkę bezpieczeństwa, 6-punktowe pasy, kubełkowy fotel i system gaśniczy. Nie zabrakło też dźwigni do zwalniania dwóch spadochronów, które biorą na siebie ciężar zatrzymania auta pędzącego przeszło 300 km/h. Na dnie słonego jeziora ostre wytracanie prędkości byłoby nie tylko nieefektywne, ale wręcz niebezpieczne.

Podobne

Tuning VW Vento T 1.9 GT TDI widok z przodu

Niezwykłe uczucie do zwykłego VW Vento T 1.9 GT TDI

Vento to niewyróżniający się niczym szczególnym sedan. Auto, jakich wiele na ulicach. Pomimo to Wojtek włożył w swój niepozorny samochód całe serce oraz nie mniej pracy. Efekty są zachwycające. Zaczęło się od innego, zielonego Vento. Wojtek chciał zmodyfikować go według swojego pomysłu. Po krótkiej kalkulacji kosztów okazało się, że bardziej rozsądnym rozwiązaniem był zakup innego egzemplarza.…

Czym jechać na rodzinne wakacje, wyprawę w nieznane lub biwakowanie z dala od utartych szlaków?

Pandemia koronawirusa już w tym roku pomieszała wszystkim urlopowe szyki. Nie dajmy się jej zaskoczyć w przyszłorocznym sezonie urlopowym, bądźmy ostrożni, ale zadbajmy o wygodę, dobre wyposażenie i zapewnienie bezpiecznej strefy podczas wakacyjnego, czy weekendowego wypadu. Idealnym narzędziem do realizacji takich planów jest kamper, choćby jeden z bogatej oferty marki Volkswagen Samochody Dostawcze: Volkswagen California,…