Ta Honda CRX przejechała dosłownie wokół trzepaka - Trends Magazines

Ta Honda CRX przejechała dosłownie wokół trzepaka

Od czasu do czasu trafiają się na rynku samochody z małym przebiegiem. Czasami nawet z bardzo małym. Ale ta Honda CRX z 1990 roku przebiegu nie ma wcale. Teraz możecie ją kupić.

Według ogłoszenia z Garagisti, nowiutka Honda CRX jest do kupienia w Lizbonie. Właściciel kupił ją w 1990 roku w nieistniejącym już salonie Honda Santomar, potem zrobił rundkę wokół trzepaka, wstawił do garażu i zostawił na 31 lat. Mimo upływu ponad trzech dekad samochód ma stan salonowy. To zapewne zasługa przebiegu zaledwie 17 km przebiegu (!), ale też odpowiedniego podejścia do samochodu.

 

W ogłoszeniu czytamy, że auto stało na czterech stojakach. Możemy zakładać, że opony nie odkształciły się, dlatego auta trafia na sprzedaż z fabrycznymi gumami. W kabinie możemy znaleźć jeszcze oryginalne papierowe dywaniki od dealera. Prawdziwa kapsuła czasu! W CRX nawet smary i uszczelki są fabryczne. W zasadzie auto wygląda tak jak wyjechało z fabryki w 1990 roku. Nowe są jedynie akumulator i płyn hamulcowy, to oczywiste. 


 
Pod maską sprzedawanej Hondy CRX pracuje silnik z serii D16, a więc słabszy od motorów z kultowej wśród Hondziarzy serii B16. Pojemność to 1.6 litra, moc to 124 KM. Dziś taka moc może śmieszyć, ale pamiętajcie, że auto waży zaledwie 900 kg. Niska masa zapewnia autu przyspieszenie do 100 km/h w czasie 7,5 s, co nawet dziś jest przyzwoitym wynikiem. 

Nie wiadomo, dlaczego postanowiono sprzedać unikatową Hondę CRX. Nieznana jest też jej cena, być może nawet sam właściciel nie wie, ile to może być warte. Waszym zdaniem – ile może kosztować ta Honda CRX?

Konrad Maruszczak
fot. Garagisti

Podobne

BMW 750i G11 widok z przodu

BMW ma duży grill? Popatrzcie na to

Jeśli myślicie, że nowe BMW mają przesadnie duże wloty powietrza, zerknijcie na pomysł Chińczyków i ich ultra luksusowy MPV. Oto Voyah Dreamer.  Kojarzycie te karykaturalnie wielkie nerki z nowej Serii 7 lub te z Serii 4, z których tworzono memy? Chińczycy chyba za bardzo potraktowali śmieszne obrazki i kazali swoim projektantom wdrożyć te pomysły w…

BMW 7 E32 Koenig Specials- TUNING

Pamiętacie firmę Koenig Specials? Ten niemiecki tuner przeżywał swój rozkwit jakieś cztery dekady temu. Wtedy Ci "szaleni" Niemcy urzeczywistniali takie projekty jak Ferrari Testarossa twin turbo o mocy 1000 KM, czy drogowa wersja Porsche 962 - Koeniga C62. Przez warsztat Pana Koeniga przewijało się też wiele bardziej przyziemnych samochodów. Jednym z nich bywało BMW E32.…